ŠKODA zveřejnila první snímek čtvrté generace modelu FABIA. Silueta ukazuje linii střechy a nové proporce vozu, který poprvé využívá modulární platformu MQB-A0 koncernu Volkswagen.
Platforma přináší více prostoru v interiéru, nejmodernější asistenční systémy a široké možnosti konektivity. Hnací ústrojí modelu je poháněno zážehovými motory nové generace a díky tomu je nová FABIA ideální pro mladé rodiny, čerstvé absolventy nebo jako druhý rodinný vůz. Světová premiéra nové generace modelu se uskuteční na jaře 2021.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
S využitím modulární platformy MQB-A0 koncernu Volkswagen vyrostla nová FABIA ve srovnání s předchozí generací ve všech směrech. Například objem zavazadlového prostoru, který patří k přednostem současné generace modelu, se navýšil o dalších 50 litrů. Díky pevnější tuhosti karoserie umožňuje platforma MQB-A0 také vylepšení v oblasti pasivní bezpečnosti a stejně tak nabízí širokou škálu moderních asistenčních systémů, které byly dosud dostupné pouze pro vozy vyšší třídy.
ŠKODA se ve čtvrté generaci modelu spoléhá na nejmodernější benzinové motory. Všechny dostupné pohonné jednotky pochází z generace Evo koncernu Volkswagen a pyšní se vysokou účinností a nízkými emisemi.
Nová FABIA je opět vybavena pohonem předních kol a zákazníci si mohou vybrat mezi manuální nebo automatickou sedmistupňovou převodovkou DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.