Švýcarská Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG představila digitální snímky svého nového modelu Maguari HS1 GTC. Sériový model by měl být velmi podobný.
Maguari HS1 GTC je 5100 mm dlouhý, 2100 mm široký, 1250 mm vysoký supersport, který váží 1890 kg. Je postaven na hliníkovém podvozku spaceframe s karbonovými vlákny a hliníkovou karoserií. Vůz se vyznačuje velkými koly s centrální maticí, které obouvají pneumatiky 285/35 ZR22 vpředu, zatímco vzadu jsou 23“ ráfky s pneumatikami 335/30 ZR23.
Pod jeho kapotu se nachází dvěmi turbodmychadly přelomový vidlicový desetiválec o objemu 5,5 litru. Jeho výkon je 883 kW (1200 koní) a točivý moment dosahuje hodnoty 1100 N.m. Výkon motoru putuje k poháněným kolům přes 7 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku.
Švýcarský supersport by měl být schopný zrychlit z 0 na 100 km/h za 2,8 s a v rozletu ho zastaví omezovač v rychlosti 360 km/h. Bez něj by měl být vůz schopný atakovat hranici 400 km/h. K bezpečnému zastavení má být vůz vybaven 440 mm karbon-keramickými brzdami se šestipístkovými třmeny.
Podle poslední tiskové zprávy bude Maguary HS1 GTC omezen na 300 kusů. Roční objem výroby nepřesáhne 50 vozů. Hispano Suiza Automobilmanufaktur AG plánuje prodat supersportovní vůz V10 v USA, Evropě, na Středním východě a v Asii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?