Je ostře řezaný, je velký, je solidní, je rozložitý, je úspěšný. SUV Ford Edge dostalo dávku faceliftového designu.
Poměrně velké SUV (přinejmenším na evropské poměry, v USA je druhým nejmenším v nabídce) se dočkalo menšího omlazení pro nový modelový rok. Nejdůležitější změnou jsou motory, protože do Edge přijde nový dvoulitr Ecoboost.
Motor 3,5 v nabídce zůstává, ale navýšil se mu výkon na 289 koní. V7hradně pro výbavu Sport je šestiválec 3,7, jehož výkon je o 20 koní vyšší. Výkon putuje na kola přes samočinnou šestistupňovou převodovku.
V rámci faceliftu byl modifikován i podvozek, především se ale Edge dočkal několika nových prvků ve výbavě. Jde například o systémy BLIS upozorňující na vůz v mrtvém úhlu, různé elektronické asistenty pro tažení přívěsu, sjíždění kopců a podobně, vylepšen byl i zábavní systém.
Bohužel, Fordů Edge je v Evropě jako šafránu, Ford jej nedováží, zájemci tedy musí využít služeb individuálního dovozce.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?