Zatímco současný trend posunuje vozy SUV, původně určené k práci a do špatného terénu, mezi drahé a luxusní vozy zrcadlící image, peníze a vliv, Honda prohlašuje, že v případě nové generace svého modelu Pilot půjde trochu jinou cestou.
Jak by mohl nový Pilot vypadat chce Honda předvést prostřednictvím konceptu na blížícím se autosalonu v americkém Detroitu. V žádném případě však nepůjde jen o větší facelift první generace, která byla představena v roce 2002, ale o kompletně nový vůz.
Zatím je k dispozici pouze jediná skica, ale konstruktéři slibují, že design druhé generace bude více agresivní, přitom bude zdůrazňovat původní styl a určení kategorie SUV. Důraz bude také kladen na pohodlnost, funkčnost a využitelnost interiéru pro osm cestujících i technologie zaměřené na zvýšení bezpečnosti a úsporu paliva.
Aktuální modely Pilot jsou osazovány šestiválci s objemem 3500 ccm s proměnným časováním a zdvihem ventilů VTEC. Hnací síle je přenášena na všechna čtyři kola nebo kola jen jedné nápravy přes automatickou pětistupňovou převodovku. Jaké plánují Japonci změny v této oblasti však lednový autosalon zřejmě ještě neprozradí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.