BMW zveřejnilo detaily ohledně velmi obrněné verze svého nejvyššího modelu 7. Určen pro státníky, diplomaty a ohrožené podnikatele je ve své ochraně opravdu extrémní.
Nový model od BMW disponuje opravdu silným pancířem, který jako světově první odolá podmínkám normy BRV 2009 a to ve stupních VR7 a VR9. Důležité je, že opancéřovaná verze je vyvíjena společně s tou klasickou a prvky ochrany nejsou do karoserie jen vloženy, ale tvoří její nedílnou součást.
Pasažéry chrání velmi pevná vrstva oceli, která odděluje interiér od vnějšku. Je v podlaze, ve střeše i ve dveřích. Přepážkou je oddělen i zavazadlový prostor od kabiny pro cestující. Vrstvené sklo má tloušťku neskutečných šest centimetrů.
K dispozici jsou dva nejsilnější motory, totiž osmiválec 750i a dvanáctiválec 760i. Maximální rychlost je kvůli vysokém hmotnosti omezena na 210 km/h, zrychlení z klidu na stovku je ale výborné, u slabšího modelu za 7,9 sekundy, u silnějšího dokonce za 6,2. S ohledem na vysokou hmotnost pancíře jde o výtečné hodnoty.
Všemu se musel přizpůsobit i podvozek a elektronické systémy řízení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.