Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) zahájila výrobu očekávaného SUV Yaris Cross. Tento městský typ vozidla je navržený speciálně pro evropské zákazníky. Uvedení na trh se předpokládá letos v srpnu.
Výroba byla podpořena významnou investicí do kapacit výrobní linky. Od modelu se očekává, že pomůže naplnit ambice Toyoty prodat do roku 2025 jeden a půl milionu vozů.
Investice do výrobních kapacit ve výši 400 milionů eur umožní vyrábět na 300 tisíc vozů Toyoty Yaris čtvrté generace i Yaris Cross ročně.
Tento nový model je průsečíkem odborných znalostí z městských vozidel a bohatých zkušeností s výrobou SUV. V souladu s plány společnosti na devadesátiprocentní elektrifikaci do roku 2025 bude tvořen převážně hybridní verzí s nízkými emisemi CO2.
Yaris Cross splňuje požadavky segmentu malých SUV a je jako druhý hybridní elektrický model postaven na podvozkové platformě̌ Toyota GA-B pro kompaktní vozy. S původní Toyotou Yaris sdílí i designovou a konstrukční koncepci ”velkého-malého“ vozu. Při zachování kompaktních vnějších rozměrů se podařilo dosáhnout prostorného interiéru.
Výroba podpoří strategii lokalizace
Zahájení jeho výroby zároveň znamená další pokrok v lokalizační strategii Toyoty. "Uvedení modelu Yaris Cross je důležité nejen proto, že zvyšuje konkurenceschopnost Toyoty, ale posiluje strategii lokalizace výroby a maximalizace výrobních kapacit, která směřuje k cíli Toyoty zvýšit do roku 2025 prodeje v Evropě na 1,5 milionu vozů," řekl Marvin Cooke, výkonný viceprezident společnosti Toyota Motor Europe. Zavedením výroby modelu se celková zaměstnanost v TMMF zvýšila na téměř pět tisíc osob.
V letošním roce se vize Toyoty v oblasti lokalizace v Evropě ještě prohloubila. Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP) zahájila výrobu hybridních elektrických převodovek a elektromotorů a dodává 1,5 litrový benzinový motor TNGA a plně hybridní pohonné systémy pro modely Toyota Yaris a Yaris Cross.
Toyota investovala také do zvýšení kapacity a modernizaci tuzemského závodu Toyota Motor Manufacturing Czech Republic (TMMCZ), aby mohla uspokojit zvýšenou poptávku po modelu Yaris. Ten byl vyhlášen Autem roku 2021.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?