Automobilka oznámila, že nejmenší z rodu Rollsů, dosud nazývaný jako RR4, dostane jméno Ghost. Naváže tak na předválečnou tradici, právě Rolls Royce Silver Ghost byl jedním z modelů, které automobilku proslavily.
Rolls Royce Silver Ghost se původně jmenoval 40/50 hp. Vzhledem k tomu, že autu neskutečně slušela stříbrná a na tehdejší dobu byl vůz nevídaně tichý, rychle se mu začalo říkat Silver Ghost, tedy stříbrný duch. Vyráběl se 20 let, od roku 1906 do roku 1926, svět vidělo necelých 8 tisíc exemplářů.
Jen pro zajímavost, pod kapotou měl šestiválec o objemu 7, později až 7,5 litru a jeho výkon postupným zdokonalováním šplhal z 48 na 80 koní. Převodovka měla 3, později 4 stupně. Za příplatkovou výbavu byl považován například posilovač brzd. Nahrazen byl v polovině 20 let Phantomem.
Nový Ghost již nebude tím absolutním vrcholem, bude se muset sklonit pod Phantomem, nyní již sedmé řady. S délkou 5,4 metru a šířkou téměř 2 metry to ani tak nebude žádný drobeček. Jeho přeplňovaný dvanáctiválec mu udělí výkon 500 koní, převodovka bude mít osm stupňů. Jak ta technika jen pokročila...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?