Nové Audi TT je model, jež kombinuje design s moderní technologií v sériovém provedení a proto nabízí maximum potěšení za volantem. Úpravce ABT šel ovšem ještě dále!
Důvodem úpravy právě „Tétéčka“ plynou z úspěchů v závodech DTM, kdy 9 z 10 závodů se TT umístilo vždy na stupních vítězů. Mistrovské dílo z továrny ABT nese označení Abt TT-R a jedná se o sériový 3,2 VR6 upravený na 355 koní. Ale vraťme se zpět k vozům určeným pro běžné silnice, zde ABT odladilo TT na slušných 310 koní. A ptáte se jak? Pod kapotou přibylo turbodmychadlo a upravená řídící jednotka. Oproti sériové 250ti koňové verzi zrychlí z klidu na 100km/h za 0,8s rychleji, tedy za 5,1s. Bez povšimnutí však nenechali ani přeplňovaný model TT 2,0 TFSI. Výkon 200koní zvedli pomocí modifikace jednotky až na 270 k a 350Nm kroutícího momentu (původně 280Nm). Aby to nebylo málo, využilo Abt svých znalostí a aplikovalo svou InteligentSport technologii neboli iS-technology i u TT, stejně jako u jiných modelů se jedná o výrazné snížení spotřeby až o 4 litry na 100km! Přitom výkon je vyšší – 240k v závislosti na použitém palivu (natural 98).
Oproti běžným TT poznáte Abt díky jinému přednímu a zadnímu spoileru včetně postranních prahových nástavců, které nejen dobře vypadají, ale také poskytnou vozu vyšší přítlak. Vzadu pak přibylo křidélko a čtveřice koncovek výfuků, celá horní línie s kapotou je lakována do černého odstínu. Abt doporučeje kola vlastní výroby o velikosti 19“ s pneumatikami 255/35 ZR19
Zdroj: ABT
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.