Počínaje sezonou 2012 bude světový šampionát silničních motocyklů hostit po dobu nejméně pěti let i Bulharsko. Majitel komerčních práv Dorna Sports podepsal v Sofii kontrakt s Bulharskou motocyklovou federací.
Ačkoliv zatím není jasné, zda bude přísné nároky splňující okruh zcela nový nebo půjde o rekonstrukci některého stávajícího, ambiciózní plán má podporu široké bulharské veřejnosti prezentované předsedou vlády Sergejem Staniševem, jenž se tiskové konference u příležitosti podpisu kontraktu zúčastnil.
„Tohle je první krok na cestě MotoGP do Bulharska, což je pro nás dalším vzrušujícím projektem," prohlásil CEO Dorna Sports Carmelo Ezpeleta. „Bulharská vláda prezentovala velký zájem uspořádat Grand Prix právě zde a bude se jednat o náš první závod v této zemi."
Bulharsko bude dalším pořadatelem v jihovýchodní Evropě, kam MotoGP nově zavítá. Už letos na nás čeká debut v Maďarsku na novém okruhu u Balatonu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.