BMW řady 1 je na trhu již nějaký ten pátek. Po prvotním uvedení s karoserií hatchback se vloni představilo také nejmenší kupé automobilky z Mnichova. A právě tato verze modelové řady 1 se teď dočká dalšího rozšíření o čtvrtý vůz.
Nově totiž do nabídky přibude kupé s šestiválcovým atmosféricky plněným benzínovým motorem 125i, a to po dříve představených verzích 135i M Sport s přeplňovaným benzínovým motorem, 120d se čtyřválcovým dieselovým motorem a 123d s nejsilnějším dieselovým čtyřválcem v nabídce BMW řady 1.
Nový model 125i coupe má maximální výkon 218 koní a motor o zdvihovém objemu 2996 kubických centimetrů. Nové BMW 125i Coupe zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 244 kom/h. Optimalizovaná aerodynamika vozu i jeho pohotovostní hmotnost přitom zajišťují, že ani s touto úrovní výkonu a jízdní dynamiky vůz nemá přehnaně vysokou spotřebu paliva a emise škodlivých splodin - toto dvoudveřoivé kupé má udávanou kombinovanou spotřebu benzínu jen 6,7 l/100k, což odpovídá emisím oxidu uhličitého ve výši 190 g/km. Nové BMW 125i Coupe SE by na britském trhu mělo stát 23 195 liber, s paketem M Sport, který zahrnuje například osmnáctipalcová litá kola či sportovní sedačky a díly karoserie pak cena vzroste na 25050 liber. Do prodeje se nové BMW 125i Coupe dostane v březnu letošního roku.
Zdroj: BMW
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.