Lexus NX 450h+ získal ve Velké Británii ocenění v anketě Company Car and Van Awards jako nejlepší prémiové auto roku 2022. Druhá generace tohoto modelu má nejvyšší úroveň bezpečnosti díky Lexus Safety System+, inovovaná multimédia, a ještě úspornější a zároveň výkonnější plug-in hybridní a hybridní pohon.
Model už posbíral od svého debutu na trhu mnohá ocenění. Časopis What Car? jej označil za Plug-In hybrid roku a zvítězil také v anketě What Car? Electric Car Awards v kategorii velkých hybridních SUV.
Nejlepším SUV střední třídy byl zvolen také v anketě časopisu Auto Express, francouzský časopis Kilomètres Entreprise označil NX za nejlepší SUV pro firmy a v Maďarsku v soutěži auto roku model zvítězil v kategorii velkých SUV.
Ideální jako firemní vůz
„Díky plug-in hybridnímu pohonu je NX ideální jako firemní vůz. Interiér nadchne kvalitou provedení a pohodlí a úroveň použitých materiálů předčí předchozí generaci. Lexus také výrazně vylepšil multimédia a stvořil lídra ve třídě prémiových SUV,” říká Andrew Walker, šéfredaktor časopisu Company Car and Van.
Lexus uvedl model NX 450h+ jako svůj první plug-in hybrid. Auto má spalovací motor o objemu 2,5 litru kombinovaný s baterií o kapacitě 18,1 kWh. Plug-in hybridní pohon generuje celkový výkon 309 KM/227 kW a umožňuje vozu zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,3 sekundy.
Nejlepší emise ve své třídě
Průměrné emise CO2 na úrovni 20–26 g/km a spotřeba 0,9–1,1 l/100 km cyklu WLTP jsou navíc nejlepší ve své třídě.
Díky výkonné lithium-iontové baterii a vysoké účinnosti systému má verze NX 450h+ dojezd pouze v elektrickém režimu 70-74 km v cyklu WLTP, a v případě, že vůz jezdí v městském cyklu, zvýší se dojezd v elektrickém režimu dokonce na 89–97 km.
Lexus NX je dostupný rovněž jako klasický hybrid. NX 350h má celkový systémový výkon 243 koní a dodává se s pohonem předních nebo zadních kol, případně s inteligentním pohonem všech kol E-FOUR. Auto v průměru spotřebuje od 5,6 l/100 km v případě varianty s náhonem na předek a od 5,9 l/100 km s pohonem 4x4.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.