Inženýři od Mini připravují od března mnohá vylepšení napříč celou modelovou řadou. Motory budou upraveny tak, aby plnili přísnější normu Euro 5.Zásadní změnou, která potěší milovníky jízdy s větrem v vlasech, bude rozšíření nabídky modelu Cabrio o levnější verzi One.
Jednotlivé verze budou upraveny následovně:Mini One: základní verze (pro verze Clubman a Cabrio) dostane motor o objemu 1,6 litru a výkonu 98 koní, ten nahradí stávající jednotku 1,4 litru. Původní 75 koňovou črnáctistovku nahradí šestnáctistovka, o stejném výkonu, v nabídce bude výhradně pro třídveřový hatchback. Projde alespoň změnou charakteristiky přinášející nárůst kroutícího momentu o 20N.m na 140 N.m.Mini Cooper: svižnější varianta projde taktéž posilňující kůrou, ta přinese zvýšení výkonu ze 120 na 122 koní. Emise CO2 poklesnou ze 129 na 127 g/km.Mini Cooper S: sportovní turboverze bude při zachování objemu 1,6 litru a kroutícího momentu posílena ze 175 na 184 koňských sil. Emise CO2 poklesnou ze 149 na 136 g/km. Úpravy zvýší maximální rychlost z 225 na 227 km/h. Zásluhu na těchto parametrech má optimalizace chodu ventilových rozvodů použitím systému Valvetronic od BMW.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.