Výrobce exkluzivních vozů De Tomaso představil novinku s názvem P900. Hypersport určený výhradně na závodní okruhy vznikne pouze v 18 exemplářích.
De Tomaso P900 v sobě kombinuje prvky, díky kterým by měl být na závodní dráze pekelně rychlý.
Těmito prvky jsou :
Aerodinaka: jak je na přiložených fotografiích patrné, karoserie P900 je plná aerodynamických prvků, které mají maximálně zvýšit stabilitu vozu. Mezi tyto prvky patří nasávací otvor, na který navazuje ploutev, táhnoucí se až k masivnímu zadnímu spoileru. Ladění vozu údajně probíhalo ve větrném tunelu, ve kterém se testují vozy Formule 1.
Váha: P900 využívá karbonové šasi a jeho motor má být nejlehčí V12 na světě. Přidejme pro okruhový vůz typickou spartanskou výbavu a máme tu senzační váhu 900 kg (bez náplní).
Motor: jak bylo naznačeno výše, De Tomaso P900 je poháněno motorem V12. Atmosféricky plněný motor má objem 6,2 litru a dokáže se roztočit až na 12 300 ot./min, díky čemuž ze sebe dostane výkon 662 kW (900 koní). V12 spolupracuje se sekvenční převodovkou Xtrac, která posílá výkon na kola zadní nápravy. Ještě jedno číslo ohledně motoru, jeho udávaná váha je jen 220 kg.
De Tomaso P900 vznikne pouze v 18 exemplářích a jeho cena se má pohybovat okolo 3 milionů USD, což je přibližně 70 milionů Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?