V areálu závodu Toyoty v Kolíně zasahovalo osm jednotek hasičů u tragické hromadné dopravní nehody. Naštěstí šlo jen o taktické cvičení, na kterém ale tekla krev, tedy červená barva, a figuranti leželi zranění na silnici. Na první pohled však havárie vypadala zcela skutečně.
Taktického cvičení se zúčastnilo celkem 40 profesionálních i dobrovolných hasičů, jednotky policie a rychlé záchranné služby. Vyprostili a ošetřili 29 raněných, jeden účastník nehodu fiktivně nepřežil. Vedle zničeného autobusu nehodu v příkopě odskákalo i pět Toyot Yaris a Aygo X.
V největším letošním nácviku zásahu Integrovaného záchranného systému ve Středočeském kraji hrála jednu z hlavních rolí auta z kolínského závodu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ).
Na linku 112 nahlásil účastník fingované nehody na dálnici srážku autobusu a osobního vozu, do kterých následně narazila další čtyři osobní auta. Na místě se mělo nacházet mnoho zraněných.
První hasiči na místě za sedm minut
První hasičská jednotka z Ovčár byla na místě sedm minut od oznámení a po vyhodnocení situace povolala další posily. Po dalších deseti minutách začaly vyprošťovací práce a následně třídění raněných podle závažnosti poranění.
Policie komunikaci z obou stran uzavřela. Za hodinu a pět minut odjíždí záchranka s posledním raněným, za 25 minut na to je zásah ukončen.
„Letošní největší cvičení ve středočeském kraji dopadlo skvěle a potvrdilo sehranost všech složek Integrovaného zásahového systému. Jsme rádi, že jsme pro cvičení mohli poskytnou zázemí. Zároveň samozřejmě doufáme, že reálných nehod bude co nejméně,“ doplňuje Tomáš Paroubek, PR manažer TMMCZ.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?