BMW řady 1 je na trhu již nějaký ten pátek. Po prvotním uvedení s karoserií hatchback se vloni představilo také nejmenší kupé automobilky z Mnichova. A právě tato verze modelové řady 1 se teď dočká dalšího rozšíření o čtvrtý vůz.
Nově totiž do nabídky přibude kupé s šestiválcovým atmosféricky plněným benzínovým motorem 125i, a to po dříve představených verzích 135i M Sport s přeplňovaným benzínovým motorem, 120d se čtyřválcovým dieselovým motorem a 123d s nejsilnějším dieselovým čtyřválcem v nabídce BMW řady 1.
Nový model 125i coupe má maximální výkon 218 koní a motor o zdvihovém objemu 2996 kubických centimetrů. Nové BMW 125i Coupe zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,4 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 244 kom/h. Optimalizovaná aerodynamika vozu i jeho pohotovostní hmotnost přitom zajišťují, že ani s touto úrovní výkonu a jízdní dynamiky vůz nemá přehnaně vysokou spotřebu paliva a emise škodlivých splodin - toto dvoudveřoivé kupé má udávanou kombinovanou spotřebu benzínu jen 6,7 l/100k, což odpovídá emisím oxidu uhličitého ve výši 190 g/km. Nové BMW 125i Coupe SE by na britském trhu mělo stát 23 195 liber, s paketem M Sport, který zahrnuje například osmnáctipalcová litá kola či sportovní sedačky a díly karoserie pak cena vzroste na 25050 liber. Do prodeje se nové BMW 125i Coupe dostane v březnu letošního roku.
Zdroj: BMW
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?