Produkce supersportů není úplně levná záležitost. Automobilky na těchto modelech často prodělávají a tak není divu, že vyrábí i komerčnější modely, na kterých vydělají dostatek peněz, aby mohli i nadále financovat drahý vývoj aut, které máme tak rádi. Kdo tedy ohrnuje před SUV od Ferrari nos, měl by si uvědomit, že nebýt něj, dost možná nebudeme v dalších letech svědky dalších úžasných sporťáků.
Purosangue je první SUV od značky Ferrari. Na první pohled by se mohlo zdát, že není úplně veliké, ale opak je pravdou. Zajímavostí jsou pak zadní dveře, které se otevírají podobně, jako to známe od automobilky Rolls Royce. Zavazadelník pojme 473 litrů nákladu.
Rozměry: 4973/2028/1589/3018 mm (délka, šířka, výška, rozvor)
Hmotnost: 2033 kg
Zde si můžete zkusit konfigurátor
Pod kapotou se ukrývá mohutný atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,5 litru, který má 725 koní a 716 Nm. Akcelerace na stovku zabere 3,3 sekundy, na 200 km/h zrychlí za 10,6 vteřin a maximální rychlost činí neuvěřitelných 310 km/h. Vůz disponuje 8 stupňovou automatickou převodovkou a poháněna jsou logicky všechna kola. Rozložení hmotnosti činí 49:51. Cenovka zatím není oficiální, ale mluví se o částce okolo 10 milionech korun.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?