V areálu závodu Toyoty v Kolíně zasahovalo osm jednotek hasičů u tragické hromadné dopravní nehody. Naštěstí šlo jen o taktické cvičení, na kterém ale tekla krev, tedy červená barva, a figuranti leželi zranění na silnici. Na první pohled však havárie vypadala zcela skutečně.
Taktického cvičení se zúčastnilo celkem 40 profesionálních i dobrovolných hasičů, jednotky policie a rychlé záchranné služby. Vyprostili a ošetřili 29 raněných, jeden účastník nehodu fiktivně nepřežil. Vedle zničeného autobusu nehodu v příkopě odskákalo i pět Toyot Yaris a Aygo X.
V největším letošním nácviku zásahu Integrovaného záchranného systému ve Středočeském kraji hrála jednu z hlavních rolí auta z kolínského závodu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ).
Na linku 112 nahlásil účastník fingované nehody na dálnici srážku autobusu a osobního vozu, do kterých následně narazila další čtyři osobní auta. Na místě se mělo nacházet mnoho zraněných.
První hasiči na místě za sedm minut
První hasičská jednotka z Ovčár byla na místě sedm minut od oznámení a po vyhodnocení situace povolala další posily. Po dalších deseti minutách začaly vyprošťovací práce a následně třídění raněných podle závažnosti poranění.
Policie komunikaci z obou stran uzavřela. Za hodinu a pět minut odjíždí záchranka s posledním raněným, za 25 minut na to je zásah ukončen.
„Letošní největší cvičení ve středočeském kraji dopadlo skvěle a potvrdilo sehranost všech složek Integrovaného zásahového systému. Jsme rádi, že jsme pro cvičení mohli poskytnou zázemí. Zároveň samozřejmě doufáme, že reálných nehod bude co nejméně,“ doplňuje Tomáš Paroubek, PR manažer TMMCZ.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.