Lukáš Pešek na stroji Derbi ve třídě 125 ccm nestačil na zkrácené verzi legendárního okruhu pouze na Španěla Gadeu.
125 ccm I ve Francii se český závodník postavil na stupně vítězů, a protože jeho největším rivalům Talmacsimu a Faubelovi se příliš nedařilo, vede Pešek v mistrovství světa už o 9 bodů. Po startu z druhé řady se Lukáš propadl na 7. příčku a po několik kol se držel na 5. místě. V čele si náskok udělala dvojice Passini-Gadea a od zbytku startovního pole se odpoutali Smith s Peškem, kteří se postupně dotáhli na první dva. Vedoucí čtveřice poklidně ujížděla ostatním, pouze Passini s Gadeou se střídali na prvním místě. Pět kol před cílem musel z technických důvodů odstoupit Passini a Pešek věděl, že musí okamžitě začít jednat. Ve stoupání na konci cílové rovinky předjel Smithe a zhruba o 0,3s na kolo snižoval ztrátu na Gadeu, ale těsně za jeho záda se dostal až na cílové rovince posledního kola. výsledková listina
250 ccm Ve třídě do 250 ccm vyhrál letos už počtvrté Jorge Lorenzo, rovněž ze Španělska. Cílem projel po dramatickém souboji o pouhou desetinu dříve než Andrea Dovizioso, nejbližší soupeř v mistrovství světa. Náš Karel Abraham, který startoval ze 17. místa, závod nedokončil. výsledková listina
MotoGP Závod královské kubatury zkomplikovalo počasí. Startovalo se na suchu a do čela se během prvních čtyř zatáček protlačil Valentino Rossi. Úspěšně se zbytku pole vzdaloval, ale na trať pomalu začaly padat kapky. Kolem třetiny závodu jezdci vystřídali motocykly za ty "mokré" a pořadí bylo v každém kole úplně jiné, hodně jezdců skončilo po nepříjemných pádech na kluzké trati. Nakonec se více dařilo mokrým pneumatikám Bridgestone a vítězem závodu je po dlouhém souboji s Melandrim šťastný Chris Vermeulen. Rossi na Michelinech se musel spokojit se šestou příčkou. Vedení v šampionátu si před Rossim upevnil třetí Stoner. výsledková listina
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?