Je ostře řezaný, je velký, je solidní, je rozložitý, je úspěšný. SUV Ford Edge dostalo dávku faceliftového designu.
Poměrně velké SUV (přinejmenším na evropské poměry, v USA je druhým nejmenším v nabídce) se dočkalo menšího omlazení pro nový modelový rok. Nejdůležitější změnou jsou motory, protože do Edge přijde nový dvoulitr Ecoboost.
Motor 3,5 v nabídce zůstává, ale navýšil se mu výkon na 289 koní. V7hradně pro výbavu Sport je šestiválec 3,7, jehož výkon je o 20 koní vyšší. Výkon putuje na kola přes samočinnou šestistupňovou převodovku.
V rámci faceliftu byl modifikován i podvozek, především se ale Edge dočkal několika nových prvků ve výbavě. Jde například o systémy BLIS upozorňující na vůz v mrtvém úhlu, různé elektronické asistenty pro tažení přívěsu, sjíždění kopců a podobně, vylepšen byl i zábavní systém.
Bohužel, Fordů Edge je v Evropě jako šafránu, Ford jej nedováží, zájemci tedy musí využít služeb individuálního dovozce.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?