Chevrolet si přichystal na nadcházející frankfurtský autosalon novinku Aveo hatchback 2008. Původní Kalos, později Aveo 5dv., ponese opět jméno Aveo. Na trhu budou přepracované pětidveřové karosérie od března 2008, třídveřové verze přijdou do prodeje jen o něco málo později.
Stejně jako řada dalších výrobců, také Chevrolet ladí svoji novinku přestavbou do sportovního kabátu. Objemově, základní tvarem i bočními prolisy zůstal vůz téměř identickým. Představený design je však díky úpravě přední masky a zadního čela proti poněkud mdlému předchůdci dramatičtější a líbivější.
Na dostupných fotografiích je patrná snaha zaujmout detaily, alespoň tedy u vylepšené verze. Spoilery, nástavce prahů, integrované dvojice výfuků a dokonce odvod vzduchu z motorového prostoru mřížkami na bok automobilu, jsou efektními doplňky a svoji estetickou funkci naplňují beze zbytku.
V interiéru jsou změny také patrny. Volant sice zůstal původní, středový sloupek dostal měkčí tvary a znovu je proveden v jednobarevném plastu, palubní deska působí mohutněji a přívětivěji. Některé díly interiéru jsou přirozeně lakovány do stříbrné a jejich výběr byl volen citlivěji. Pochvalu si jistě zaslouží kryt přístrojů ve sportovním tvarování.
Vůz bude nabízen v počátku se dvěma motorizacemi, a to novým benzínovým motorem 1200 ccm (84 koní) a stávajícím benzínovým agregátem 1400 ccm (98 koní). Přenos zajišťuje manuální i automatická převodovka.
Délka: 3,92 m Šířka: 1,68 m Výška: 1,51 m Rozvor: 2,48 m Zavazadelník: 220 - 980 l
Přestože nepřináší Chevrolet Aveo hatchback 2008 žádné převratné nové prvky nebo řešení, pokud nebude ošizena bezpečnost vozu, očekávaný dobrý poměr cena / výkon může i v tomto našlapaném segmentu trhu přinést své ovoce...
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?