Španělský motocyklista Jorge Lorenzo absolvoval nedělní zahřívací trénink před Velkou cenou USA na okruhu v Laguna Seca. Jeho start ve večerním závodě je tak i přes sobotní nepříjemný pád velice pravděpodobný.
Lorenzo ovládl v sobotu kvalifikací a vyjel si Pole position. Tři minuty před koncem kvalifikace měl však ošklivý pád, vykloubil si rameno a zranil pravou nohu. O jeho startu do hlavního závodu měla rozhodnout až lékařská prohlídka těsně před startem.
V zahřívacím tréninku si Španěl vedl o poznámí hůře než v sobotní kvalifikaci a zaostal o více než půl sekundy za dvojicí Rossi - Stoner. Do Velké ceny USA by ale přesto měl odstartovat z první pozice.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.