Nové „emko“ pětkové řady chystá bavorská automobilka na jaro 2011. Změnou oproti současné verzi bude nahrazení motoru V10 jednotkou V8.
BMW odtajnilo základní informace. M5 řady F10 bude poháněna motorem V8 Biturbo. Půjde o známý osmiválec objemu 4,4 litru pohánějící již modely X5 M a X6 M. Verze pro model M5 bude navíc posílena pravděpodobně na 578 koňských sil. Automobilka již nechce pokračovat v předhánění se s rivaly z Ingolstadtu a Stuttgartu. Jednotka V10 byla příliš drahá a žíznivá. Roli jistě hrají i úspory pramenící ze sdílení komponent s jinými modely řady M. Předpokládá se dosažení kroutícího momentu 700 N.m a spotřeby 14,4 l/100 km. Maximální rychlost bude, jak je u BMW zvykem, omezena na 250 km/h. Zrychlení 0-100 km/h dosáhne sedan za fantastických 4,4 s. Výkon bude přenášen na zadní nápravu přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku. Vozidlo bude vybaveno aerodynamickým M Paketem, identifikačním znamením nadále zůstanou čtyři výfuky vystupující ze zadního nárazníku. Zda vznikne M5 Touring (verze kombi) bude záležet na poptávce zákazníků.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.