Pojem SUV je zkratka anglického Sport Utility Vehicle ( v češtině sportovně užitkové vozidlo). Ono první slovo Sport je u většiny vozů této kategorie přinejmenším diskutabilní. Ne však v případě chystaného Lamborghini, kde by se klidně dalo hovořit o SSUV (Super Sportovní....).
Supersportovní Lamborghini Huracán je tu s námi již 8 let, ale ještě než bude nahrazeno novým modelem, snaží se italská automobilka vydělat nemalé peníze na speciálních sériích. Jednou z nich je verze Sterrato. Ač byl tento koncept představen již v roce 2019, až nyní automobilka ze Sant'Agaty zveřejnila video, kde se terénní Huracán představil v akci. Nutno dodat, že video působí velmi zábavně.
Ohledně bližších informací k chystanému modelu jsou Italové skoupí na slovo. Všimnout si můžeme červených plastových lemů blatníků, pod nímž se nacházejí 20palcová kola s offroad pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Na lemy blatníků navazují četné plastové prahové lišty a dokreslují tak dojem terénního vozu. Na střeše přibyly lyžiny a na přídi se objevila přídavná LED světla, zatímco záď zdobí nově tvarovaný difuzor. Samozřejmostí je pak vyšší světlá výška, jenž byla dosažena upraveným zavěšením kol.
Všechna čtyři kola bude roztáčet atmosféricky plněný desetiválec do V o objemu 5,2 litru s předpokládaným výkonem naladěným na 470 kW (640 koní) a točivým momentem okolo 560 N.m. Co se týče dynamických schopností vozu, pak není důvod se domnívat, že budou výrazně horší než u výchozího Huracánu, který umí z 0 na 100 km/h dosáhnout za 2,9 s a dosahuje maximální rychlosti 325 km/h.
Oficiální premiéra Lamborghini Huracán Sterrato by měla proběhnout v nejbližších měsících. Ve hře je například říjnový autosalon Paris Motor Show 2022.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?