Nové „emko“ pětkové řady chystá bavorská automobilka na jaro 2011. Změnou oproti současné verzi bude nahrazení motoru V10 jednotkou V8.
BMW odtajnilo základní informace. M5 řady F10 bude poháněna motorem V8 Biturbo. Půjde o známý osmiválec objemu 4,4 litru pohánějící již modely X5 M a X6 M. Verze pro model M5 bude navíc posílena pravděpodobně na 578 koňských sil. Automobilka již nechce pokračovat v předhánění se s rivaly z Ingolstadtu a Stuttgartu. Jednotka V10 byla příliš drahá a žíznivá. Roli jistě hrají i úspory pramenící ze sdílení komponent s jinými modely řady M. Předpokládá se dosažení kroutícího momentu 700 N.m a spotřeby 14,4 l/100 km. Maximální rychlost bude, jak je u BMW zvykem, omezena na 250 km/h. Zrychlení 0-100 km/h dosáhne sedan za fantastických 4,4 s. Výkon bude přenášen na zadní nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vozidlo bude vybaveno aerodynamickým M Paketem, identifikačním znamením nadále zůstanou čtyři výfuky vystupující ze zadního nárazníku. Zda vznikne M5 Touring (verze kombi) bude záležet na poptávce zákazníků.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.