Kórejský Hyundai Santa Fe sa nachádza približne v polovici svojho životného cyklu, preto sa automobilka rozhodla, že pre svoje SUV pripraví malý facelift. Ten sa dotkne exteriéru a interiéru, pripravené sú aj nové motorizácie.
Kórejská automobilka Hyundai pripravila pre model Santa Fe malý osviežujúci facelift. Ten sa prejaví v exteriéri a interiéri, zmeny zaznamená aj technika pod kapotou. Okrem dvojice nových naftových agregátov je pre Santa Fe pripravená aj nová 6-stupňová automatická prevodovka.
Zmeny na exteriéri Santa Fe sa budú hľadať trochu ťažšie, tie sa prejavia na novom tvare oboch nárazníkov, predný dostane výraznejšie tvarovanie v okolí hmlových svetlometov, drobné retuše sú pripravené aj pre masku chladiča s tromi vodorovnými pruhmi vo farbe karosérie. Zadná časť dostane taktiež nový nárazník s mierne pozmenenou grafikou koncových svetiel. Drahšia verzia výbavy bude disponovať smerovými svetlami integrovanými do spätných zrkadiel. Facelift by sa mal prejaviť aj v interiéri, zatiaľ však nie sú k dispozícii žiadne fotografie tejto časti.
Podstatnými zmenami prejde aj technika pod kapotou, kam sa nasťahuje dvojica nových naftových agregátov. Ponuka začína na agregáte 2,0 CRDi s maximálnym výkonom 135 kW (392 Nm), pripravený je aj silnejší motor 2,2 CRDi s výkonom 147 kW (436 Nm). K dispozícii bude aj nová 6-stupňová automatická prevodovka s ľahšou konštrukciou, ako má aktuálny 5-stupňový automat.
Faceliftovaný Hyundai Santa Fe sa objaví najskôr v Kórei, koncom roka zavíta aj na európske trhy.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.