Společnost Mitsubishi Motors Europe dnes potvrdila nabídku pohonů pro ASX nové generace. Široká nabídka vyspělých pohonných ústrojí, vyvinutých speciálně pro evropské trhy, je sladěna s potřebami evropských zájemců o městská SUV – od nízkých emisí a spotřebu paliva až po výkony.
Základem je pokrokový benzínový motor 1,0 litru s přeplňováním, který se bude nabízet se šestistupňovou manuální převodovkou.
Pro zákazníky požadující vyšší výkon je k dispozici přeplňovaná jednotka 1,3 litru s přímým vstřikováním ve spojení se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou (7DCT).
ASX nové generace bude prvním evropským modelem značky Mitsubishi s plně hybridním pohonem (HEV). Ten kombinuje benzínovou jednotku 1,6 litru se dvěma elektromotory a automatickou vícerežimovou převodovkou typu „dog gearbox“.
Vrcholem modelové nabídky bude plug-in hybridní provedení (PHEV). Systém PHEV, zahrnující benzínový motor 1,6 litru ve spojení se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 10,5 kWh, je v segmentu B-SUV v rámci automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi jedinečný; Mitsubishi ASX nové generace tak kráčí ve šlépějích plug-in hybridních SUV Outlander PHEV a Eclipse Cross PHEV.
- 1,0 MPI-T: přeplňovaný benzínový tříválec s vícebodovým vstřikováním.Šestistupňová manuální převodovka. Výkon: 91 k. Emise CO2: 132–136 g/km.
- 1,3 DI-T: přeplňovaný benzínový čtyřválec s přímým vstřikováním.Šestistupňová manuální převodovka. Výkon: 140 k. Emise CO2: 130–134 g/km.
Sedmistupňová dvouspojková převodovka (7DCT). Výkon: 158 k. Emise CO2: 131–137 g/km.
- 1,6 Hybrid (HEV): benzínový motor 1,6 litru se dvěma elektromotory a baterií o kapacitě 1,3 kWh v kombinaci s automatickou převodovkouVýkon (spalovací motor): 145 k. Emise CO2: 107–113 g/km.
- 1,6 litru Plug-in Hybrid (PHEV): dva elektromotory a baterie o kapacitě 10,5 kW/h v kombinaci s benzínovým motorem 1,6 litru a automatickou převodovkou. Výkon (spalovací motor): 160 k. Emise CO2: 30–31 g/km.
Nové ASX bude postaveno na podvozkové platformě CMF-B automobilové aliance Renault-Nissan-Mitsubishi a vyrábět se bude ve španělském závodu Valladollid automobilky Renault.
Komentuje Frank Krol, prezident a generální ředitel Mitsubishi Motors Europe:
„ASX nové generace je vysoce konkurenceschopným produktem s řadou velmi konkurenceschopných pohonů. Zákaznické požadavky v evropském segmentu malých SUV jsou typicky různorodé, a proto je důležité, aby stejně různorodá byla i naše produktová nabídka, a my tak byli schopni zákazníkům vycházet vstříc. Jsme si jisti, že právě to je případ nového ASX, všestranného SUV s nejmodernějšími benzínovými, hybridními a plug-in hybridními pohony.“
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.