Nové „emko“ pětkové řady chystá bavorská automobilka na jaro 2011. Změnou oproti současné verzi bude nahrazení motoru V10 jednotkou V8.
BMW odtajnilo základní informace. M5 řady F10 bude poháněna motorem V8 Biturbo. Půjde o známý osmiválec objemu 4,4 litru pohánějící již modely X5 M a X6 M. Verze pro model M5 bude navíc posílena pravděpodobně na 578 koňských sil. Automobilka již nechce pokračovat v předhánění se s rivaly z Ingolstadtu a Stuttgartu. Jednotka V10 byla příliš drahá a žíznivá. Roli jistě hrají i úspory pramenící ze sdílení komponent s jinými modely řady M. Předpokládá se dosažení kroutícího momentu 700 N.m a spotřeby 14,4 l/100 km. Maximální rychlost bude, jak je u BMW zvykem, omezena na 250 km/h. Zrychlení 0-100 km/h dosáhne sedan za fantastických 4,4 s. Výkon bude přenášen na zadní nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vozidlo bude vybaveno aerodynamickým M Paketem, identifikačním znamením nadále zůstanou čtyři výfuky vystupující ze zadního nárazníku. Zda vznikne M5 Touring (verze kombi) bude záležet na poptávce zákazníků.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.