Audi se nechala strhnout módní vlnou honby za minimálními emisemi oxidu uhličitého a vytvořilo i pro svůj sedan A4 a kombi z něj odvozené speciální verzi označenou nenápadným písmenkem e na konci názvu.
Dvoulitrový motor TDI dává výkon 136 koní, díky úpravám jeho spotřeba klesla na výbornou hodnotu 4,6 litru nafty na 100 km. To znamená emise CO2 na hodnotě 119 g/km, což je důležitá hodnota, různé ekologické limity v mnoha státech (například v Anglii) začínají od 120 gramů.
Kombi bude o tři desetinky litru "rozežranější", což se projeví emisemi o 10 gramů vyššími.
Audi nízké spotřeby docílilo klasickým způsobem, stálý převod je o kousek delší, což znamená nižší otáčky motoru, jsou použity pneumatiky s nízkým valivým odporem, alternátor umí do jisté míry znovuzískávat energii při brzdění, malé aerodynamické změny pomáhají ve vyšších rychlostech a vše završuje systém stop-start, který vypíná motor na semaforech a v koloně.
Cena pro ČR zatím nebyla zveřejněna.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.