Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

AutoRoad.cz / Lukáš Suchý, 30. listopadu 2020, 20:12 Google+

Čtvrtá generace nejprodávanější řady značky ŠKODA je nyní kompletní díky sportovně laděnému modelu ŠKODA OCTAVIA RS a robustní verzi ŠKODA OCTAVIA SCOUT. Oba vrcholné modely řady OCTAVIA nabízejí ještě vyšší úroveň bezpečnosti, nové asistenční systémy, vyšší úroveň komfortu a moderní prvky konektivity. Nová ŠKODA OCTAVIA také nabízí nejširší nabídku motorizací v dosavadní historii řady OCTAVIA.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Škoda Octavia

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Christian Strube, člen představenstva za oblast Technického vývoje společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Nabídku čtvrté generace modelu OCTAVIA doplňují modely ŠKODA OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT. Těší mě, že pokračujeme v úspěšné tradici sportovně laděného vozu RS a verze pro aktivní životní styl SCOUT. Čtvrtá generace vozu ŠKODA OCTAVIA je všestrannější, nabízí více digitálních technologií a je šetrnější k životnímu prostředí než kdy předtím. Náš ikonický model nabízíme ve verzi liftback i kombi, s pohonem předních nebo všech kol, s moderními benzinovými, naftovými motory nebo s pohonem na zemní plyn. K dispozici jsou také elektrifikované verze s plug-in hybridním pohonem a mild-hybridní technologií. Tak široká nabídka přesvědčuje zákazníky. Aktuální generace modelu OCTAVIA je velmi dobře přijímána.“

img-responsive

Škoda Octavia | foto: Škoda Auto

Vrcholné modely RS a SCOUT jsou již několik generací na vrcholu řady OCTAVIA. Na model ŠKODA OCTAVIA RS iV, první model RS značky ŠKODA s plug-in hybridním pohonem, nyní navazují verze s nejvýkonnějšími naftovými a benzinovými motory řady OCTAVIA. OCTAVIA RS tak poprvé nabízí tři typy pohonu. Motor 2,0 TDI generace Evo, který nabízí výkon 147 kW (200 k), je k dispozici s pohonem předních kol nebo pohonem všech kol. Motor 2,0 TSI nové generace Evo nabízí výkon 180 kW (245 k) a pohon předních kol. Nová OCTAVIA SCOUT má v nabídce tři naftové a benzinové motory. Tento model ve verzi kombi s robustními prvky karoserie a vlastnostmi offroadového vozu je opět nabízen s pohonem všech kol.

OCTAVIA RS a OCTAVIA SCOUT nabízí veškeré inovace čtvrté generace modelu OCTAVIA, jakými jsou velkorysý vnitřní prostor, cestovní komfort, nejvyšší úroveň aktivní a pasivní bezpečnosti a moderní prvky konektivity. Nabídka motorů nejprodávanějšího modelu značky ŠKODA, který je kromě verze OCTAVIA SCOUT nabízen ve verzi liftback nebo kombi, nebyla ještě
nikdy tak široká. Kromě úsporných benzinových a naftových motorů a verze OCTAVIA G-TEC s ekologickým pohonem na zemní plyn jsou poprvé v nabídce také elektrifikované pohony. OCTAVIA iV s plug-in hybridním pohonem nabízí celkový systémový výkon 150 kW (204 k), zatímco verze OCTAVIA RS iV má celkový systémový výkon 180 kW (245 k). OCTAVIA je první vůz značky ŠKODA, který nabízí dvě varianty motoru e-TEC s mild-hybridní technologií. U motorů o výkonu 81 kW (110 k) a 110 kW (150 k) je použit 48V řemenový startér-generátor a 48V lithium-iontový akumulátor.

OCTAVIA RS nabízí také skvělou aerodynamiku. Vůz dosahuje součinitele odporu vzduchu cx od 0,25 a nabízí tak nízké hodnoty emisí CO2 a nižší spotřebu. Mnoho částí karoserie bylo aerodynamicky upraveno, například vzduchové clony Air Curtain po stranách předního nárazníku, boční spoiler, difuzor na zadním nárazníku a zadní spoiler verze liftback. K lepší aerodynamice přispívají také aerodynamická kola z lehké slitiny.

Vytisknout

Diskuze: Český sen v podobě nové Škody Octavie Scout a RS přichází na náš trh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

Subaru Outback

TEST Subaru Outback Geyser – unikátní kříženec kombíku, offroadu a prémiovky

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – co vše budeme testovat a zkoumat?

Škoda Kamiq Monte Carlo

TEST: Škoda Kamiq 1,0 TSI DSG Monte Carlo – definice ideálního stylového crossoveru?

reklama

Doporučujeme

Škoda Rapid s motorem o objemu 1289 cm³ a výkonu 46 kW měla díky podobné koncepci v Británii přezdívku “Porsche chudých”

Ikonické Škody z osmdesátek zařazeny mezi sdílené vozy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud