Poznáte automobilku, která představila sériový supersport s 1385 koňmi a manuálem?

Koenigsegg CC850
Koenigsegg CC850, foto: Koenigsegg
Lukáš Suchý , AutoRoad.cz 30. srpna 2022 11:24
Sdílej:

Znalci jistě na první pohled odhalí původ této bestie, která má tradiční tvary. Jde o kombinaci lehkého retro designu s nejmodernější technikou. Tomu všemu sekundují neuvěřitelná čísla v podobě hmotnosti či výkonu.

Automobilka Koenigsegg je švédská a proslula svými supersportovními vozy. V minulosti jsme mohli obdivovat modely jako Agera, Regera či CCXR.

Před několika dny představila nejvýkonnější sériové auto s manuální převodovkou. Celkem mělo vzniknout na počest padesátých narozenin Christiana von Koenigsegga 50 kusů. Zájem byl ovšem tak veliký, že se automobilka rozhodla vyrobit o dalších 20 vozů více, celkem tedy vznikne 70 exemplářů.

Koenigsegg CC850

Navazuje na model CC8S, který byl představen v roce 2000, disponoval přeplňovaným osmiválcem s 655 koňmi a dokázal jet rychlostí až 390 km/h. Akcelerace na stovku nezabrala ani 3,5 vteřin, což jsou na tu dobu neuvěřitelná čísla, obzvláště pak vezmu-li v potaz to, že byla celá síla přenášena pouze na zadní nápravu.

Novinka má pětilitrový osmiválec, který pochází z modelu Jesko. Produkuje 1385 koní, 1385 Nm a váží 1385 kg. Zrychlení, maximální rychlost a další hodnoty zatím automobilka nezveřejnila.

Největší kuriozitou je bez pochyb převodovka. Má dvě devítistupňovou dvou-spojku z modelu Jesko, ale je doplněna o možnost manuálního řazení pomocí kulisy s šesti stupni a klasickou spojkou.

Ta spolupracuje s elektronikou automatu, takže je řazení čistě elektronické, ale řidič má pocit, že řídí "obyčejný" manuál. Aby byl celý zážitek autentický, tak je možné vůz špatnou kooperací se spojkovým pedálem "chcípnout". Je zde však i možnost plně automatického režimu.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.