Zatímco současný trend posunuje vozy SUV, původně určené k práci a do špatného terénu, mezi drahé a luxusní vozy zrcadlící image, peníze a vliv, Honda prohlašuje, že v případě nové generace svého modelu Pilot půjde trochu jinou cestou.
Jak by mohl nový Pilot vypadat chce Honda předvést prostřednictvím konceptu na blížícím se autosalonu v americkém Detroitu. V žádném případě však nepůjde jen o větší facelift první generace, která byla představena v roce 2002, ale o kompletně nový vůz.
Zatím je k dispozici pouze jediná skica, ale konstruktéři slibují, že design druhé generace bude více agresivní, přitom bude zdůrazňovat původní styl a určení kategorie SUV. Důraz bude také kladen na pohodlnost, funkčnost a využitelnost interiéru pro osm cestujících i technologie zaměřené na zvýšení bezpečnosti a úsporu paliva.
Aktuální modely Pilot jsou osazovány šestiválci s objemem 3500 ccm s proměnným časováním a zdvihem ventilů VTEC. Hnací síle je přenášena na všechna čtyři kola nebo kola jen jedné nápravy přes automatickou pětistupňovou převodovku. Jaké plánují Japonci změny v této oblasti však lednový autosalon zřejmě ještě neprozradí.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?