Očekávaný model letošní sezony, Audi A1 se po několika avízech konečně představilo. Nový minivůz je malý, luxusní a dravý.
Po konceptech, podivuhodných videích a fotkách a dlouhém napínání je tu konečně základ modelové řady Audi. Model A1.
Asi nikdo neočekává, že by zrovna Audi A1 bylo vozem, který budeme potkávat na každém rohu. Jde vůz pro stále rostoucí klientelu která má zájem o malé auto, které ale nebude osekané od výbavy. I proto v Audi A1 najdeme prvky výbavy v této třídě jinak nevídané.
Během dne budou vůz zvýrazňovat pro Audi již typická LED světla, cestující oblaží MMI systém s 20 GB pevný diskem a konektivitou Bluetooth. Součástí je i 6,5palcová obrazovka a desítka reproduktorů audiosoustavy s renomovaným jménem - Bose.
Motorizace budou prozatím čtyři, dva benzíny 1,2 a 1,4 s přeplňování dají výkony 86 a 122 koní, a dva diesely o objemu 1,6 litru a výkonech 90 a 105 koní.
Oficiální představení čtyři metry dlouhého vozu očekávejme v Ženevě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.