V areálu závodu Toyoty v Kolíně zasahovalo osm jednotek hasičů u tragické hromadné dopravní nehody. Naštěstí šlo jen o taktické cvičení, na kterém ale tekla krev, tedy červená barva, a figuranti leželi zranění na silnici. Na první pohled však havárie vypadala zcela skutečně.
Taktického cvičení se zúčastnilo celkem 40 profesionálních i dobrovolných hasičů, jednotky policie a rychlé záchranné služby. Vyprostili a ošetřili 29 raněných, jeden účastník nehodu fiktivně nepřežil. Vedle zničeného autobusu nehodu v příkopě odskákalo i pět Toyot Yaris a Aygo X.
V největším letošním nácviku zásahu Integrovaného záchranného systému ve Středočeském kraji hrála jednu z hlavních rolí auta z kolínského závodu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ).
Na linku 112 nahlásil účastník fingované nehody na dálnici srážku autobusu a osobního vozu, do kterých následně narazila další čtyři osobní auta. Na místě se mělo nacházet mnoho zraněných.
První hasiči na místě za sedm minut
První hasičská jednotka z Ovčár byla na místě sedm minut od oznámení a po vyhodnocení situace povolala další posily. Po dalších deseti minutách začaly vyprošťovací práce a následně třídění raněných podle závažnosti poranění.
Policie komunikaci z obou stran uzavřela. Za hodinu a pět minut odjíždí záchranka s posledním raněným, za 25 minut na to je zásah ukončen.
„Letošní největší cvičení ve středočeském kraji dopadlo skvěle a potvrdilo sehranost všech složek Integrovaného zásahového systému. Jsme rádi, že jsme pro cvičení mohli poskytnou zázemí. Zároveň samozřejmě doufáme, že reálných nehod bude co nejméně,“ doplňuje Tomáš Paroubek, PR manažer TMMCZ.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.