Kdo se podívá na designový koncept Racer X Design KC427, určitě si vzpomene na legendární sporťák Cobra 427, kterým je koncept inspirován. Představuje totiž moderní verzi tohoto vozu v očích designérů ze společnosti Racer X Design.
Nyní zveřejněné obrázky jsou přitom prvními skicami konceptu, které Racer X Design veřejně představil.
Vůz je navržen tak, aby vzbuzoval emoce a evokoval vzpomínky na klasický model cobra. Koncept KC-427 zachycuje nejen krásné křivky originálu, ale přidává navíc agresivnější tvary moderní doby. Design konceptu je dramatický, moderní a přesto jednoznačně navazující na svou předlohu. Navíc koncept KC nezastírá, že interiér vozu pochází se šedesítých let minulého století. Koncept dokonce již v tomto stádiu vypadá natolik dopracovaně, že by zdánlivě mohl hned vyjet na závodní dráhu.
Malé rozměry spolu s prostorovým rámem podvozku jsou ideáními předpoklady ke stvoření auta, které váží méně než tunu, a to navzdory skutečnosti, že pod kapotou se skrývá sedmilitrový osmiválec V8, který pochází z nové Corvetty Z06. Výsledkem pak je vůz s výkonovým poměrem kolem 550 koní na tunu!
Reálný koncept by měl být dokončen v průběhu příštího roku, a Racer X Design předpokládá, že se stane skutečným hitem. Tato relativně malá společnost vyrábí obvykle jen kusově pro vybrané movité zájemce, a z jejích předchozích výtvorů lze jmenovat například GTV Evoluzione nebo model RCX. Oba tyto vozy přitom získaly několik ocenění jak za design, tak za vlastní konstrukci.
Na konceptu KC427 je zajímavé, že poprvé v historii společnosti by neměl vzniknout jen jediný vůz, ale předpokládá se výroba malé série o počtu dvaceti vozů. Ty by následně měly být prodávány ne jen na lokálním trhu, ale měly by být k dispozici i pro zahraniční zájemce. Jak říká Reuben Zammit, ředitel a šéfdesignér společnosti Racer X Design: "Začneme již sondovat informace a sbírat kontakty na potenciální zájemce o tento vůz. Prvních dvacet zákazníků, kteří prokáží skutečný zájem, dostanou posléze možnost vůz zakoupit, přičemž do té doby budou průběžně informováni o postupu jeho vývoje a výroby." Zdroj: Racer X Design
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.