Od premiéry športovo orientovaného vanu Ford S-Max ubehli približne tri roky. Približne v polovici svojho životného cyklu pripravil Ford pre S-Max jemné osvieženie vzhľadu. Dizajn rodinného MPV tak viac korešponduje s ostatnými novšími modelmi značky.
Retuše sa odohrali na prednej časti karosérie, kde pribudol nový nárazník so zväčšeným nasávacím otvorom pre prívod vzduchu, ktorý obklopujú svetlomety LED pre denné svietenie. Súčasťou nárazníka je aj mierne upravená maska chladiča. Zmeny sa dotkli pozmeneného tvaru koncových svetiel s upravenou grafikou. V interiéri sa však facelift neprejavil takmer vôbec.
S pripravovaným faceliftom sa chystá aj uvedenie nových pohonných jednotiek pod prednú kapotu. Naftový agregát 2,2 TDCI nahradí menší motor 2,0 TDCI s výkonom 120 kW/163 k. Výraznejšie zmeny však zasiahnu benzínové motorizácie, pripravený je nový základný agregát 1,6 Ecoboost (118 kW/160 k) s priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaním. K nemu pribudne výkonnejší agregát 2,0 Ecoboost s maximálnym výkonom 149 kW/203 k.
Premiéra modernizovaného Fordu S-Max je pripravená na polovicu januára budúceho roka, ktorá prebehne počas autosalónu v Bruseli. Nie náhodou, výroba modelu S-Max prebieha v belgickom meste Genk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.