Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky Lexus Safety System+, inovovaná multimédia, a ještě úspornější a zároveň výkonnější plug-in hybridní a hybridní pohon.
Model už posbíral od svého debutu na trhu mnohá ocenění. Časopis What Car? jej označil za Plug-In hybrid roku a zvítězil také v anketě What Car? Electric Car Awards v kategorii velkých hybridních SUV.
Nejlepším SUV střední třídy byl zvolen také v anketě časopisu Auto Express, francouzský časopis Kilomètres Entreprise označil NX za nejlepší SUV pro firmy a v Maďarsku v soutěži auto roku model zvítězil v kategorii velkých SUV.
Ideální jako firemní vůz
„Díky plug-in hybridnímu pohonu je NX ideální jako firemní vůz. Interiér nadchne kvalitou provedení a pohodlí a úroveň použitých materiálů předčí předchozí generaci. Lexus také výrazně vylepšil multimédia a stvořil lídra ve třídě prémiových SUV,” říká Andrew Walker, šéfredaktor časopisu Company Car and Van.
Lexus uvedl model NX 450h+ jako svůj první plug-in hybrid. Auto má spalovací motor o objemu 2,5 litru kombinovaný s baterií o kapacitě 18,1 kWh. Plug-in hybridní pohon generuje celkový výkon 309 KM/227 kW a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.
Nejlepší emise ve své třídě
Průměrné emise CO2 na úrovni 20–26 g/km a spotřeba 0,9–1,1 l/100 km cyklu WLTP jsou navíc nejlepší ve své třídě.
Díky výkonné lithium-iontové baterii a vysoké účinnosti systému má verze NX 450h+ dojezd pouze v elektrickém režimu 70-74 km v cyklu WLTP, a v případě, že vůz jezdí v městském cyklu, zvýší se dojezd v elektrickém režimu dokonce na 89–97 km.
Lexus NX je dostupný rovněž jako klasický hybrid. NX 350h má celkový systémový výkon 243 koní a dodává se s pohonem předních nebo zadních kol, případně s inteligentním pohonem všech kol E-FOUR. Auto v průměru spotřebuje od 5,6 l/100 km v případě varianty s náhonem na předek a od 5,9 l/100 km s pohonem 4x4.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.