BMW zveřejnilo detaily ohledně velmi obrněné verze svého nejvyššího modelu 7. Určen pro státníky, diplomaty a ohrožené podnikatele je ve své ochraně opravdu extrémní.
Nový model od BMW disponuje opravdu silným pancířem, který jako světově první odolá podmínkám normy BRV 2009 a to ve stupních VR7 a VR9. Důležité je, že opancéřovaná verze je vyvíjena společně s tou klasickou a prvky ochrany nejsou do karoserie jen vloženy, ale tvoří její nedílnou součást.
Pasažéry chrání velmi pevná vrstva oceli, která odděluje interiér od vnějšku. Je v podlaze, ve střeše i ve dveřích. Přepážkou je oddělen i zavazadlový prostor od kabiny pro cestující. Vrstvené sklo má tloušťku neskutečných šest centimetrů.
K dispozici jsou dva nejsilnější motory, totiž osmiválec 750i a dvanáctiválec 760i. Maximální rychlost je kvůli vysokém hmotnosti omezena na 210 km/h, zrychlení z klidu na stovku je ale výborné, u slabšího modelu za 7,9 sekundy, u silnějšího dokonce za 6,2. S ohledem na vysokou hmotnost pancíře jde o výtečné hodnoty.
Všemu se musel přizpůsobit i podvozek a elektronické systémy řízení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.