Značka Volkswagen dodává své elektrické ofenzivě další impulz. Vybrané modely z rodiny elektromobilů ID. budou nabízeny také ve sportovně emocionálních verzích GTI. Na autosalonu IAA MOBILITY v Mnichově poprvé představená studie ID. GTI Concept je konkrétním výhledem na způsob, jakým Volkswagen přenese ikonickou značku GTI do elektrické budoucnosti.
Na mezinárodním autosalonu bude poprvé patrné nové směřování značky ve všech oblastech. Kromě elektromobilů, jakými jsou ID. GTI Concept, ID.4, ID.5 a nové ID.72, bude Volkswagen i nadále nabízet hospodárné modely se spalovacími motory, reprezentované například novými generacemi modelů Passat a Tiguan.
Volkswagen studií ID. GTI Concept na IAA Mobility poprvé ukazuje, jak bude značka GTI přenesena do éry elektromobility. Sériová verze tohoto vozu na základě modulární platformy pro elektromobily (MEB) vyjede na silnice nejpozději v roce 2027.
„Tři písmena GTI již po desetiletí ztělesňují dokonalou kombinaci potěšení z jízdy a praktičnosti pro každodenní provoz,“ říká Schäfer. „Studií ID. GTI Concept přenášíme DNA modelů GTI do elektrické éry. Tyto vozy budou beze změny sportovní, ikonické, technicky progresivní, dostupné. Ale přitom nově interpretované pro zítřek: elektrické, kompletně síťově propojené, super emocionální. Potěšení z jízdy a udržitelnost patří k sobě. GTI má budoucnost – pro naši značku, pro fanoušky. Sportovní vůz Volkswagen pro každodenní provoz v elektrické éře: 100procentně elektrický, 100procentně emocionální.“
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?