ŠKODA AUTO prvními skicami exteriéru studie VISION 7S odhaluje další detaily svého nového designového jazyka. Skici zobrazují výrazně tvarovanou příď a světlomety ve tvaru písmene „T“.
Exteriérové skici čistě elektrické studie ŠKODA VISION 7S ukazují nově navrženou mohutnou příď. Výrazně širší a plošší přední maska je uzavřená a tmavá. Světlomety jsou posunuty více k bokům vozu a jsou uspořádány ve dvou řadách nad sebou. Nad nimi se nachází ostře řezaný pás denního svícení, který zasahuje až ke hranám výrazně rozšířených blatníků. Světelnou grafiku tím doplňuje do tvaru písmene „T“.
Výrazně tvarovaná přední kapota nese známý designový prvek v podobě linie typické pro vozy ŠKODA. Zcela nový robustní nárazník tvoří sedm vertikálně uspořádaných otvorů pro přívod vzduchu, z nichž prostřední je zvýrazněn oranžovým segmentem. Spodní část předního nárazníku má hliníkovou ochranu podvozku. Velká aerodynamicky optimalizovaná kola podtrhují mohutný vzhled studie VISION 7S. Boční pohled se vyznačuje čistými plochami a linií střechy, která se směrem k zádi mírně svažuje.
Nový designový jazyk značky ŠKODA navazuje na známé hodnoty značky, jako je robustní vzhled, funkčnost a autentičnost. Příznačný je velkorysý prostor, odolné a udržitelné materiály a aerodynamicky efektivní tvary.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.