U Nissanu se s novinkami mezi offroady roztrhl pytel, po nové generaci modelu Patrol, předvedou Japonci v Ženevě faceliftované modely SUV Pathfinder a pick-up Navara.
Facelift obou modelů pro modelový rok 2011 je na první pohled zřetelný ve zjemnění tvarů karoserie. K tomu přispěly především nové zaoblené nárazníky, nová kapota a modernější mřížka chladiče spolu se světlomety s čirou optikou. Nový přední nárazník přinesl i prodloužení vozidel o 8 cm. Kosmetickými změnami prošel i interiér offroadů, změny se dotkly středové konzoly, nových výplní dveří a inovovaného designu číselníků.Nejzásadnější změnou je rozšíření palety pohonných jednotek pro modely Pathfinder a Navara. Nově lze oba modely získat s moderním turbodieselovým motorem 3,0 V6 vzniklým v kooperaci s Renaultem. Třílitr dosahuje výkonu 231 koní a kroutícího momentu 550 Nm, ten je k dispozici v pásmu 1750 - 2500 ot/min. Nissan nezapomněl ani na stávající čtyřválec 2,5 litru, ten prošel úpravou a nyní dosahuje výkonu 190 koní (+19) a kroutícího momentu 450Nm (+47). I při tomto vylepšení dynamiky dokázal Nissan snížit kombinovanou spotřebu o 1,3 l/100 km, tedy na 8,5 l/100 km.S příchodem silného šestiválce se zlepšily parametry vozidel pro tažení brzděného přívěsu, Pathfinder utáhne 3500 kg a Navara 3000 kg. Nově je možno získat couvací kameru i do modelu Navara.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.