Kórejský Hyundai Santa Fe sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, preto sa automobilka rozhodla, že pre svoje SUV pripraví malý facelift. Ten sa dotkne exteriéru a interiéru, pripravené sú aj nové motorizácie.
Kórejská automobilka Hyundai pripravila pre model Santa Fe malý osviežujúci facelift. Ten sa prejaví v exteriéri a interiéri, zmeny zaznamená aj technika pod kapotou. Okrem dvojice nových naftových agregátov je pre Santa Fe pripravená aj nová 6-stupňová automatická prevodovka.
Zmeny na exteriéri Santa Fe sa budú hľadať trochu ťažšie, tie sa prejavia na novom tvare oboch nárazníkov, predný dostane výraznejšie tvarovanie v okolí hmlových svetlometov, drobné retuše sú pripravené aj pre masku chladiča s tromi vodorovnými pruhmi vo farbe karosérie. Zadná časť dostane taktiež nový nárazník s mierne pozmenenou grafikou koncových svetiel. Drahšia verzia výbavy bude disponovať smerovými svetlami integrovanými do spätných zrkadiel. Facelift by sa mal prejaviť aj v interiéri, zatiaľ však nie sú k dispozícii žiadne fotografie tejto časti.
Podstatnými zmenami prejde aj technika pod kapotou, kam sa nasťahuje dvojica nových naftových agregátov. Ponuka začína na agregáte 2,0 CRDi s maximálnym výkonom 135 kW (392 Nm), pripravený je aj silnejší motor 2,2 CRDi s výkonom 147 kW (436 Nm). K dispozícii bude aj nová 6-stupňová automatická prevodovka s ľahšou konštrukciou, ako má aktuálny 5-stupňový automat.
Faceliftovaný Hyundai Santa Fe sa objaví najskôr v Kórei, koncom roka zavíta aj na európske trhy.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?