Švýcarská Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG představila digitální snímky svého nového modelu Maguari HS1 GTC. Sériový model by měl být velmi podobný.
Maguari HS1 GTC je 5100 mm dlouhý, 2100 mm široký, 1250 mm vysoký supersport, který váží 1890 kg. Je postaven na hliníkovém podvozku spaceframe s karbonovými vlákny a hliníkovou karoserií. Vůz se vyznačuje velkými koly s centrální maticí, které obouvají pneumatiky 285/35 ZR22 vpředu, zatímco vzadu jsou 23“ ráfky s pneumatikami 335/30 ZR23.
Pod jeho kapotu se nachází dvěmi turbodmychadly přelomový vidlicový desetiválec o objemu 5,5 litru. Jeho výkon je 883 kW (1200 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 1100 N.m. Výkon motoru putuje k poháněným kolům přes 7 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku.
Švýcarský supersport by měl být schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 s a v rozletu ho zastaví omezovač v rychlosti 360 km/h. Bez něj by měl být vůz schopný atakovat hranici 400 km/h. K bezpečnému zastavení má být vůz vybaven 440 mm karbon-keramickými brzdami se šestipístkovými třmeny.
Podle poslední tiskové zprávy bude Maguary HS1 GTC omezen na 300 kusů. Roční objem výroby nepřesáhne 50 vozů. Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG plánuje prodat supersportovní vůz V10 v USA, Evropě, na Středním východě a v Asii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?