Značka Volkswagen dodává své elektrické ofenzivě další impulz. Vybrané modely z rodiny elektromobilů ID. budou nabízeny také ve sportovně emocionálních verzích GTI. Na autosalonu IAA MOBILITY v Mnichově poprvé představená studie ID. GTI Concept je konkrétním výhledem na způsob, jakým Volkswagen přenese ikonickou značku GTI do elektrické budoucnosti.
Na mezinárodním autosalonu bude poprvé patrné nové směřování značky ve všech oblastech. Kromě elektromobilů, jakými jsou ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 a nové ID.72, bude Volkswagen i nadále nabízet hospodárné modely se spalovacími motory, reprezentované například novými generacemi modelů Passat a Tiguan.
Volkswagen studií ID. GTI Concept na IAA Mobility poprvé ukazuje, jak bude značka GTI přenesena do éry elektromobility. Sériová verze tohoto vozu na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) vyjede na silnice nejpozději v roce 2027.
„Tři písmena GTI již po desetiletí ztělesňují dokonalou kombinaci potěšení z jízdy a praktičnosti pro každodenní provoz,“ říká Schäfer. „Studií ID. GTI Concept přenášíme DNA modelů GTI do elektrické éry. Tyto vozy budou beze změny sportovní, ikonické, technicky progresivní, dostupné. Ale přitom nově interpretované pro zítřek: elektrické, kompletně síťově propojené, super emocionální. Potěšení z jízdy a udržitelnost patří k sobě. GTI má budoucnost – pro naši značku, pro fanoušky. Sportovní vůz Volkswagen pro každodenní provoz v elektrické éře: 100procentně elektrický, 100procentně emocionální.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?