Britská automobilka Ginetta představila na Autosport International v Birminghamu nový „malý“ model G40. Ginetta tak rozšiřuje své výrobní portfolio o další dostupnější model.
Ginetta jako jedna z britských motoristických legend se snaží vrátit na výsluní zájmu zákazníků. Model G40 je dvoumístné kupé o hmotnosti 850kg, je osazeno motorem Ford Zetec 1,8 s upravenou charakteristikou a výkonem kolem 150 koní. Šéf Ginetty Lawrence Tomlinson se nechal slyšet, že jde o nejvšestrannější silniční i závodní vůz na trhu, s bezpečnostními standardy několikanásobně převyšující požadavky FIA. Lze očekávat jak závodní tak cestovní verzi. Dle sdělení automobilky je poptávka po vozu značná. První G40 by se měli v letošním roce objevit v okruhové juniorské sérii. Ginetta si vůz cení na 24950 liber.Vznik společnosti Ginetta Cars Limited se datuje rokem 1958. V roce 1961 vznikl legendární model G4, určený jak pro silnice tak pro víkendové závody. Na tratích statečně bojoval proti MGB a Jaguárům. Následovali další slavné modely. Dnes je firma majetkem závodníka Lawrence Tomlinsona, patří do LNT Group. V roce 2008 byla k 50. výročí firmy postavena nová továrna na okraji Leedsu. Cílem společnosti stále zůstává tvorba novátorských a cenově dostupných sportovních vozů. V loňském roce o sobě Ginetta dala vědět, když John Surtees v elektromobilu G50EV pokořil Eurotunnel v délce 50,5 km.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.