BRNO, ZÁVOD 125ccm; Nicolas Terol ze Španělska se stal v neděli vítězem Velké ceny České republiky silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm. Vedoucí muž průběžného pořadí mistrovství světa Julian Simon skončil druhý se ztrátou 0,168 vteříny.
Třetí místo obsadil vítěz sobotní kvalifikace Andrea Iannone z Itálie. Terol si zajistl vítězství způsobem start - cíl. Hned po spuštění zelených semaforů se dostal na první příčku, a přestože ji během závodu nakrátko opustil, většinu závodu odjel v čele. V závěru na něj sice nebezpečně dotíral Simon, ovšem jeho krajan si už první místo nenechal vzít.
Ze tří českých závodníků na startu se nejvíc dařilo Karlu Peškovi, který ztratil na nejlepšího 1:40,019 a obsadil 27. pozici. Ladislav Chmelík, který stejně jako Pešek startoval v Brně na divokou kartu, byl devětadvacátý.
Největší očekávání z českého tria provázelo stálého jezdce mistrovství světa Lukáše Šemberu, který před rokem obsadil na Masarykově okruhu 17. příčku. Jenže brněnský jezdec hned ve druhém kole upadl a s obrovskou ztrátou dojel poslední. Na své první body v šampionátu tak musí dál čekat. Ilustrační fotografie
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.