Britská automobilka Ginetta představila na Autosport International v Birminghamu nový „malý“ model G40. Ginetta tak rozšiřuje své výrobní portfolio o další dostupnější model.
Ginetta jako jedna z britských motoristických legend se snaží vrátit na výsluní zájmu zákazníků. Model G40 je dvoumístné kupé o hmotnosti 850kg, je osazeno motorem Ford Zetec 1,8 s upravenou charakteristikou a výkonem kolem 150 koní. Šéf Ginetty Lawrence Tomlinson se nechal slyšet, že jde o nejvšestrannější silniční i závodní vůz na trhu, s bezpečnostními standardy několikanásobně převyšující požadavky FIA. Lze očekávat jak závodní tak cestovní verzi. Dle sdělení automobilky je poptávka po vozu značná. První G40 by se měli v letošním roce objevit v okruhové juniorské sérii. Ginetta si vůz cení na 24950 liber.Vznik společnosti Ginetta Cars Limited se datuje rokem 1958. V roce 1961 vznikl legendární model G4, určený jak pro silnice tak pro víkendové závody. Na tratích statečně bojoval proti MGB a Jaguárům. Následovali další slavné modely. Dnes je firma majetkem závodníka Lawrence Tomlinsona, patří do LNT Group. V roce 2008 byla k 50. výročí firmy postavena nová továrna na okraji Leedsu. Cílem společnosti stále zůstává tvorba novátorských a cenově dostupných sportovních vozů. V loňském roce o sobě Ginetta dala vědět, když John Surtees v elektromobilu G50EV pokořil Eurotunnel v délce 50,5 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.