Čtvrtá generace nejprodávanější řady značky ŠKODA je nyní kompletní díky sportovně laděnému modelu ŠKODA OCTAVIA RS a robustní verzi ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Oba vrcholné modely řady OCTAVIA nabízejí ještě vyšší úroveň bezpečnosti, nové asistenční systémy, vyšší úroveň komfortu a moderní prvky konektivity. Nová ŠKODA OCTAVIA také nabízí nejširší nabídku motorizací v dosavadní historii řady OCTAVIA.
Christian Strube, člen představenstva za oblast Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nabídku čtvrté generace modelu OCTAVIA doplňují modely ŠKODA OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT. Těší mě, že pokračujeme v úspěšné tradici sportovně laděného vozu RS a verze pro aktivní životní styl SCOUT. Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA je všestrannější, nabízí více digitálních technologií a je šetrnější k životnímu prostředí než kdy předtím. Náš ikonický model nabízíme ve verzi liftback i kombi, s pohonem předních nebo všech kol, s moderními benzinovými, naftovými motory nebo s pohonem na zemní plyn. K dispozici jsou také elektrifikované verze s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií. Tak široká nabídka přesvědčuje zákazníky. Aktuální generace modelu OCTAVIA je velmi dobře přijímána.“
Vrcholné modely RS a SCOUT jsou již několik generací na vrcholu řady OCTAVIA. Na model ŠKODA OCTAVIA RS iV, první model RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, nyní navazují verze s nejvýkonnějšími naftovými a benzinovými motory řady OCTAVIA. OCTAVIA RS tak poprvé nabízí tři typy pohonu. Motor 2,0 TDI generace Evo, který nabízí výkon 147 kW (200 k), je k dispozici s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol. Motor 2,0 TSI nové generace Evo nabízí výkon 180 kW (245 k) a pohon předních kol. Nová OCTAVIA SCOUT má v nabídce tři naftové a benzinové motory. Tento model ve verzi kombi s robustními prvky karoserie a vlastnostmi offroadového vozu je opět nabízen s pohonem všech kol.
OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT nabízí veškeré inovace čtvrté generace modelu OCTAVIA, jakými jsou velkorysý vnitřní prostor, cestovní komfort, nejvyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a moderní prvky konektivity. Nabídka motorů nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA, který je kromě verze OCTAVIA SCOUT nabízen ve verzi liftback nebo kombi, nebyla ještěnikdy tak široká. Kromě úsporných benzinových a naftových motorů a verze OCTAVIA G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn jsou poprvé v nabídce také elektrifikované pohony. OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k), zatímco verze OCTAVIA RS iV má celkový systémový výkon 180 kW (245 k). OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabízí dvě varianty motoru e-TEC s mild-hybridní technologií. U motorů o výkonu 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.
OCTAVIA RS nabízí také skvělou aerodynamiku. Vůz dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,25 a nabízí tak nízké hodnoty emisí CO2 a nižší spotřebu. Mnoho částí karoserie bylo aerodynamicky upraveno, například vzduchové clony Air Curtain po stranách předního nárazníku, boční spoiler, difuzor na zadním nárazníku a zadní spoiler verze liftback. K lepší aerodynamice přispívají také aerodynamická kola z lehké slitiny.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?