Důvodem úpravy právě „Tétéčka“ plynou z úspěchů v závodech DTM, kdy 9 z 10 závodů se TT umístilo vždy na stupních vítězů. Mistrovské dílo z továrny ABT nese označení Abt TT-R a jedná se o sériový 3,2 VR6 upravený na 355 koní. Ale vraťme se zpět k vozům určeným pro běžné silnice, zde ABT odladilo TT na slušných 310 koní. A ptáte se jak? Pod kapotou přibylo turbodmychadlo a upravená řídící jednotka. Oproti sériové 250ti koňové verzi zrychlí z klidu na 100km/h za 0,8s rychleji, tedy za 5,1s.
Bez povšimnutí však nenechali ani přeplňovaný model TT 2,0 TFSI. Výkon 200koní zvedli pomocí modifikace jednotky až na 270 k a 350Nm kroutícího momentu (původně 280Nm). Aby to nebylo málo, využilo Abt svých znalostí a aplikovalo svou InteligentSport technologii neboli iS-technology i u TT, stejně jako u jiných modelů se jedná o výrazné snížení spotřeby až o 4 litry na 100km! Přitom výkon je vyšší – 240k v závislosti na použitém palivu (natural 98).
Oproti běžným TT poznáte Abt díky jinému přednímu a zadnímu spoileru včetně postranních prahových nástavců, které nejen dobře vypadají, ale také poskytnou vozu vyšší přítlak. Vzadu pak přibylo křidélko a čtveřice koncovek výfuků, celá horní línie s kapotou je lakována do černého odstínu. Abt doporučeje kola vlastní výroby o velikosti 19“ s pneumatikami 255/35 ZR19
Zdroj: ABT