Po piatich rokoch výroby sa automobilka Mazda rozhodla priviesť na svet novú generáciu rodinného vanu Mazda 5. Oproti predchodcovi ponúka prepracovaný dizajn karosérie, nový interiér a modernejšiu techniku pod kapotou.
Mazda 5 sa po piatich rokoch od začiatku výroby predstavuje vo svojej druhej generácii. Prvá generácia si získala obľubu u otcov viacčlenných rodín, druhá generácia by chcela na tieto úspechy nadviazať novým dizajnom a prepracovanými pohonnými jednotkami.
Dizajn prednej časti Mazdy 5 pripomína menšiu Mazdu 3, s ktorou má podobne tvarovaný nárazník a svetlomety. Bočná linka zaujme viacerými prelismi na dverách, toto riešenie pripomína viaceré futuristické koncepty z minulých autosalónov. Zmenilo sa aj riešenie zadných partií, koncové svetlomety sa zo stĺpikov karosérie presunuli na tradičné miesto pod zadné sklo.
Interiér novej Mazdy 5 je úplne prepracovaný, vodič bude mať radosť z polohy radiacej páky na vyvýšenom mieste stredovej konzoly. Prístroje otáčkomera a rýchlomera pred vodičom sú ukryté vo dvoch samostatných tubusoch. Samozrejmosťou bude 7-miestný interiér s možnosťou sklopenia dvojice zadných sedadiel do podlahy.
Pod kapotu sa dostane inovovaný benzínový štvorvalec s objemom 2,0 litra, ktorý disponuje priamym vstrekovaním paliva DISI. Štandardom pre tento motor bude 6-stupňová automatická prevodovka systém Start&Stop, vďaka ktorému sa emisie CO2 znížia približne o 15% .
Oficiálne predstavenie novej Mazdy 5 sa uskutoční na autosalóne v Ženeve, rodinný van sa na európske trhy dostane v závere roka.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.