Na trh se zanedlouho dostane vrcholová verze nového Smart ForTwo - vozy ForTwo BRABUS a BRABUS Xclusive. Nabídnou o 30 procent vyšší výkon při spotřebě paliva jen 5,2 litru na 100 km.
Nové modely BRABUS fortwo, které jsou kombinací sportovnosti a exkluzivity, jsou připraveny. Pod kapotou jim tepe upravený přeplňovaný benzinový tříválec o výkonu 72 kW/98. Spotřeba vozů Smart fortwo BRABUS a Smart fortwo BRABUS Xclusive přitom nadále zůstává na nízké úrovni pouhých 5,2 l/100 km. Navýšení výkonu je přitom v porovnáním s předchozí verzí celých 30 procent.Úroveň emisí CO2 dosahuje 124 g/km. Sportovní verze tohoto dvoumístného vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 155 km/h. Ceny v Německu byly určeny v rozmezí 16490 až 22430 euro v závislosti na výbavě a typu karoserie.
Sportovní charakter nového Smart fortwo BRABUS je zjevný na první pohled. Vůz jede na leštěných litých kolech Monoblock VI, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 175/50 R 16 vepředu a 225/35 R 17 na zadní nápravě. Rozšířeny byly lemy blatníků, vůz dostal sportovní výfukový systém s uprostřed umístěnou dvojitou koncovkou výfuku a došlo také ke snížení jeho světlé výšky o 10 mm. Sportovní naladění dostala i převodovka a podvozek. V interiéru pak najdeme palubní přístroje speciálního designu, nerezové sportovní pedály BRABUS a nový kůží potažený volant BRABUS, pod kterým jsou umístěna řadicí pádla - to vše jen podtrhuje exkluzivitu tohoto modelu. Standardní výbavou je dále panoramatická střecha se sluneční roletkou. Co se týká nabídky barev karoserie, nebuda se lišit od standardně dostupných laků.
U verze Smart fortwo BRABUS Xclusive najdeme pak další exkluzivní prvky výbavy - projekční světlomety s žárovkami H7, přední spojler s rozšířenými nasávacími otvory vzduchu či lemy prahů. Všechny nové díly jsou přitom lakovány v barvě vozu. Uvnitř jsou sedačky čalouněny jemnou kůží, sedadla jsou vyhřívaná a vůz je standardně vybaven hlavovými a bočními airbagy.
Obě varianty modelů Smart ForTwo BRABUS budou k dispozici ve verzích kupé nebo kabrio.
Zdroj: Brabus
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.