Audi A3 a A3 Sportback, prémiové vozy Audi nižší střední třídy, vylepšují svůj sportovní profil řadou inovací a aktualizovaným moderním designem.
Když v roce 1996 přišla první generace Audi A3, vytvořila zcela nový segment trhu nižší střední třídy. Od té doby se prodalo celkem 2,9 milionů vozů dvou generací tohoto úspěšného kompaktního modelu. Nyní značka upevňuje postavení ve třídě řadou inovací.
Nové detaily exteriéru třídveřového A3 a pětidveřového A3 Sportback zdůrazňují sportovní profil prémiového hatchbacku. Nově tvarované jsou přední blatníky, kapota i nárazník s ještě větší maskou single-frame. Výrazný prvek připomínající tvar křídla byl integrován do předních sdružených světlometů, kde má funkci světel pro denní svícení. S příplatkovými bi-xenonovými světlomety jsou tyto tvary ještě působivější díky světelným diodám. Nová zpětná zrcátka mají v krytech diodové ukazatele změny směru, z boku vyniknou nová kola a provedení klik. Záď s novým nárazníkem je obzvláště působivá u verze Sportback, která má uvnitř svítilen zakomponován kontrastní svítící obrys vytvořený z optického vlákna.
Interiér vozu, propracovaný do nejmenších detailů, vyvolává atmosféru sportovní elegance. Výrazným designovým prvkem je opět hliník, který neodmyslitelně patří ke značce Audi. V případě inovované řady A3/A3 Sportback je hliníkový dekor ušlechtilým doplňkem na přístrojové desce, na středové konzole s novými ovladači a na přístrojovém štítu s černými stupnicemi a rudými ručkami. Před řidičem se nyní na informačním displeji zobrazuje optimální rychlostní stupeň pro aktuální jízdní režim – také respektováním těchto pokynů lze snížit spotřebu paliva a emise CO2.
Nabídka motorů je tak jako dosud příkladně široká. Vybírat lze z pěti zážehových (75 až 184 kW) a tří vznětových motorů (77 až 125 kW), oba motory 2.0 TDI patří k nejmodernějším jednotkám se systémem vstřikování common-rail. Výrobní program zahrnuje také verzi 1,9 TDI e se spotřebou sníženou na 4,5 l/100 km a emisemi CO2 jen 119 g/km v kombinovaném režimu.
Většina motorů je standardně dodávána se šestistupňovými manuálními převodovkami, na přání je dodávána nová sedmistupňová nebo šestistupňová dvouspojková převodovka S tronic. Pro pět motorizací - 1.8 TFSI, 2.0 TFSI, obě 2.0 TDI a standardně pro 3.2 FSI - je dodáván pohon všech kol quattro s nejnovější generací elektronicky řízené mezinápravové spojky Haldex.
Z vyšších modelových řad značky Audi se do A3/A3 Sportback dostává adaptivní systém tlumičů Audi magnetic ride.
Audi S3 Sportback nyní rozšiřuje nabídku extrémně výkonných pětidveřových hatchbacků a bude tak alternativou pro třídveřový model Audi S3. Srdcem obou vozů je motor 2.0 TFSI s nejvyšším výkonem 195 kW (265 k) a maximem točivého momentu 350 Nm. Audi S3 Sportback má standardně šestistupňovou převodovku, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h, která je elektronicky omezena. Specifický sportovní design exteriéru i interiéru umocňuje špičková sériová výbava.
Základní ceny všech modelů vozů Audi v České republice jsou nyní odvozovány od aktuálního denního kurzu české koruny k euru (dle kurzovního lístku banky UniCredit Bank, devizy – prodej). Podle kurzu z 5.5.2008 cena Audi A3 začíná na 508 896 Kč a u Audi A3 Sportback na 528 465 Kč včetně DPH. K dispozici jsou i verze s možností odpočtu DPH.
Zdroj: Tisková zpráva Import VOLKSWAGEN Group s.r.o.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.