BMW řady 1 je na trhu již nějaký ten pátek. Po prvotním uvedení s karoserií hatchback se vloni představilo také nejmenší kupé automobilky z Mnichova. A právě tato verze modelové řady 1 se teď dočká dalšího rozšíření o čtvrtý vůz.
Nově totiž do nabídky přibude kupé s šestiválcovým atmosféricky plněným benzínovým motorem 125i, a to po dříve představených verzích 135i M Sport s přeplňovaným benzínovým motorem, 120d se čtyřválcovým dieselovým motorem a 123d s nejsilnějším dieselovým čtyřválcem v nabídce BMW řady 1.
Nový model 125i coupe má maximální výkon 218 koní a motor o zdvihovém objemu 2996 kubických centimetrů. Nové BMW 125i Coupe zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 244 kom/h. Optimalizovaná aerodynamika vozu i jeho pohotovostní hmotnost přitom zajišťují, že ani s touto úrovní výkonu a jízdní dynamiky vůz nemá přehnaně vysokou spotřebu paliva a emise škodlivých splodin - toto dvoudveřoivé kupé má udávanou kombinovanou spotřebu benzínu jen 6,7 l/100k, což odpovídá emisím oxidu uhličitého ve výši 190 g/km. Nové BMW 125i Coupe SE by na britském trhu mělo stát 23 195 liber, s paketem M Sport, který zahrnuje například osmnáctipalcová litá kola či sportovní sedačky a díly karoserie pak cena vzroste na 25050 liber. Do prodeje se nové BMW 125i Coupe dostane v březnu letošního roku.
Zdroj: BMW
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?