Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek

Jan Fiala, 7. května 2008, 13:25 Google+

Audi A3 a A3 Sportback, prémiové vozy Audi nižší střední třídy, vylepšují svůj sportovní profil řadou inovací a aktualizovaným moderním designem.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
A3

A3 | foto: Audi

Sdílejte článek

Když v roce 1996 přišla první generace Audi A3, vytvořila zcela nový segment trhu nižší střední třídy. Od té doby se prodalo celkem 2,9 milionů vozů dvou generací tohoto úspěšného kompaktního modelu. Nyní značka upevňuje postavení ve třídě řadou inovací.

Nové detaily exteriéru třídveřového A3 a pětidveřového A3 Sportback zdůrazňují sportovní profil prémiového hatchbacku. Nově tvarované jsou přední blatníky, kapota i nárazník s ještě větší maskou single-frame. Výrazný prvek připomínající tvar křídla byl integrován do předních sdružených světlometů, kde má funkci světel pro denní svícení. S příplatkovými bi-xenonovými světlomety jsou tyto tvary ještě působivější díky světelným diodám. Nová zpětná zrcátka mají v krytech diodové ukazatele změny směru, z boku vyniknou nová kola a provedení klik. Záď s novým nárazníkem je obzvláště působivá u verze Sportback, která má uvnitř svítilen zakomponován kontrastní svítící obrys vytvořený z optického vlákna.

Interiér vozu, propracovaný do nejmenších detailů, vyvolává atmosféru sportovní elegance. Výrazným designovým prvkem je opět hliník, který neodmyslitelně patří ke značce Audi. V případě inovované řady A3/A3 Sportback je hliníkový dekor ušlechtilým doplňkem na přístrojové desce, na středové konzole s novými ovladači a na přístrojovém štítu s černými stupnicemi a rudými ručkami. Před řidičem se nyní na informačním displeji zobrazuje optimální rychlostní stupeň pro aktuální jízdní režim – také respektováním těchto pokynů lze snížit spotřebu paliva a emise CO2.

Nabídka motorů je tak jako dosud příkladně široká. Vybírat lze z pěti zážehových (75 až 184 kW) a tří vznětových motorů (77 až 125 kW), oba motory 2.0 TDI patří k nejmodernějším jednotkám se systémem vstřikování common-rail. Výrobní program zahrnuje také verzi 1,9 TDI e se spotřebou sníženou na 4,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 119 g/km v kombinovaném režimu.

Většina motorů je standardně dodávána se šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání je dodávána nová sedmistupňová nebo šestistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Pro pět motorizací - 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, obě 2.0 TDI a standardně pro 3.2 FSI - je dodáván pohon všech kol quattro s nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex.

Z vyšších modelových řad značky Audi se do A3/A3 Sportback dostává adaptivní systém tlumičů Audi magnetic ride.

Audi S3 Sportback nyní rozšiřuje nabídku extrémně výkonných pětidveřových hatchbacků a bude tak alternativou pro třídveřový model Audi S3. Srdcem obou vozů je motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 195 kW (265 k) a maximem točivého momentu 350 Nm. Audi S3 Sportback má standardně šestistupňovou převodovku, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena. Specifický sportovní design exteriéru i interiéru umocňuje špičková sériová výbava.

Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou nyní odvozovány od aktuálního denního kurzu české koruny k euru (dle kurzovního lístku banky UniCredit Bank, devizy – prodej). Podle kurzu z 5.5.2008 cena Audi A3 začíná na 508 896 Kč a u Audi A3 Sportback na 528 465 Kč včetně DPH. K dispozici jsou i verze s možností odpočtu DPH.

Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.

Vytisknout

Diskuze: Audi A3: nová dynamika zvyšuje požitek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Vtipné značení

OBRAZEM: jaké značky potkáte v Austrálii

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud