Na trh se zanedlouho dostane vrcholová verze nového Smart ForTwo - vozy ForTwo BRABUS a BRABUS Xclusive. Nabídnou o 30 procent vyšší výkon při spotřebě paliva jen 5,2 litru na 100 km.
Nové modely BRABUS fortwo, které jsou kombinací sportovnosti a exkluzivity, jsou připraveny. Pod kapotou jim tepe upravený přeplňovaný benzinový tříválec o výkonu 72 kW/98. Spotřeba vozů Smart fortwo BRABUS a Smart fortwo BRABUS Xclusive přitom nadále zůstává na nízké úrovni pouhých 5,2 l/100 km. Navýšení výkonu je přitom v porovnáním s předchozí verzí celých 30 procent.Úroveň emisí CO2 dosahuje 124 g/km. Sportovní verze tohoto dvoumístného vozu zrychlí z klidu na 100 km/h za 9,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 155 km/h. Ceny v Německu byly určeny v rozmezí 16490 až 22430 euro v závislosti na výbavě a typu karoserie.
Sportovní charakter nového Smart fortwo BRABUS je zjevný na první pohled. Vůz jede na leštěných litých kolech Monoblock VI, která jsou obuta do pneumatik o rozměru 175/50 R 16 vepředu a 225/35 R 17 na zadní nápravě. Rozšířeny byly lemy blatníků, vůz dostal sportovní výfukový systém s uprostřed umístěnou dvojitou koncovkou výfuku a došlo také ke snížení jeho světlé výšky o 10 mm. Sportovní naladění dostala i převodovka a podvozek. V interiéru pak najdeme palubní přístroje speciálního designu, nerezové sportovní pedály BRABUS a nový kůží potažený volant BRABUS, pod kterým jsou umístěna řadicí pádla - to vše jen podtrhuje exkluzivitu tohoto modelu. Standardní výbavou je dále panoramatická střecha se sluneční roletkou. Co se týká nabídky barev karoserie, nebuda se lišit od standardně dostupných laků.
U verze Smart fortwo BRABUS Xclusive najdeme pak další exkluzivní prvky výbavy - projekční světlomety s žárovkami H7, přední spojler s rozšířenými nasávacími otvory vzduchu či lemy prahů. Všechny nové díly jsou přitom lakovány v barvě vozu. Uvnitř jsou sedačky čalouněny jemnou kůží, sedadla jsou vyhřívaná a vůz je standardně vybaven hlavovými a bočními airbagy.
Obě varianty modelů Smart ForTwo BRABUS budou k dispozici ve verzích kupé nebo kabrio.
Zdroj: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.