Automobilka Toyota prodala loni na českém trhu 13 728 osobních a lehkých užitkových vozů, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Japonská značka tak potvrdila čtvrté místo na trhu s tržním podílem 6,6 procenta.
Nejúspěšnější rok v historii na českém trhu Toyota završila v prosinci, kdy se s 1430 novými registracemi umístila na druhé příčce s podílem 8,8 procenta. Zatímco celý trh se propadl o 12 procent, Toyota o téměř 17 procent rostla.
„Zatímco celkové prodeje osobních a lehkých užitkových vozů loni v Česku klesly o téměř osm procent, my jsme o 15 procent rostli. Situace v loňském roce byla vlivem světového dění extrémně složitá. Obrovská poptávka po našich modelech v celé Evropě i výpadky dílů na straně subdodavatelů způsobily prodloužení čekacích lhůt na nejoblíbenější modely," říká generální ředitel českého zastoupení Toyoty a Lexus Martin Peleška.
Dosavadní vývoj objednávek slibuje velmi silné prodeje v prvních měsících nového roku. Toyota by si tak mohla ještě více upevnit své postavení.
„Zejména první polovina roku bude ovlivněna poklesem poptávky mezi privátními zákazníky, který evidujeme již od čtvrtého kvartálu minulého roku. Tahounem trhu jsou nyní firemní prodeje,“ vysvětluje Martin Peleška a dodává: „Dodací lhůty našich vozů se budou v letošním roce nadále zlepšovat, zejména v segmentu menších modelů. Aktuálně máme dokonce řadu modelů skladem, například oblíbenou Toyotu C-HR, novinku Corolla Cross, či Yaris Cross a Corollu Sedan.“
Dařilo se i značce Lexus
Rok 2022 byl na českém trhu úspěšný i pro značku Lexus. Oproti 842 objednávkám v roce 2021 přijala vloni dokonce 1 501 objednávek. Úspěch zaznamenaly zejména nové generace modelů NX a na konci roku představeného RX – první vozy této novinky dorazí do Česka již v nadcházejících týdnech.
Test předchozí generace:
30 let na českém trhu
Letošní rok je pro české zastoupení Toyoty a Lexus jubilejní, slaví totiž 30 let na tuzemském trhu. Toyota jako jedna z mála automobilových značek nabízí na českém trhu všechny typy alternativních pohonů, od full hybridních přes plug-in hybridní modely až po bateriové a vodíkové elektromobily. V letošním roce představí modernizovaný nejprodávanější model světa Toyota Corolla s 5. generací hybridního pohonu, zcela novou generaci legendárního modelu Prius ve verzi plug-in a úplně novou generaci revolučního modelu Toyota C-HR.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?