SACHSENRING - KVALIFIKACE; Excelentné záverečné kolo zabezpečilo Valentinovi Rossimu jasné vedenie v kvalifikácii na nedeľnú Grand Prix Nemecka. Rýchly Talian zdolal na mokrej trati druhého jazdca v poradí o viac než 6 desatín sekundy.
Na pomyselnom striebornom stupienku sa ocitol Jorge Lorenzo, ktorý si už brúsil zuby na Pole Position. Hodinový časový limit vymedzený pre kvalifikáciu takmer vypršal a zdalo sa, že Španiel drží víťazstvo pevne vo svojich rukách. V samom závere sa ale prirútil senzačný Rossi. V "hodine dvanástej" dal dokopy fantastické kolo, ktorým nakoniec pokoril sklamaného Lorenza o šesť desatín sekundy...
S masívnou stratou 1,2 sekundy sa umiestnil na treťom mieste víťaz včerajšieho tréningu Stoner, ktorý aj dnes zdolal tímového kolegu Nickyho Haydena. Rodák z Kentucky sa však nevyhol havárii osem minút pred koncom kvalifikácie, keď stratil kontrolu nad svojim motocyklom pri predbiehaní Taliana Canepu. Obaja jazdci sa nechcene ocitli v štrku v priestore zákruty č. 7, pričom Canepa opustil inkriminované miesto na nosidlách.
Zákruta č. 7 sa však v tento deň stala miestom viacerých ďalších havárií. Chybovali v nej de Puniet, opätovne Canepa, Marco Melandri na motocykli Hayate Kawasaki i obaja jazdci tímu Gresini Honda Toni Elias a Alex de Angelis. Mimo trate sa ocitol aj Pedrosa, ktorý sa však na ňu vrátil, v úplnom závere havaroval Capirossi na Suzuki.
V kubatúre 125cc si zopakoval prvenstvo zo včerajška Julian Simon na motocykli Aprilia, český reprezentant Lukáš Sembera obsadil s takmer 4-sekundovou stratou 20. priečku. Jeho krajania Karel Abraham a Lukáš Pešek si v triede 250cc viedli oveľa lepšie, keď zaznamenali 5., resp. 13. miesto. Držiteľom Poile Position sa stal Marco Simoncelli z tímu Metis Gilera.
Výsledky kvalifikácie série MotoGP:
1. Valentino Rossi Yamaha, 1m32.520s 2. Jorge Lorenzo Yamaha, 1m33.160s + 0.640s 3. Casey Stoner Ducati, 1m33.759s + 1.239s 4. Nicky Hayden Ducati, 1m34.404s + 1.884s 5. Alex de Angelis Gresini Honda, 1m34.490s + 1.970s 6. Randy de Puniet LCR Honda, 1m34.564s + 2.044s 7. Colin Edwards Tech 3 Yamaha, 1m34.607s + 2.087s 8. Dani Pedrosa Honda, 1m34.725s + 2.205s 9. Loris Capirossi Suzuki, 1m34.741s + 2.221s 10. Mika Kallio Pramac Ducati, 1m34.771s + 2.251s 11. Andrea Dovizioso Honda, 1m34.892s + 2.372s 12. Chris Vermeulen Suzuki, 1m34.937s + 2.417s 13. Marco Melandri Hayate Kawasaki, 1m34.938s + 2.418s 14. James Toseland Tech 3 Yamaha, 1m35.005s + 2.485s 15. Niccolo Canepa Pramac Ducati, 1m36.012s + 3.492s 16. Gabor Talmacsi Scot Honda, 1m36.055s + 3.535s 17. Toni Elias Gresini Honda, 1m36.531s + 4.011s
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.