Chevrolet si přichystal na nadcházející frankfurtský autosalon novinku Aveo hatchback 2008. Původní Kalos, později Aveo 5dv., ponese opět jméno Aveo. Na trhu budou přepracované pětidveřové karosérie od března 2008, třídveřové verze přijdou do prodeje jen o něco málo později.
Stejně jako řada dalších výrobců, také Chevrolet ladí svoji novinku přestavbou do sportovního kabátu. Objemově, základní tvarem i bočními prolisy zůstal vůz téměř identickým. Představený design je však díky úpravě přední masky a zadního čela proti poněkud mdlému předchůdci dramatičtější a líbivější.
Na dostupných fotografiích je patrná snaha zaujmout detaily, alespoň tedy u vylepšené verze. Spoilery, nástavce prahů, integrované dvojice výfuků a dokonce odvod vzduchu z motorového prostoru mřížkami na bok automobilu, jsou efektními doplňky a svoji estetickou funkci naplňují beze zbytku.
V interiéru jsou změny také patrny. Volant sice zůstal původní, středový sloupek dostal měkčí tvary a znovu je proveden v jednobarevném plastu, palubní deska působí mohutněji a přívětivěji. Některé díly interiéru jsou přirozeně lakovány do stříbrné a jejich výběr byl volen citlivěji. Pochvalu si jistě zaslouží kryt přístrojů ve sportovním tvarování.
Vůz bude nabízen v počátku se dvěma motorizacemi, a to novým benzínovým motorem 1200 ccm (84 koní) a stávajícím benzínovým agregátem 1400 ccm (98 koní). Přenos zajišťuje manuální i automatická převodovka.
Délka: 3,92 m Šířka: 1,68 m Výška: 1,51 m Rozvor: 2,48 m Zavazadelník: 220 - 980 l
Přestože nepřináší Chevrolet Aveo hatchback 2008 žádné převratné nové prvky nebo řešení, pokud nebude ošizena bezpečnost vozu, očekávaný dobrý poměr cena / výkon může i v tomto našlapaném segmentu trhu přinést své ovoce...
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?