Během několika uplynulých dní jsme byli svědky postupného odhalování mového modelu od Lamborghini. Dnes došlo k jeho neoficiálnímu odhalení na jejich webu. Potvrdilo se, že jde o čtyřdveřový automobil s motorem nad přední nápravou. A dále?
Ano, to že pravděbodobně půjde o první čtyřdveřový vůz v historii Lamborghini bylo téměř jisté. Stejně jako to, že motor bude ležet netradičně pro "Lambo" nad přední nápravou (motor uprostřed v čtyřdveřové karoserii by byl poněkud nepraktický). Co jsme ale z fotografií zjistili více?
Tak především se potvrdilo to, že této italské značce není krásný design cizí. Mě osobně a spoustě dalších novinářů se křivky karoserie a automobil jako celek velmi líbí. Design karoserie vzdáleně připomíná omezenou edici Reventón, a to je moc dobře. Masivní difuzor vzadu a obrovské nádechy na předním spoileru působí respekt. Zadní světla a koncovky jsou spolu s rozšířenými zadními podběhy designérskou lahůdkou.
Pod kapotou by se měl podle spekulací objevit motor z Gallarda LP 560-4. Jde o desetiválec s výkonem 560 koní. Přímými konkurenty pro tohoto krasavce budou Porsche Panamera a Aston Martin Rapide. Oficiální odhalení je naplánováno již na tento večer na Pařížském autosalonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.