Rumunská Dacia přivezla na Ženevský autosalon model Duster, který zde zažije světovou premiéru. Při této příležitosti byly uveřejněny podrobnější informace, přičemž oficiální fotky Dusteru byly publikovány již před čtvrt rokem.
Kdyby někdo před deseti lety hovořil o SUV od Dacie, asi by byl považován za blázna. Asi každý si představí při vyslovení názvu Dacia nepříliš povedenou totalitní verzi Renaultu 12. Ale máme rok 2010 a Dacia přichází s SUV. Jak již Dacia dokázala s modely Logan a Sandero, tak zákazníci na jejich „lidové“ vozy slyší, a našli si již řadu majitelů. To dokazuje například loňský prodejní úspěch Dacie na Německém trhu kde prodali 85 tisíc vozidel.
Ale zpět k SUV Duster. Začněme designem, zavalitá karoserie hraje na módní trend SUV. Její rozměry jsou na délku 4,31 m, do šířky 1,82 m. Duster vzhledově připomíná spíše vyvýšený kombík. Body za krásu rozhodně nesbírá. Nicméně dokáže pojmout 5 osob (otázka je kolik místa zbude na pasažéry vzadu) a zavazadelník pojme papírově slušných 475 litrů nákladu. Dominantními prvky jsou vystouplé lemy blatníků, podivné prohlubně v pátých dveřích vedle koncových světlometů a předimezovaně masivní střešní ližiny. Trochu nesourodě působí též spodní linie bočních oken, to ovšem jistě přinese lepší výhled z vozu. Interiér se nese v duchu sourozenců Dacie, je jednoduše pojat a pravděpodobně bude obsahovat řadu tvrdých plastů. Designově neurazí, oproti Loganu a Sanderu vypadá poněkud dospěleji.Nyní se zaměřme na techniku, tady to vypadá že Duster vytěží maximum z koncernové techniky aliance Renault-Nissan. Při zmínce o tom, že koncepce pohonu pochází z líhně Nissanu, to vypadá s agilitou v terénu opravdu dobře. Zákazníci budou moci volit mezi variantami 4x2 a 4x4. Koncepčně vychází Duster z podvozku modelu Logan. Přední náprava je konstrukce McPherson, vzadu pracují ramena H (verze 4x2) eventuelně náprava víceprvková (verze 4x4). Ve verzi 4x4 lze ovladačem volit tři režimy pohonu – režim Auto: v záběru jsou jen přední kola a zadní se přidají jen pokud je třeba, režim Lock: rozdělí moment rovnoměrně na obě nápravy a třetím je mód 4x2: kdy jsou v záběru výhradně kola nápravy přední. Modely 4x4 budou k dispozici výhradně s šestistupňovou manuální převodovkou. Potenciál slibují udané hodnoty maximálních nájezdových úhlů, vpředu 30° a vzadu 36°.Pod kapotou se objeví celkem tři motory, jeden benzínový 1,6 16V (110 koní) a dva naftové 1,5 dCi ve dvou výkonových verzích (85 a 110 koní). Otázka je, jak si tyto jednotky poradí s pohotovostní hmotností 1160 kg (4x2) respektive 1250 kg (4x4).A jak je na tom Duster co se týče výbavy? Bude k dispozici ve čtyřech verzích - Duster, Ambiance, Laureate a Prestige. V základu dostanete pouze 2 airbagy, ABS, EBD a posilovač řízení. Ambiance přihodí navíc dva airbagy a elektrické ovládání předních oken. Laureate obsáhne elektricky ovládaná zpětná zrcátka, mlhovky, palubní počítač a klimatizaci. Vrcholná Prestige obsahuje kožené čalounění a šestnáctipalcové elektrony. K dispozici bude paket Look přinášející poněkud kýčovité stříbrné „offroadové“ doplňky.Na závěr to nejdůležitější, kolik bude stát? Verze 4x2 bude startovat na nějakých 310 tisíc Kč, varianta 4x4 bude k mání od 360 tisíc Kč. Oficiální ceny pro Český trh zatím nejsou známy. Na trzích v Evropě, Severní Africe a v Turecku se Duster objeví již v březnu. Postupně dorazí i na Ukrajinu, na Blízký východ a do Jižní Ameriky. Produkce bude spuštěna nejprve v Pitesi v Rumunsku, později budou následovat továrny Avtoframos v Moskvě a Curitiba v Brazílii.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.