Britská automobilka Ginetta představila na Autosport International v Birminghamu nový „malý“ model G40. Ginetta tak rozšiřuje své výrobní portfolio o další dostupnější model.
Ginetta jako jedna z britských motoristických legend se snaží vrátit na výsluní zájmu zákazníků. Model G40 je dvoumístné kupé o hmotnosti 850kg, je osazeno motorem Ford Zetec 1,8 s upravenou charakteristikou a výkonem kolem 150 koní. Šéf Ginetty Lawrence Tomlinson se nechal slyšet, že jde o nejvšestrannější silniční i závodní vůz na trhu, s bezpečnostními standardy několikanásobně převyšující požadavky FIA. Lze očekávat jak závodní tak cestovní verzi. Dle sdělení automobilky je poptávka po vozu značná. První G40 by se měli v letošním roce objevit v okruhové juniorské sérii. Ginetta si vůz cení na 24950 liber.Vznik společnosti Ginetta Cars Limited se datuje rokem 1958. V roce 1961 vznikl legendární model G4, určený jak pro silnice tak pro víkendové závody. Na tratích statečně bojoval proti MGB a Jaguárům. Následovali další slavné modely. Dnes je firma majetkem závodníka Lawrence Tomlinsona, patří do LNT Group. V roce 2008 byla k 50. výročí firmy postavena nová továrna na okraji Leedsu. Cílem společnosti stále zůstává tvorba novátorských a cenově dostupných sportovních vozů. V loňském roce o sobě Ginetta dala vědět, když John Surtees v elektromobilu G50EV pokořil Eurotunnel v délce 50,5 km.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?