Čtvrtá generace nejprodávanější řady značky ŠKODA je nyní kompletní díky sportovně laděnému modelu ŠKODA OCTAVIA RS a robustní verzi ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Oba vrcholné modely řady OCTAVIA nabízejí ještě vyšší úroveň bezpečnosti, nové asistenční systémy, vyšší úroveň komfortu a moderní prvky konektivity. Nová ŠKODA OCTAVIA také nabízí nejširší nabídku motorizací v dosavadní historii řady OCTAVIA.
Christian Strube, člen představenstva za oblast Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nabídku čtvrté generace modelu OCTAVIA doplňují modely ŠKODA OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT. Těší mě, že pokračujeme v úspěšné tradici sportovně laděného vozu RS a verze pro aktivní životní styl SCOUT. Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA je všestrannější, nabízí více digitálních technologií a je šetrnější k životnímu prostředí než kdy předtím. Náš ikonický model nabízíme ve verzi liftback i kombi, s pohonem předních nebo všech kol, s moderními benzinovými, naftovými motory nebo s pohonem na zemní plyn. K dispozici jsou také elektrifikované verze s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií. Tak široká nabídka přesvědčuje zákazníky. Aktuální generace modelu OCTAVIA je velmi dobře přijímána.“
Vrcholné modely RS a SCOUT jsou již několik generací na vrcholu řady OCTAVIA. Na model ŠKODA OCTAVIA RS iV, první model RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, nyní navazují verze s nejvýkonnějšími naftovými a benzinovými motory řady OCTAVIA. OCTAVIA RS tak poprvé nabízí tři typy pohonu. Motor 2,0 TDI generace Evo, který nabízí výkon 147 kW (200 k), je k dispozici s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol. Motor 2,0 TSI nové generace Evo nabízí výkon 180 kW (245 k) a pohon předních kol. Nová OCTAVIA SCOUT má v nabídce tři naftové a benzinové motory. Tento model ve verzi kombi s robustními prvky karoserie a vlastnostmi offroadového vozu je opět nabízen s pohonem všech kol.
OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT nabízí veškeré inovace čtvrté generace modelu OCTAVIA, jakými jsou velkorysý vnitřní prostor, cestovní komfort, nejvyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a moderní prvky konektivity. Nabídka motorů nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA, který je kromě verze OCTAVIA SCOUT nabízen ve verzi liftback nebo kombi, nebyla ještěnikdy tak široká. Kromě úsporných benzinových a naftových motorů a verze OCTAVIA G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn jsou poprvé v nabídce také elektrifikované pohony. OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k), zatímco verze OCTAVIA RS iV má celkový systémový výkon 180 kW (245 k). OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabízí dvě varianty motoru e-TEC s mild-hybridní technologií. U motorů o výkonu 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.
OCTAVIA RS nabízí také skvělou aerodynamiku. Vůz dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,25 a nabízí tak nízké hodnoty emisí CO2 a nižší spotřebu. Mnoho částí karoserie bylo aerodynamicky upraveno, například vzduchové clony Air Curtain po stranách předního nárazníku, boční spoiler, difuzor na zadním nárazníku a zadní spoiler verze liftback. K lepší aerodynamice přispívají také aerodynamická kola z lehké slitiny.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?