Očekávaný model letošní sezony, Audi A1 se po několika avízech konečně představilo. Nový minivůz je malý, luxusní a dravý.
Po konceptech, podivuhodných videích a fotkách a dlouhém napínání je tu konečně základ modelové řady Audi. Model A1.
Asi nikdo neočekává, že by zrovna Audi A1 bylo vozem, který budeme potkávat na každém rohu. Jde vůz pro stále rostoucí klientelu která má zájem o malé auto, které ale nebude osekané od výbavy. I proto v Audi A1 najdeme prvky výbavy v této třídě jinak nevídané.
Během dne budou vůz zvýrazňovat pro Audi již typická LED světla, cestující oblaží MMI systém s 20 GB pevný diskem a konektivitou Bluetooth. Součástí je i 6,5palcová obrazovka a desítka reproduktorů audiosoustavy s renomovaným jménem - Bose.
Motorizace budou prozatím čtyři, dva benzíny 1,2 a 1,4 s přeplňování dají výkony 86 a 122 koní, a dva diesely o objemu 1,6 litru a výkonech 90 a 105 koní.
Oficiální představení čtyři metry dlouhého vozu očekávejme v Ženevě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?