Znalci jistě na první pohled odhalí původ této bestie, která má tradiční tvary. Jde o kombinaci lehkého retro designu s nejmodernější technikou. Tomu všemu sekundují neuvěřitelná čísla v podobě hmotnosti či výkonu.
Automobilka Koenigsegg je švédská a proslula svými supersportovními vozy. V minulosti jsme mohli obdivovat modely jako Agera, Regera či CCXR.
Před několika dny představila nejvýkonnější sériové auto s manuální převodovkou. Celkem mělo vzniknout na počest padesátých narozenin Christiana von Koenigsegga 50 kusů. Zájem byl ovšem tak veliký, že se automobilka rozhodla vyrobit o dalších 20 vozů více, celkem tedy vznikne 70 exemplářů.
Koenigsegg CC850
Navazuje na model CC8S, který byl představen v roce 2000, disponoval přeplňovaným osmiválcem s 655 koňmi a dokázal jet rychlostí až 390 km/h. Akcelerace na stovku nezabrala ani 3,5 vteřin, což jsou na tu dobu neuvěřitelná čísla, obzvláště pak vezmu-li v potaz to, že byla celá síla přenášena pouze na zadní nápravu.
Novinka má pětilitrový osmiválec, který pochází z modelu Jesko. Produkuje 1385 koní, 1385 Nm a váží 1385 kg. Zrychlení, maximální rychlost a další hodnoty zatím automobilka nezveřejnila.
Největší kuriozitou je bez pochyb převodovka. Má dvě devítistupňovou dvou-spojku z modelu Jesko, ale je doplněna o možnost manuálního řazení pomocí kulisy s šesti stupni a klasickou spojkou.
Ta spolupracuje s elektronikou automatu, takže je řazení čistě elektronické, ale řidič má pocit, že řídí "obyčejný" manuál. Aby byl celý zážitek autentický, tak je možné vůz špatnou kooperací se spojkovým pedálem "chcípnout". Je zde však i možnost plně automatického režimu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.