Po piatich rokoch výroby sa automobilka Mazda rozhodla priviesť na svet novú generáciu rodinného vanu Mazda 5. Oproti predchodcovi ponúka prepracovaný dizajn karosérie, nový interiér a modernejšiu techniku pod kapotou.
Mazda 5 sa po piatich rokoch od začiatku výroby predstavuje vo svojej druhej generácii. Prvá generácia si získala obľubu u otcov viacčlenných rodín, druhá generácia by chcela na tieto úspechy nadviazať novým dizajnom a prepracovanými pohonnými jednotkami.
Dizajn prednej časti Mazdy 5 pripomína menšiu Mazdu 3, s ktorou má podobne tvarovaný nárazník a svetlomety. Bočná linka zaujme viacerými prelismi na dverách, toto riešenie pripomína viaceré futuristické koncepty z minulých autosalónov. Zmenilo sa aj riešenie zadných partií, koncové svetlomety sa zo stĺpikov karosérie presunuli na tradičné miesto pod zadné sklo.
Interiér novej Mazdy 5 je úplne prepracovaný, vodič bude mať radosť z polohy radiacej páky na vyvýšenom mieste stredovej konzoly. Prístroje otáčkomera a rýchlomera pred vodičom sú ukryté vo dvoch samostatných tubusoch. Samozrejmosťou bude 7-miestný interiér s možnosťou sklopenia dvojice zadných sedadiel do podlahy.
Pod kapotu sa dostane inovovaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý disponuje priamym vstrekovaním paliva DISI. Štandardom pre tento motor bude 6-stupňová automatická prevodovka systém Start&Stop, vďaka ktorému sa emisie CO2 znížia približne o 15% .
Oficiálne predstavenie novej Mazdy 5 sa uskutoční na autosalóne v Ženeve, rodinný van sa na európske trhy dostane v závere roka.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?