Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky Lexus Safety System+, inovovaná multimédia, a ještě úspornější a zároveň výkonnější plug-in hybridní a hybridní pohon.
Model už posbíral od svého debutu na trhu mnohá ocenění. Časopis What Car? jej označil za Plug-In hybrid roku a zvítězil také v anketě What Car? Electric Car Awards v kategorii velkých hybridních SUV.
Nejlepším SUV střední třídy byl zvolen také v anketě časopisu Auto Express, francouzský časopis Kilomètres Entreprise označil NX za nejlepší SUV pro firmy a v Maďarsku v soutěži auto roku model zvítězil v kategorii velkých SUV.
Ideální jako firemní vůz
„Díky plug-in hybridnímu pohonu je NX ideální jako firemní vůz. Interiér nadchne kvalitou provedení a pohodlí a úroveň použitých materiálů předčí předchozí generaci. Lexus také výrazně vylepšil multimédia a stvořil lídra ve třídě prémiových SUV,” říká Andrew Walker, šéfredaktor časopisu Company Car and Van.
Lexus uvedl model NX 450h+ jako svůj první plug-in hybrid. Auto má spalovací motor o objemu 2,5 litru kombinovaný s baterií o kapacitě 18,1 kWh. Plug-in hybridní pohon generuje celkový výkon 309 KM/227 kW a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.
Nejlepší emise ve své třídě
Průměrné emise CO2 na úrovni 20–26 g/km a spotřeba 0,9–1,1 l/100 km cyklu WLTP jsou navíc nejlepší ve své třídě.
Díky výkonné lithium-iontové baterii a vysoké účinnosti systému má verze NX 450h+ dojezd pouze v elektrickém režimu 70-74 km v cyklu WLTP, a v případě, že vůz jezdí v městském cyklu, zvýší se dojezd v elektrickém režimu dokonce na 89–97 km.
Lexus NX je dostupný rovněž jako klasický hybrid. NX 350h má celkový systémový výkon 243 koní a dodává se s pohonem předních nebo zadních kol, případně s inteligentním pohonem všech kol E-FOUR. Auto v průměru spotřebuje od 5,6 l/100 km v případě varianty s náhonem na předek a od 5,9 l/100 km s pohonem 4x4.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.