ASSEN, 125ccm ZÁVOD; Španěl Sergio Gadea vyhrál v sobotu Velkou cenu Nizozemska silničních motocyklů ve třídě do 125 ccm, spolu s ním si zajistili účast na stupních vítězů jeho krajané Nicolas Terol a Julian Simon. Český jezdec Lukáš Šembera ztratil více než minutu a skončil na 20. pozici.
Gadea rozhodl o svém vítězství v posledním kole, kdy těsně porazil oba soky. Napínavá bitva se strhla také o čtvrtou příčku, kterou si s náskokem pěti setin vteřiny vybojoval Brit Bradley Smith před Andreou Iannonem z Itálie. Závod nevyšel vítězi kvalifikace Sandrovi Cortesemu z Německa, který po pádu do cíle nedojel.
V závodě nejslabší kubatury se tentokrát objevili dva Češi, tradiční účastník Šembera obsadil 20. příčku, o dvě místa za ním skončil Karel Pešek.
Velká cena Nizozemska: Do 125 ccm: 1. Gadea 39:07,577, 2. Terol +0,078, 3. Simon (všichni Šp./Aprilia) +0,901, 4. Smith (Brit./Aprilia) +12,356, 5. Iannone (It./Aprilia) +12,400, ...20. ŠEMBERA (ČR/Aprilia) +1:09,076, 22. K. PEŠEK (ČR/Derbi) +1:30,729.
Pořadí MS po 7 závodech: 1. Simon 100 b., 2. Smith 95,5, 3. Gadea 84, 4. Iannone 82,5, 5. Terol 77,5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.