Čtvrtá generace nejprodávanější řady značky ŠKODA je nyní kompletní díky sportovně laděnému modelu ŠKODA OCTAVIA RS a robustní verzi ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Oba vrcholné modely řady OCTAVIA nabízejí ještě vyšší úroveň bezpečnosti, nové asistenční systémy, vyšší úroveň komfortu a moderní prvky konektivity. Nová ŠKODA OCTAVIA také nabízí nejširší nabídku motorizací v dosavadní historii řady OCTAVIA.
Christian Strube, člen představenstva za oblast Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nabídku čtvrté generace modelu OCTAVIA doplňují modely ŠKODA OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT. Těší mě, že pokračujeme v úspěšné tradici sportovně laděného vozu RS a verze pro aktivní životní styl SCOUT. Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA je všestrannější, nabízí více digitálních technologií a je šetrnější k životnímu prostředí než kdy předtím. Náš ikonický model nabízíme ve verzi liftback i kombi, s pohonem předních nebo všech kol, s moderními benzinovými, naftovými motory nebo s pohonem na zemní plyn. K dispozici jsou také elektrifikované verze s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií. Tak široká nabídka přesvědčuje zákazníky. Aktuální generace modelu OCTAVIA je velmi dobře přijímána.“
Vrcholné modely RS a SCOUT jsou již několik generací na vrcholu řady OCTAVIA. Na model ŠKODA OCTAVIA RS iV, první model RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, nyní navazují verze s nejvýkonnějšími naftovými a benzinovými motory řady OCTAVIA. OCTAVIA RS tak poprvé nabízí tři typy pohonu. Motor 2,0 TDI generace Evo, který nabízí výkon 147 kW (200 k), je k dispozici s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol. Motor 2,0 TSI nové generace Evo nabízí výkon 180 kW (245 k) a pohon předních kol. Nová OCTAVIA SCOUT má v nabídce tři naftové a benzinové motory. Tento model ve verzi kombi s robustními prvky karoserie a vlastnostmi offroadového vozu je opět nabízen s pohonem všech kol.
OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT nabízí veškeré inovace čtvrté generace modelu OCTAVIA, jakými jsou velkorysý vnitřní prostor, cestovní komfort, nejvyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a moderní prvky konektivity. Nabídka motorů nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA, který je kromě verze OCTAVIA SCOUT nabízen ve verzi liftback nebo kombi, nebyla ještěnikdy tak široká. Kromě úsporných benzinových a naftových motorů a verze OCTAVIA G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn jsou poprvé v nabídce také elektrifikované pohony. OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k), zatímco verze OCTAVIA RS iV má celkový systémový výkon 180 kW (245 k). OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabízí dvě varianty motoru e-TEC s mild-hybridní technologií. U motorů o výkonu 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.
OCTAVIA RS nabízí také skvělou aerodynamiku. Vůz dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,25 a nabízí tak nízké hodnoty emisí CO2 a nižší spotřebu. Mnoho částí karoserie bylo aerodynamicky upraveno, například vzduchové clony Air Curtain po stranách předního nárazníku, boční spoiler, difuzor na zadním nárazníku a zadní spoiler verze liftback. K lepší aerodynamice přispívají také aerodynamická kola z lehké slitiny.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.