ŠKODA zveřejnila první snímek čtvrté generace modelu FABIA. Silueta ukazuje linii střechy a nové proporce vozu, který poprvé využívá modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Platforma přináší více prostoru v interiéru, nejmodernější asistenční systémy a široké možnosti konektivity. Hnací ústrojí modelu je poháněno zážehovými motory nové generace a díky tomu je nová FABIA ideální pro mladé rodiny, čerstvé absolventy nebo jako druhý rodinný vůz. Světová premiéra nové generace modelu se uskuteční na jaře 2021.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
S využitím modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen vyrostla nová FABIA ve srovnání s předchozí generací ve všech směrech. Například objem zavazadlového prostoru, který patří k přednostem současné generace modelu, se navýšil o dalších 50 litrů. Díky pevnější tuhosti karoserie umožňuje platforma MQB-A0 také vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti a stejně tak nabízí širokou škálu moderních asistenčních systémů, které byly dosud dostupné pouze pro vozy vyšší třídy.
ŠKODA se ve čtvrté generaci modelu spoléhá na nejmodernější benzinové motory. Všechny dostupné pohonné jednotky pochází z generace Evo koncernu Volkswagen a pyšní se vysokou účinností a nízkými emisemi.
Nová FABIA je opět vybavena pohonem předních kol a zákazníci si mohou vybrat mezi manuální nebo automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?