Audi se nechala strhnout módní vlnou honby za minimálními emisemi oxidu uhličitého a vytvořilo i pro svůj sedan A4 a kombi z něj odvozené speciální verzi označenou nenápadným písmenkem e na konci názvu.
Dvoulitrový motor TDI dává výkon 136 koní, díky úpravám jeho spotřeba klesla na výbornou hodnotu 4,6 litru nafty na 100 km. To znamená emise CO2 na hodnotě 119 g/km, což je důležitá hodnota, různé ekologické limity v mnoha státech (například v Anglii) začínají od 120 gramů.
Kombi bude o tři desetinky litru "rozežranější", což se projeví emisemi o 10 gramů vyššími.
Audi nízké spotřeby docílilo klasickým způsobem, stálý převod je o kousek delší, což znamená nižší otáčky motoru, jsou použity pneumatiky s nízkým valivým odporem, alternátor umí do jisté míry znovuzískávat energii při brzdění, malé aerodynamické změny pomáhají ve vyšších rychlostech a vše završuje systém stop-start, který vypíná motor na semaforech a v koloně.
Cena pro ČR zatím nebyla zveřejněna.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.