Pojem SUV je zkratka anglického Sport Utility Vehicle ( v češtině sportovně užitkové vozidlo). Ono první slovo Sport je u většiny vozů této kategorie přinejmenším diskutabilní. Ne však v případě chystaného Lamborghini, kde by se klidně dalo hovořit o SSUV (Super Sportovní....).
Supersportovní Lamborghini Huracán je tu s námi již 8 let, ale ještě než bude nahrazeno novým modelem, snaží se italská automobilka vydělat nemalé peníze na speciálních sériích. Jednou z nich je verze Sterrato. Ač byl tento koncept představen již v roce 2019, až nyní automobilka ze Sant'Agaty zveřejnila video, kde se terénní Huracán představil v akci. Nutno dodat, že video působí velmi zábavně.
Ohledně bližších informací k chystanému modelu jsou Italové skoupí na slovo. Všimnout si můžeme červených plastových lemů blatníků, pod nímž se nacházejí 20palcová kola s offroad pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Na lemy blatníků navazují četné plastové prahové lišty a dokreslují tak dojem terénního vozu. Na střeše přibyly lyžiny a na přídi se objevila přídavná LED světla, zatímco záď zdobí nově tvarovaný difuzor. Samozřejmostí je pak vyšší světlá výška, jenž byla dosažena upraveným zavěšením kol.
Všechna čtyři kola bude roztáčet atmosféricky plněný desetiválec do V o objemu 5,2 litru s předpokládaným výkonem naladěným na 470 kW (640 koní) a točivým momentem okolo 560 N.m. Co se týče dynamických schopností vozu, pak není důvod se domnívat, že budou výrazně horší než u výchozího Huracánu, který umí z 0 na 100 km/h dosáhnout za 2,9 s a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h.
Oficiální premiéra Lamborghini Huracán Sterrato by měla proběhnout v nejbližších měsících. Ve hře je například říjnový autosalon Paris Motor Show 2022.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?