Nové Audi TT je model, jež kombinuje design s moderní technologií v sériovém provedení a proto nabízí maximum potěšení za volantem. Úpravce ABT šel ovšem ještě dále!
Důvodem úpravy právě „Tétéčka“ plynou z úspěchů v závodech DTM, kdy 9 z 10 závodů se TT umístilo vždy na stupních vítězů. Mistrovské dílo z továrny ABT nese označení Abt TT-R a jedná se o sériový 3,2 VR6 upravený na 355 koní. Ale vraťme se zpět k vozům určeným pro běžné silnice, zde ABT odladilo TT na slušných 310 koní. A ptáte se jak? Pod kapotou přibylo turbodmychadlo a upravená řídící jednotka. Oproti sériové 250ti koňové verzi zrychlí z klidu na 100km/h za 0,8s rychleji, tedy za 5,1s. Bez povšimnutí však nenechali ani přeplňovaný model TT 2,0 TFSI. Výkon 200koní zvedli pomocí modifikace jednotky až na 270 k a 350Nm kroutícího momentu (původně 280Nm). Aby to nebylo málo, využilo Abt svých znalostí a aplikovalo svou InteligentSport technologii neboli iS-technology i u TT, stejně jako u jiných modelů se jedná o výrazné snížení spotřeby až o 4 litry na 100km! Přitom výkon je vyšší – 240k v závislosti na použitém palivu (natural 98).
Oproti běžným TT poznáte Abt díky jinému přednímu a zadnímu spoileru včetně postranních prahových nástavců, které nejen dobře vypadají, ale také poskytnou vozu vyšší přítlak. Vzadu pak přibylo křidélko a čtveřice koncovek výfuků, celá horní línie s kapotou je lakována do černého odstínu. Abt doporučeje kola vlastní výroby o velikosti 19“ s pneumatikami 255/35 ZR19
Zdroj: ABT
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.