Jestli máte rádi závody typu Dakar a někdy jste zatoužili řídit nějaký ten závodní speciál, máme pro vás tip. Jmenuje se Wildcat 300STR.
Že jste o něčem takovém ještě neslyšeli? Produkuje je malá v Česku neznámá britská společnost Qt Services. Prozatím byly v nabídce jen závodní modely. Ty vznikají pod označením 400NSR a 500DKR.
Ale zpět k 300STR. Základem vozu je svařovaný rubkový rám. Karoseriie z kompozitu částečně používá komponenty z Defenderu. Koncepce odpovídá zmiňovaným závodním speciálům pro Dakar. Interiér pojme dva cestující, za prostorem pro pasažéry se nachází prapodivný úložný prostor s jakousi bednou na zavazadla. Ostatně v závodním speciálu je toto místo vyhrazeno náhradním pneumatikám.
V přídi Wildcatu se nachází osvědčený čtyřlitrový osmiválec Rover. Tato jednotka poskytuje Wildcatu výkon 275 koní přenášený na všechna kola prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky. Z jízdních výkonů známe jen zrychlení na stovku za 5,8 sekundy.
Kokpit Wildcatu odpovídá svou strohostí závodnímu určení stroje. Na palubě je osazen pouze sdružený přístojový panel a dvě skořepinová sedadla s pětibodovými bezpečnostními pásy. Výrobce udává že lze kokpit dovybavit dle přání zákazníka, je možné dostat i takové prvky jako bluetooth, klimatizaci nebo stereo s možností připojení iPodu.
Nelze tedy vyloučit že se najdou excentrici mířící s Wildcatem třeba na golfová hřiště. Další specifikace a ceny zatím nebyly uveřejněny. Zbývající dva modely v nabídce jsou určeny primárně pro nasazení mimo zpevněné komunikace, špičková "pětistovka" je určena pro extrémní vytrvalostní závody.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?