Po úspěšném tažení ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA 2018/19 se Fernando Alonso v nadcházejících měsících opět chystá spojit síly s týmem TOYOTA GAZOO Racing. A to v rámci série testů Toyoty Hilux, vozu s předpokládaným nasazením do příští dakarské rallye.
V průběhu příštích pěti měsíců bude Alonso úzce spolupracovat se společností TOYOTA GAZOO Racing a jejím týmem pro dakarskou rallye. Podrobí se proto intenzivnímu tréninkovému programu s Toyotou Hilux na území Evropy, Afriky a Středního východu, aby se seznámil s nároky rallyových soutěží.
Dvojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans a držitel mistrovského titulu ze světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, dvojnásobný mistr světa Formule 1 a vítěz závodu 24 hodin v Daytoně se pokusí opět posunout svůj jezdecký um v terénu, aby se dokázal vypořádat s těmi nejnáročnějšími podniky motoristického sportu.
Fernando bude pokračovat 20. - 23. srpna v jihoafrické poušti a poté se od 13. do 14. září poprvé (mimo soutěž) zúčastní letošního ročníku závodu Harrismith 400 v Jihoafrické republice, který je pátým kolem jihoafrické série (SACCS).
Vozy Toyota si na Rallye Dakar nacházejí stabilní oblibu u soukromých i továrních týmů. Například v ročníku 2019 budou tvořit více než čtvrtinu z celkového počtu nasazených vozů v kategorii automobilů. Toyota Hilux v rukou Nassera Al-Attiyaha z Kataru, někdejšího olympionika a současné legendy rallyových podniků, vybojovala pro tým TOYOTA GAZOO Racing v letošním Rallye Dakar první celkové vítězství.
Ročník 2020 opět načne v historii Rallye Dakar novou kapitolu, protože se podnik poprvé od svého vzniku v roce 1978 a po úspěšné dekádě v Latinské Americe přesouvá do Saudské Arábie.
Glyn Hall, šéf týmu: „Letos v březnu jsme v Jihoafrické republice absolvovali úspěšné dvoudenní hodnocení s Fernandem v naší vítězné Toyotě Hilux z Dakaru, což se ukázalo jako cenná tréninková zkušenost. Fernando si testování dokonale užil, a kromě toho jsme byli svědky toho, jak se po každém usednutí za volant dokázal přizpůsobit a zlepšit. Bylo zřejmé, že Fernando dorazil na testování řádně připravený a zároveň pohotový nasát vše, co jsme mu ukázali. Rallyové podniky jsou pro Fernanda novinkou, ale jsem si jist, že má dovednosti a vervu se s touto výzvou úspěšně poprat. Jako úřadující šampioni z Dakaru s dlouhou historií v rallyových podnicích jsme přesvědčeni o tom, že se nám bude s Fernandem dobře spolupracovat a v několika příštích měsících mu dodáme potřebnou sebejistotu pro ostré rallyové závody.“
Fernando Alonso: „Od listopadu 2017, kdy jsem Toyotu řídil poprvé, jsme toho společně dosáhli nesmírně mnoho, včetně dvou vítězství v Le Mans za sebou, zisku titulu mistra světa v rámci týmů, resp. titulu pro závodní jezdce – společně s mými stájovými kolegy Sébastienem a Kazukim. Počátkem letošního roku jsem si trochu vyzkoušel terénní jízdy a odnesl jsem si z toho dobré pocity, na které chci navázat. Bylo mi jasné, že to bude naprosto odlišná zkušenost se strmou křivkou učení, ale v Hiluxu jsem se prostě cítil skvěle, ohromně rychle jsem nabyl jistotu za volantem a zlepšoval jsem se s každou jízdou. Moc se těším na několik příštích měsíců tréninku, kdy se budu seznamovat s Hiluxem a spolupracovat s týmem. Vždy jsem usiloval o hledání nových výzev v různých disciplínách a nyní jsem ve skvělém týmu, abych to mohl uskutečnit.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.