BRNO, 2. ZÁVOD; Český motocyklový závodník Jakub Smrž obsadil ve druhém nedělním závodě mistrovství světa superbiků na Masarykově okruhu v Brně devátou pozici. Z vítězství se radoval Američan Ben Spies, druhý tuzemský zástupce Miloš Čihák do cíle nedojel.
Vítěz kvalifikačního superpole Spies si na druhý pokus dojel pro plný bodový zisk, protože už jej nepotkala kolize jako v prvním závodě, v němž nemohl po střetu s Italem Michelem Fabriziem pokračovat. Nyní oba jezdci skončili na stupních vítězů, mezi ně se dokázal vklínit nejlepší z prvního brněnského klání Max Biaggi z Itálie. Spies snížil ztrátu v celkovém hodnocení na vedoucího Japonce Norijuki Hagu na pouhých sedm bodů.
Smrž nedokázal zopakovat šesté místo z poledního závodu a o tři příčky si pohoršil, celkově je stále desátý.
MS superbiků v Brně - 2. závod: 1. Spies (USA/Yamaha) 40:15,420, 2. Biaggi (It./Aprilia) +0,213, 3. Fabrizio (It./Ducati) +0,657, 4. Rea (Brit./Honda) +8,311, 5. C. Checa (Šp./Honda) +8,915, ...9. SMRŽ (ČR/Ducati) +21,726, ČIHÁK (ČR/Suzuki) závod nedokončil.
Průběžné pořadí MS: 1. Haga (Jap./Ducati) 326, 2. Spies (USA/Yamaha) 319, 3. Fabrizio (It./Ducati) 273, ... 10. J. SMRŽ (ČR/Ducati) 132.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.