Jestli máte rádi závody typu Dakar a někdy jste zatoužili řídit nějaký ten závodní speciál, máme pro vás tip. Jmenuje se Wildcat 300STR.
Že jste o něčem takovém ještě neslyšeli? Produkuje je malá v Česku neznámá britská společnost Qt Services. Prozatím byly v nabídce jen závodní modely. Ty vznikají pod označením 400NSR a 500DKR.
Ale zpět k 300STR. Základem vozu je svařovaný rubkový rám. Karoseriie z kompozitu částečně používá komponenty z Defenderu. Koncepce odpovídá zmiňovaným závodním speciálům pro Dakar. Interiér pojme dva cestující, za prostorem pro pasažéry se nachází prapodivný úložný prostor s jakousi bednou na zavazadla. Ostatně v závodním speciálu je toto místo vyhrazeno náhradním pneumatikám.
V přídi Wildcatu se nachází osvědčený čtyřlitrový osmiválec Rover. Tato jednotka poskytuje Wildcatu výkon 275 koní přenášený na všechna kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Z jízdních výkonů známe jen zrychlení na stovku za 5,8 sekundy.
Kokpit Wildcatu odpovídá svou strohostí závodnímu určení stroje. Na palubě je osazen pouze sdružený přístojový panel a dvě skořepinová sedadla s pětibodovými bezpečnostními pásy. Výrobce udává že lze kokpit dovybavit dle přání zákazníka, je možné dostat i takové prvky jako bluetooth, klimatizaci nebo stereo s možností připojení iPodu.
Nelze tedy vyloučit že se najdou excentrici mířící s Wildcatem třeba na golfová hřiště. Další specifikace a ceny zatím nebyly uveřejněny. Zbývající dva modely v nabídce jsou určeny primárně pro nasazení mimo zpevněné komunikace, špičková "pětistovka" je určena pro extrémní vytrvalostní závody.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?