Zatímco současný trend posunuje vozy SUV, původně určené k práci a do špatného terénu, mezi drahé a luxusní vozy zrcadlící image, peníze a vliv, Honda prohlašuje, že v případě nové generace svého modelu Pilot půjde trochu jinou cestou.
Jak by mohl nový Pilot vypadat chce Honda předvést prostřednictvím konceptu na blížícím se autosalonu v americkém Detroitu. V žádném případě však nepůjde jen o větší facelift první generace, která byla představena v roce 2002, ale o kompletně nový vůz.
Zatím je k dispozici pouze jediná skica, ale konstruktéři slibují, že design druhé generace bude více agresivní, přitom bude zdůrazňovat původní styl a určení kategorie SUV. Důraz bude také kladen na pohodlnost, funkčnost a využitelnost interiéru pro osm cestujících i technologie zaměřené na zvýšení bezpečnosti a úsporu paliva.
Aktuální modely Pilot jsou osazovány šestiválci s objemem 3500 ccm s proměnným časováním a zdvihem ventilů VTEC. Hnací síle je přenášena na všechna čtyři kola nebo kola jen jedné nápravy přes automatickou pětistupňovou převodovku. Jaké plánují Japonci změny v této oblasti však lednový autosalon zřejmě ještě neprozradí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.