Výrobce exkluzivních vozů De Tomaso představil novinku s názvem P900. Hypersport určený výhradně na závodní okruhy vznikne pouze v 18 exemplářích.
De Tomaso P900 v sobě kombinuje prvky, díky kterým by měl být na závodní dráze pekelně rychlý.
Těmito prvky jsou :
Aerodinaka: jak je na přiložených fotografiích patrné, karoserie P900 je plná aerodynamických prvků, které mají maximálně zvýšit stabilitu vozu. Mezi tyto prvky patří nasávací otvor, na který navazuje ploutev, táhnoucí se až k masivnímu zadnímu spoileru. Ladění vozu údajně probíhalo ve větrném tunelu, ve kterém se testují vozy Formule 1.
Váha: P900 využívá karbonové šasi a jeho motor má být nejlehčí V12 na světě. Přidejme pro okruhový vůz typickou spartanskou výbavu a máme tu senzační váhu 900 kg (bez náplní).
Motor: jak bylo naznačeno výše, De Tomaso P900 je poháněno motorem V12. Atmosféricky plněný motor má objem 6,2 litru a dokáže se roztočit až na 12 300 ot./min, díky čemuž ze sebe dostane výkon 662 kW (900 koní). V12 spolupracuje se sekvenční převodovkou Xtrac, která posílá výkon na kola zadní nápravy. Ještě jedno číslo ohledně motoru, jeho udávaná váha je jen 220 kg.
De Tomaso P900 vznikne pouze v 18 exemplářích a jeho cena se má pohybovat okolo 3 milionů USD, což je přibližně 70 milionů Kč.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?