Chevrolet si přichystal na nadcházející frankfurtský autosalon novinku Aveo hatchback 2008. Původní Kalos, později Aveo 5dv., ponese opět jméno Aveo. Na trhu budou přepracované pětidveřové karosérie od března 2008, třídveřové verze přijdou do prodeje jen o něco málo později.
Stejně jako řada dalších výrobců, také Chevrolet ladí svoji novinku přestavbou do sportovního kabátu. Objemově, základní tvarem i bočními prolisy zůstal vůz téměř identickým. Představený design je však díky úpravě přední masky a zadního čela proti poněkud mdlému předchůdci dramatičtější a líbivější.
Na dostupných fotografiích je patrná snaha zaujmout detaily, alespoň tedy u vylepšené verze. Spoilery, nástavce prahů, integrované dvojice výfuků a dokonce odvod vzduchu z motorového prostoru mřížkami na bok automobilu, jsou efektními doplňky a svoji estetickou funkci naplňují beze zbytku.
V interiéru jsou změny také patrny. Volant sice zůstal původní, středový sloupek dostal měkčí tvary a znovu je proveden v jednobarevném plastu, palubní deska působí mohutněji a přívětivěji. Některé díly interiéru jsou přirozeně lakovány do stříbrné a jejich výběr byl volen citlivěji. Pochvalu si jistě zaslouží kryt přístrojů ve sportovním tvarování.
Vůz bude nabízen v počátku se dvěma motorizacemi, a to novým benzínovým motorem 1200 ccm (84 koní) a stávajícím benzínovým agregátem 1400 ccm (98 koní). Přenos zajišťuje manuální i automatická převodovka.
Délka: 3,92 m Šířka: 1,68 m Výška: 1,51 m Rozvor: 2,48 m Zavazadelník: 220 - 980 l
Přestože nepřináší Chevrolet Aveo hatchback 2008 žádné převratné nové prvky nebo řešení, pokud nebude ošizena bezpečnost vozu, očekávaný dobrý poměr cena / výkon může i v tomto našlapaném segmentu trhu přinést své ovoce...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.