Jestli máte rádi závody typu Dakar a někdy jste zatoužili řídit nějaký ten závodní speciál, máme pro vás tip. Jmenuje se Wildcat 300STR.
Že jste o něčem takovém ještě neslyšeli? Produkuje je malá v Česku neznámá britská společnost Qt Services. Prozatím byly v nabídce jen závodní modely. Ty vznikají pod označením 400NSR a 500DKR.
Ale zpět k 300STR. Základem vozu je svařovaný rubkový rám. Karoseriie z kompozitu částečně používá komponenty z Defenderu. Koncepce odpovídá zmiňovaným závodním speciálům pro Dakar. Interiér pojme dva cestující, za prostorem pro pasažéry se nachází prapodivný úložný prostor s jakousi bednou na zavazadla. Ostatně v závodním speciálu je toto místo vyhrazeno náhradním pneumatikám.
V přídi Wildcatu se nachází osvědčený čtyřlitrový osmiválec Rover. Tato jednotka poskytuje Wildcatu výkon 275 koní přenášený na všechna kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Z jízdních výkonů známe jen zrychlení na stovku za 5,8 sekundy.
Kokpit Wildcatu odpovídá svou strohostí závodnímu určení stroje. Na palubě je osazen pouze sdružený přístojový panel a dvě skořepinová sedadla s pětibodovými bezpečnostními pásy. Výrobce udává že lze kokpit dovybavit dle přání zákazníka, je možné dostat i takové prvky jako bluetooth, klimatizaci nebo stereo s možností připojení iPodu.
Nelze tedy vyloučit že se najdou excentrici mířící s Wildcatem třeba na golfová hřiště. Další specifikace a ceny zatím nebyly uveřejněny. Zbývající dva modely v nabídce jsou určeny primárně pro nasazení mimo zpevněné komunikace, špičková "pětistovka" je určena pro extrémní vytrvalostní závody.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?