V areálu závodu Toyoty v Kolíně zasahovalo osm jednotek hasičů u tragické hromadné dopravní nehody. Naštěstí šlo jen o taktické cvičení, na kterém ale tekla krev, tedy červená barva, a figuranti leželi zranění na silnici. Na první pohled však havárie vypadala zcela skutečně.
Taktického cvičení se zúčastnilo celkem 40 profesionálních i dobrovolných hasičů, jednotky policie a rychlé záchranné služby. Vyprostili a ošetřili 29 raněných, jeden účastník nehodu fiktivně nepřežil. Vedle zničeného autobusu nehodu v příkopě odskákalo i pět Toyot Yaris a Aygo X.
V největším letošním nácviku zásahu Integrovaného záchranného systému ve Středočeském kraji hrála jednu z hlavních rolí auta z kolínského závodu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ).
Na linku 112 nahlásil účastník fingované nehody na dálnici srážku autobusu a osobního vozu, do kterých následně narazila další čtyři osobní auta. Na místě se mělo nacházet mnoho zraněných.
První hasiči na místě za sedm minut
První hasičská jednotka z Ovčár byla na místě sedm minut od oznámení a po vyhodnocení situace povolala další posily. Po dalších deseti minutách začaly vyprošťovací práce a následně třídění raněných podle závažnosti poranění.
Policie komunikaci z obou stran uzavřela. Za hodinu a pět minut odjíždí záchranka s posledním raněným, za 25 minut na to je zásah ukončen.
„Letošní největší cvičení ve středočeském kraji dopadlo skvěle a potvrdilo sehranost všech složek Integrovaného zásahového systému. Jsme rádi, že jsme pro cvičení mohli poskytnou zázemí. Zároveň samozřejmě doufáme, že reálných nehod bude co nejméně,“ doplňuje Tomáš Paroubek, PR manažer TMMCZ.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?