Od premiéry športovo orientovaného vanu Ford S-Max ubehli približne tri roky. Približne v polovici svojho životného cyklu pripravil Ford pre S-Max jemné osvieženie vzhľadu. Dizajn rodinného MPV tak viac korešponduje s ostatnými novšími modelmi značky.
Retuše sa odohrali na prednej časti karosérie, kde pribudol nový nárazník so zväčšeným nasávacím otvorom pre prívod vzduchu, ktorý obklopujú svetlomety LED pre denné svietenie. Súčasťou nárazníka je aj mierne upravená maska chladiča. Zmeny sa dotkli pozmeneného tvaru koncových svetiel s upravenou grafikou. V interiéri sa však facelift neprejavil takmer vôbec.
S pripravovaným faceliftom sa chystá aj uvedenie nových pohonných jednotiek pod prednú kapotu. Naftový agregát 2,2 TDCI nahradí menší motor 2,0 TDCI s výkonom 120 kW/163 k. Výraznejšie zmeny však zasiahnu benzínové motorizácie, pripravený je nový základný agregát 1,6 Ecoboost (118 kW/160 k) s priamym vstrekovaním benzínu a prepĺňaním. K nemu pribudne výkonnejší agregát 2,0 Ecoboost s maximálnym výkonom 149 kW/203 k.
Premiéra modernizovaného Fordu S-Max je pripravená na polovicu januára budúceho roka, ktorá prebehne počas autosalónu v Bruseli. Nie náhodou, výroba modelu S-Max prebieha v belgickom meste Genk.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?