Pojem SUV je zkratka anglického Sport Utility Vehicle ( v češtině sportovně užitkové vozidlo). Ono první slovo Sport je u většiny vozů této kategorie přinejmenším diskutabilní. Ne však v případě chystaného Lamborghini, kde by se klidně dalo hovořit o SSUV (Super Sportovní....).
Supersportovní Lamborghini Huracán je tu s námi již 8 let, ale ještě než bude nahrazeno novým modelem, snaží se italská automobilka vydělat nemalé peníze na speciálních sériích. Jednou z nich je verze Sterrato. Ač byl tento koncept představen již v roce 2019, až nyní automobilka ze Sant'Agaty zveřejnila video, kde se terénní Huracán představil v akci. Nutno dodat, že video působí velmi zábavně.
Ohledně bližších informací k chystanému modelu jsou Italové skoupí na slovo. Všimnout si můžeme červených plastových lemů blatníků, pod nímž se nacházejí 20palcová kola s offroad pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Na lemy blatníků navazují četné plastové prahové lišty a dokreslují tak dojem terénního vozu. Na střeše přibyly lyžiny a na přídi se objevila přídavná LED světla, zatímco záď zdobí nově tvarovaný difuzor. Samozřejmostí je pak vyšší světlá výška, jenž byla dosažena upraveným zavěšením kol.
Všechna čtyři kola bude roztáčet atmosféricky plněný desetiválec do V o objemu 5,2 litru s předpokládaným výkonem naladěným na 470 kW (640 koní) a točivým momentem okolo 560 N.m. Co se týče dynamických schopností vozu, pak není důvod se domnívat, že budou výrazně horší než u výchozího Huracánu, který umí z 0 na 100 km/h dosáhnout za 2,9 s a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h.
Oficiální premiéra Lamborghini Huracán Sterrato by měla proběhnout v nejbližších měsících. Ve hře je například říjnový autosalon Paris Motor Show 2022.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?