Od premiéry športovo orientovaného vanu Ford S-Max ubehli približne tri roky. Približne v polovici svojho životného cyklu pripravil Ford pre S-Max jemné osvieženie vzhľadu. Dizajn rodinného MPV tak viac korešponduje s ostatnými novšími modelmi značky.
Retuše sa odohrali na prednej časti karosérie, kde pribudol nový nárazník so zväčšeným nasávacím otvorom pre prívod vzduchu, ktorý obklopujú svetlomety LED pre denné svietenie. Súčasťou nárazníka je aj mierne upravená maska chladiča. Zmeny sa dotkli pozmeneného tvaru koncových svetiel s upravenou grafikou. V interiéri sa však facelift neprejavil takmer vôbec.
S pripravovaným faceliftom sa chystá aj uvedenie nových pohonných jednotiek pod prednú kapotu. Naftový agregát 2,2 TDCI nahradí menší motor 2,0 TDCI s výkonom 120 kW/163 k. Výraznejšie zmeny však zasiahnu benzínové motorizácie, pripravený je nový základný agregát 1,6 Ecoboost (118 kW/160 k) s priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaním. K nemu pribudne výkonnejší agregát 2,0 Ecoboost s maximálnym výkonom 149 kW/203 k.
Premiéra modernizovaného Fordu S-Max je pripravená na polovicu januára budúceho roka, ktorá prebehne počas autosalónu v Bruseli. Nie náhodou, výroba modelu S-Max prebieha v belgickom meste Genk.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?