Inženýři od Mini připravují od března mnohá vylepšení napříč celou modelovou řadou. Motory budou upraveny tak, aby plnili přísnější normu Euro 5.Zásadní změnou, která potěší milovníky jízdy s větrem v vlasech, bude rozšíření nabídky modelu Cabrio o levnější verzi One.
Jednotlivé verze budou upraveny následovně:Mini One: základní verze (pro verze Clubman a Cabrio) dostane motor o objemu 1,6 litru a výkonu 98 koní, ten nahradí stávající jednotku 1,4 litru. Původní 75 koňovou črnáctistovku nahradí šestnáctistovka, o stejném výkonu, v nabídce bude výhradně pro třídveřový hatchback. Projde alespoň změnou charakteristiky přinášející nárůst kroutícího momentu o 20N.m na 140 N.m.Mini Cooper: svižnější varianta projde taktéž posilňující kůrou, ta přinese zvýšení výkonu ze 120 na 122 koní. Emise CO2 poklesnou ze 129 na 127 g/km.Mini Cooper S: sportovní turboverze bude při zachování objemu 1,6 litru a kroutícího momentu posílena ze 175 na 184 koňských sil. Emise CO2 poklesnou ze 149 na 136 g/km. Úpravy zvýší maximální rychlost z 225 na 227 km/h. Zásluhu na těchto parametrech má optimalizace chodu ventilových rozvodů použitím systému Valvetronic od BMW.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?