Inženýři od Mini připravují od března mnohá vylepšení napříč celou modelovou řadou. Motory budou upraveny tak, aby plnili přísnější normu Euro 5.Zásadní změnou, která potěší milovníky jízdy s větrem v vlasech, bude rozšíření nabídky modelu Cabrio o levnější verzi One.
Jednotlivé verze budou upraveny následovně:Mini One: základní verze (pro verze Clubman a Cabrio) dostane motor o objemu 1,6 litru a výkonu 98 koní, ten nahradí stávající jednotku 1,4 litru. Původní 75 koňovou črnáctistovku nahradí šestnáctistovka, o stejném výkonu, v nabídce bude výhradně pro třídveřový hatchback. Projde alespoň změnou charakteristiky přinášející nárůst kroutícího momentu o 20N.m na 140 N.m.Mini Cooper: svižnější varianta projde taktéž posilňující kůrou, ta přinese zvýšení výkonu ze 120 na 122 koní. Emise CO2 poklesnou ze 129 na 127 g/km.Mini Cooper S: sportovní turboverze bude při zachování objemu 1,6 litru a kroutícího momentu posílena ze 175 na 184 koňských sil. Emise CO2 poklesnou ze 149 na 136 g/km. Úpravy zvýší maximální rychlost z 225 na 227 km/h. Zásluhu na těchto parametrech má optimalizace chodu ventilových rozvodů použitím systému Valvetronic od BMW.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.