Audi se nechala strhnout módní vlnou honby za minimálními emisemi oxidu uhličitého a vytvořilo i pro svůj sedan A4 a kombi z něj odvozené speciální verzi označenou nenápadným písmenkem e na konci názvu.
Dvoulitrový motor TDI dává výkon 136 koní, díky úpravám jeho spotřeba klesla na výbornou hodnotu 4,6 litru nafty na 100 km. To znamená emise CO2 na hodnotě 119 g/km, což je důležitá hodnota, různé ekologické limity v mnoha státech (například v Anglii) začínají od 120 gramů.
Kombi bude o tři desetinky litru "rozežranější", což se projeví emisemi o 10 gramů vyššími.
Audi nízké spotřeby docílilo klasickým způsobem, stálý převod je o kousek delší, což znamená nižší otáčky motoru, jsou použity pneumatiky s nízkým valivým odporem, alternátor umí do jisté míry znovuzískávat energii při brzdění, malé aerodynamické změny pomáhají ve vyšších rychlostech a vše završuje systém stop-start, který vypíná motor na semaforech a v koloně.
Cena pro ČR zatím nebyla zveřejněna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.