Od premiéry športovo orientovaného vanu Ford S-Max ubehli približne tri roky. Približne v polovici svojho životného cyklu pripravil Ford pre S-Max jemné osvieženie vzhľadu. Dizajn rodinného MPV tak viac korešponduje s ostatnými novšími modelmi značky.
Retuše sa odohrali na prednej časti karosérie, kde pribudol nový nárazník so zväčšeným nasávacím otvorom pre prívod vzduchu, ktorý obklopujú svetlomety LED pre denné svietenie. Súčasťou nárazníka je aj mierne upravená maska chladiča. Zmeny sa dotkli pozmeneného tvaru koncových svetiel s upravenou grafikou. V interiéri sa však facelift neprejavil takmer vôbec.
S pripravovaným faceliftom sa chystá aj uvedenie nových pohonných jednotiek pod prednú kapotu. Naftový agregát 2,2 TDCI nahradí menší motor 2,0 TDCI s výkonom 120 kW/163 k. Výraznejšie zmeny však zasiahnu benzínové motorizácie, pripravený je nový základný agregát 1,6 Ecoboost (118 kW/160 k) s priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaním. K nemu pribudne výkonnejší agregát 2,0 Ecoboost s maximálnym výkonom 149 kW/203 k.
Premiéra modernizovaného Fordu S-Max je pripravená na polovicu januára budúceho roka, ktorá prebehne počas autosalónu v Bruseli. Nie náhodou, výroba modelu S-Max prebieha v belgickom meste Genk.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?