Audi A3 a A3 Sportback, prémiové vozy Audi nižší střední třídy, vylepšují svůj sportovní profil řadou inovací a aktualizovaným moderním designem.
Když v roce 1996 přišla první generace Audi A3, vytvořila zcela nový segment trhu nižší střední třídy. Od té doby se prodalo celkem 2,9 milionů vozů dvou generací tohoto úspěšného kompaktního modelu. Nyní značka upevňuje postavení ve třídě řadou inovací.
Nové detaily exteriéru třídveřového A3 a pětidveřového A3 Sportback zdůrazňují sportovní profil prémiového hatchbacku. Nově tvarované jsou přední blatníky, kapota i nárazník s ještě větší maskou single-frame. Výrazný prvek připomínající tvar křídla byl integrován do předních sdružených světlometů, kde má funkci světel pro denní svícení. S příplatkovými bi-xenonovými světlomety jsou tyto tvary ještě působivější díky světelným diodám. Nová zpětná zrcátka mají v krytech diodové ukazatele změny směru, z boku vyniknou nová kola a provedení klik. Záď s novým nárazníkem je obzvláště působivá u verze Sportback, která má uvnitř svítilen zakomponován kontrastní svítící obrys vytvořený z optického vlákna.
Interiér vozu, propracovaný do nejmenších detailů, vyvolává atmosféru sportovní elegance. Výrazným designovým prvkem je opět hliník, který neodmyslitelně patří ke značce Audi. V případě inovované řady A3/A3 Sportback je hliníkový dekor ušlechtilým doplňkem na přístrojové desce, na středové konzole s novými ovladači a na přístrojovém štítu s černými stupnicemi a rudými ručkami. Před řidičem se nyní na informačním displeji zobrazuje optimální rychlostní stupeň pro aktuální jízdní režim – také respektováním těchto pokynů lze snížit spotřebu paliva a emise CO2.
Nabídka motorů je tak jako dosud příkladně široká. Vybírat lze z pěti zážehových (75 až 184 kW) a tří vznětových motorů (77 až 125 kW), oba motory 2.0 TDI patří k nejmodernějším jednotkám se systémem vstřikování common-rail. Výrobní program zahrnuje také verzi 1,9 TDI e se spotřebou sníženou na 4,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 119 g/km v kombinovaném režimu.
Většina motorů je standardně dodávána se šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání je dodávána nová sedmistupňová nebo šestistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Pro pět motorizací - 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, obě 2.0 TDI a standardně pro 3.2 FSI - je dodáván pohon všech kol quattro s nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex.
Z vyšších modelových řad značky Audi se do A3/A3 Sportback dostává adaptivní systém tlumičů Audi magnetic ride.
Audi S3 Sportback nyní rozšiřuje nabídku extrémně výkonných pětidveřových hatchbacků a bude tak alternativou pro třídveřový model Audi S3. Srdcem obou vozů je motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 195 kW (265 k) a maximem točivého momentu 350 Nm. Audi S3 Sportback má standardně šestistupňovou převodovku, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena. Specifický sportovní design exteriéru i interiéru umocňuje špičková sériová výbava.
Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou nyní odvozovány od aktuálního denního kurzu české koruny k euru (dle kurzovního lístku banky UniCredit Bank, devizy – prodej). Podle kurzu z 5.5.2008 cena Audi A3 začíná na 508 896 Kč a u Audi A3 Sportback na 528 465 Kč včetně DPH. K dispozici jsou i verze s možností odpočtu DPH.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.