Společnost Mitsubishi Motors Europe dnes potvrdila nabídku pohonů pro ASX nové generace. Široká nabídka vyspělých pohonných ústrojí, vyvinutých speciálně pro evropské trhy, je sladěna s potřebami evropských zájemců o městská SUV – od nízkých emisí a spotřebu paliva až po výkony.
Základem je pokrokový benzínový motor 1,0 litru s přeplňováním, který se bude nabízet se šestistupňovou manuální převodovkou.
Pro zákazníky požadující vyšší výkon je k dispozici přeplňovaná jednotka 1,3 litru s přímým vstřikováním ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou (7DCT).
ASX nové generace bude prvním evropským modelem značky Mitsubishi s plně hybridním pohonem (HEV). Ten kombinuje benzínovou jednotku 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou vícerežimovou převodovkou typu „dog gearbox“.
Vrcholem modelové nabídky bude plug-in hybridní provedení (PHEV). Systém PHEV, zahrnující benzínový motor 1,6 litru ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh, je v segmentu B-SUV v rámci automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný; Mitsubishi ASX nové generace tak kráčí ve šlépějích plug-in hybridních SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV.
- 1,0 MPI-T: přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním.Šestistupňová manuální převodovka. Výkon: 91 k. Emise CO2: 132–136 g/km.
- 1,3 DI-T: přeplňovaný benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním.Šestistupňová manuální převodovka. Výkon: 140 k. Emise CO2: 130–134 g/km.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT). Výkon: 158 k. Emise CO2: 131–137 g/km.
- 1,6 Hybrid (HEV): benzínový motor 1,6 litru se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,3 kWh v kombinaci s automatickou převodovkouVýkon (spalovací motor): 145 k. Emise CO2: 107–113 g/km.
- 1,6 litru Plug-in Hybrid (PHEV): dva elektromotory a baterie o kapacitě 10,5 kW/h v kombinaci s benzínovým motorem 1,6 litru a automatickou převodovkou. Výkon (spalovací motor): 160 k. Emise CO2: 30–31 g/km.
Nové ASX bude postaveno na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábět se bude ve španělském závodu Valladollid automobilky Renault.
Komentuje Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe:
„ASX nové generace je vysoce konkurenceschopným produktem s řadou velmi konkurenceschopných pohonů. Zákaznické požadavky v evropském segmentu malých SUV jsou typicky různorodé, a proto je důležité, aby stejně různorodá byla i naše produktová nabídka, a my tak byli schopni zákazníkům vycházet vstříc. Jsme si jisti, že právě to je případ nového ASX, všestranného SUV s nejmodernějšími benzínovými, hybridními a plug-in hybridními pohony.“
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?