Po úspěšném tažení ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA 2018/19 se Fernando Alonso v nadcházejících měsících opět chystá spojit síly s týmem TOYOTA GAZOO Racing. A to v rámci série testů Toyoty Hilux, vozu s předpokládaným nasazením do příští dakarské rallye.
V průběhu příštích pěti měsíců bude Alonso úzce spolupracovat se společností TOYOTA GAZOO Racing a jejím týmem pro dakarskou rallye. Podrobí se proto intenzivnímu tréninkovému programu s Toyotou Hilux na území Evropy, Afriky a Středního východu, aby se seznámil s nároky rallyových soutěží.
Dvojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans a držitel mistrovského titulu ze světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, dvojnásobný mistr světa Formule 1 a vítěz závodu 24 hodin v Daytoně se pokusí opět posunout svůj jezdecký um v terénu, aby se dokázal vypořádat s těmi nejnáročnějšími podniky motoristického sportu.
Fernando bude pokračovat 20. - 23. srpna v jihoafrické poušti a poté se od 13. do 14. září poprvé (mimo soutěž) zúčastní letošního ročníku závodu Harrismith 400 v Jihoafrické republice, který je pátým kolem jihoafrické série (SACCS).
Vozy Toyota si na Rallye Dakar nacházejí stabilní oblibu u soukromých i továrních týmů. Například v ročníku 2019 budou tvořit více než čtvrtinu z celkového počtu nasazených vozů v kategorii automobilů. Toyota Hilux v rukou Nassera Al-Attiyaha z Kataru, někdejšího olympionika a současné legendy rallyových podniků, vybojovala pro tým TOYOTA GAZOO Racing v letošním Rallye Dakar první celkové vítězství.
Ročník 2020 opět načne v historii Rallye Dakar novou kapitolu, protože se podnik poprvé od svého vzniku v roce 1978 a po úspěšné dekádě v Latinské Americe přesouvá do Saudské Arábie.
Glyn Hall, šéf týmu: „Letos v březnu jsme v Jihoafrické republice absolvovali úspěšné dvoudenní hodnocení s Fernandem v naší vítězné Toyotě Hilux z Dakaru, což se ukázalo jako cenná tréninková zkušenost. Fernando si testování dokonale užil, a kromě toho jsme byli svědky toho, jak se po každém usednutí za volant dokázal přizpůsobit a zlepšit. Bylo zřejmé, že Fernando dorazil na testování řádně připravený a zároveň pohotový nasát vše, co jsme mu ukázali. Rallyové podniky jsou pro Fernanda novinkou, ale jsem si jist, že má dovednosti a vervu se s touto výzvou úspěšně poprat. Jako úřadující šampioni z Dakaru s dlouhou historií v rallyových podnicích jsme přesvědčeni o tom, že se nám bude s Fernandem dobře spolupracovat a v několika příštích měsících mu dodáme potřebnou sebejistotu pro ostré rallyové závody.“
Fernando Alonso: „Od listopadu 2017, kdy jsem Toyotu řídil poprvé, jsme toho společně dosáhli nesmírně mnoho, včetně dvou vítězství v Le Mans za sebou, zisku titulu mistra světa v rámci týmů, resp. titulu pro závodní jezdce – společně s mými stájovými kolegy Sébastienem a Kazukim. Počátkem letošního roku jsem si trochu vyzkoušel terénní jízdy a odnesl jsem si z toho dobré pocity, na které chci navázat. Bylo mi jasné, že to bude naprosto odlišná zkušenost se strmou křivkou učení, ale v Hiluxu jsem se prostě cítil skvěle, ohromně rychle jsem nabyl jistotu za volantem a zlepšoval jsem se s každou jízdou. Moc se těším na několik příštích měsíců tréninku, kdy se budu seznamovat s Hiluxem a spolupracovat s týmem. Vždy jsem usiloval o hledání nových výzev v různých disciplínách a nyní jsem ve skvělém týmu, abych to mohl uskutečnit.“
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.