Pojem SUV je zkratka anglického Sport Utility Vehicle ( v češtině sportovně užitkové vozidlo). Ono první slovo Sport je u většiny vozů této kategorie přinejmenším diskutabilní. Ne však v případě chystaného Lamborghini, kde by se klidně dalo hovořit o SSUV (Super Sportovní....).
Supersportovní Lamborghini Huracán je tu s námi již 8 let, ale ještě než bude nahrazeno novým modelem, snaží se italská automobilka vydělat nemalé peníze na speciálních sériích. Jednou z nich je verze Sterrato. Ač byl tento koncept představen již v roce 2019, až nyní automobilka ze Sant'Agaty zveřejnila video, kde se terénní Huracán představil v akci. Nutno dodat, že video působí velmi zábavně.
Ohledně bližších informací k chystanému modelu jsou Italové skoupí na slovo. Všimnout si můžeme červených plastových lemů blatníků, pod nímž se nacházejí 20palcová kola s offroad pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Na lemy blatníků navazují četné plastové prahové lišty a dokreslují tak dojem terénního vozu. Na střeše přibyly lyžiny a na přídi se objevila přídavná LED světla, zatímco záď zdobí nově tvarovaný difuzor. Samozřejmostí je pak vyšší světlá výška, jenž byla dosažena upraveným zavěšením kol.
Všechna čtyři kola bude roztáčet atmosféricky plněný desetiválec do V o objemu 5,2 litru s předpokládaným výkonem naladěným na 470 kW (640 koní) a točivým momentem okolo 560 N.m. Co se týče dynamických schopností vozu, pak není důvod se domnívat, že budou výrazně horší než u výchozího Huracánu, který umí z 0 na 100 km/h dosáhnout za 2,9 s a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h.
Oficiální premiéra Lamborghini Huracán Sterrato by měla proběhnout v nejbližších měsících. Ve hře je například říjnový autosalon Paris Motor Show 2022.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?