Během několika uplynulých dní jsme byli svědky postupného odhalování mového modelu od Lamborghini. Dnes došlo k jeho neoficiálnímu odhalení na jejich webu. Potvrdilo se, že jde o čtyřdveřový automobil s motorem nad přední nápravou. A dále?
Ano, to že pravděbodobně půjde o první čtyřdveřový vůz v historii Lamborghini bylo téměř jisté. Stejně jako to, že motor bude ležet netradičně pro "Lambo" nad přední nápravou (motor uprostřed v čtyřdveřové karoserii by byl poněkud nepraktický). Co jsme ale z fotografií zjistili více?
Tak především se potvrdilo to, že této italské značce není krásný design cizí. Mě osobně a spoustě dalších novinářů se křivky karoserie a automobil jako celek velmi líbí. Design karoserie vzdáleně připomíná omezenou edici Reventón, a to je moc dobře. Masivní difuzor vzadu a obrovské nádechy na předním spoileru působí respekt. Zadní světla a koncovky jsou spolu s rozšířenými zadními podběhy designérskou lahůdkou.
Pod kapotou by se měl podle spekulací objevit motor z Gallarda LP 560-4. Jde o desetiválec s výkonem 560 koní. Přímými konkurenty pro tohoto krasavce budou Porsche Panamera a Aston Martin Rapide. Oficiální odhalení je naplánováno již na tento večer na Pařížském autosalonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?