Inženýři od Mini připravují od března mnohá vylepšení napříč celou modelovou řadou. Motory budou upraveny tak, aby plnili přísnější normu Euro 5.Zásadní změnou, která potěší milovníky jízdy s větrem v vlasech, bude rozšíření nabídky modelu Cabrio o levnější verzi One.
Jednotlivé verze budou upraveny následovně:Mini One: základní verze (pro verze Clubman a Cabrio) dostane motor o objemu 1,6 litru a výkonu 98 koní, ten nahradí stávající jednotku 1,4 litru. Původní 75 koňovou črnáctistovku nahradí šestnáctistovka, o stejném výkonu, v nabídce bude výhradně pro třídveřový hatchback. Projde alespoň změnou charakteristiky přinášející nárůst kroutícího momentu o 20N.m na 140 N.m.Mini Cooper: svižnější varianta projde taktéž posilňující kůrou, ta přinese zvýšení výkonu ze 120 na 122 koní. Emise CO2 poklesnou ze 129 na 127 g/km.Mini Cooper S: sportovní turboverze bude při zachování objemu 1,6 litru a kroutícího momentu posílena ze 175 na 184 koňských sil. Emise CO2 poklesnou ze 149 na 136 g/km. Úpravy zvýší maximální rychlost z 225 na 227 km/h. Zásluhu na těchto parametrech má optimalizace chodu ventilových rozvodů použitím systému Valvetronic od BMW.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?