U Nissanu se s novinkami mezi offroady roztrhl pytel, po nové generaci modelu Patrol, předvedou Japonci v Ženevě faceliftované modely SUV Pathfinder a pick-up Navara.
Facelift obou modelů pro modelový rok 2011 je na první pohled zřetelný ve zjemnění tvarů karoserie. K tomu přispěly především nové zaoblené nárazníky, nová kapota a modernější mřížka chladiče spolu se světlomety s čirou optikou. Nový přední nárazník přinesl i prodloužení vozidel o 8 cm. Kosmetickými změnami prošel i interiér offroadů, změny se dotkly středové konzoly, nových výplní dveří a inovovaného designu číselníků.Nejzásadnější změnou je rozšíření palety pohonných jednotek pro modely Pathfinder a Navara. Nově lze oba modely získat s moderním turbodieselovým motorem 3,0 V6 vzniklým v kooperaci s Renaultem. Třílitr dosahuje výkonu 231 koní a kroutícího momentu 550 Nm, ten je k dispozici v pásmu 1750 - 2500 ot/min. Nissan nezapomněl ani na stávající čtyřválec 2,5 litru, ten prošel úpravou a nyní dosahuje výkonu 190 koní (+19) a kroutícího momentu 450Nm (+47). I při tomto vylepšení dynamiky dokázal Nissan snížit kombinovanou spotřebu o 1,3 l/100 km, tedy na 8,5 l/100 km.S příchodem silného šestiválce se zlepšily parametry vozidel pro tažení brzděného přívěsu, Pathfinder utáhne 3500 kg a Navara 3000 kg. Nově je možno získat couvací kameru i do modelu Navara.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.