Výrobce exkluzivních vozů De Tomaso představil novinku s názvem P900. Hypersport určený výhradně na závodní okruhy vznikne pouze v 18 exemplářích.
De Tomaso P900 v sobě kombinuje prvky, díky kterým by měl být na závodní dráze pekelně rychlý.
Těmito prvky jsou :
Aerodinaka: jak je na přiložených fotografiích patrné, karoserie P900 je plná aerodynamických prvků, které mají maximálně zvýšit stabilitu vozu. Mezi tyto prvky patří nasávací otvor, na který navazuje ploutev, táhnoucí se až k masivnímu zadnímu spoileru. Ladění vozu údajně probíhalo ve větrném tunelu, ve kterém se testují vozy Formule 1.
Váha: P900 využívá karbonové šasi a jeho motor má být nejlehčí V12 na světě. Přidejme pro okruhový vůz typickou spartanskou výbavu a máme tu senzační váhu 900 kg (bez náplní).
Motor: jak bylo naznačeno výše, De Tomaso P900 je poháněno motorem V12. Atmosféricky plněný motor má objem 6,2 litru a dokáže se roztočit až na 12 300 ot./min, díky čemuž ze sebe dostane výkon 662 kW (900 koní). V12 spolupracuje se sekvenční převodovkou Xtrac, která posílá výkon na kola zadní nápravy. Ještě jedno číslo ohledně motoru, jeho udávaná váha je jen 220 kg.
De Tomaso P900 vznikne pouze v 18 exemplářích a jeho cena se má pohybovat okolo 3 milionů USD, což je přibližně 70 milionů Kč.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.