Automobilka oznámila, že nejmenší z rodu Rollsů, dosud nazývaný jako RR4, dostane jméno Ghost. Naváže tak na předválečnou tradici, právě Rolls Royce Silver Ghost byl jedním z modelů, které automobilku proslavily.
Rolls Royce Silver Ghost se původně jmenoval 40/50 hp. Vzhledem k tomu, že autu neskutečně slušela stříbrná a na tehdejší dobu byl vůz nevídaně tichý, rychle se mu začalo říkat Silver Ghost, tedy stříbrný duch. Vyráběl se 20 let, od roku 1906 do roku 1926, svět vidělo necelých 8 tisíc exemplářů.
Jen pro zajímavost, pod kapotou měl šestiválec o objemu 7, později až 7,5 litru a jeho výkon postupným zdokonalováním šplhal z 48 na 80 koní. Převodovka měla 3, později 4 stupně. Za příplatkovou výbavu byl považován například posilovač brzd. Nahrazen byl v polovině 20 let Phantomem.
Nový Ghost již nebude tím absolutním vrcholem, bude se muset sklonit pod Phantomem, nyní již sedmé řady. S délkou 5,4 metru a šířkou téměř 2 metry to ani tak nebude žádný drobeček. Jeho přeplňovaný dvanáctiválec mu udělí výkon 500 koní, převodovka bude mít osm stupňů. Jak ta technika jen pokročila...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?