Po úspěšném tažení ve světovém šampionátu vytrvalostních soutěží FIA 2018/19 se Fernando Alonso v nadcházejících měsících opět chystá spojit síly s týmem TOYOTA GAZOO Racing. A to v rámci série testů Toyoty Hilux, vozu s předpokládaným nasazením do příští dakarské rallye.
V průběhu příštích pěti měsíců bude Alonso úzce spolupracovat se společností TOYOTA GAZOO Racing a jejím týmem pro dakarskou rallye. Podrobí se proto intenzivnímu tréninkovému programu s Toyotou Hilux na území Evropy, Afriky a Středního východu, aby se seznámil s nároky rallyových soutěží.
Dvojnásobný vítěz závodu 24 hodin Le Mans a držitel mistrovského titulu ze světového šampionátu vytrvalostních soutěží FIA, dvojnásobný mistr světa Formule 1 a vítěz závodu 24 hodin v Daytoně se pokusí opět posunout svůj jezdecký um v terénu, aby se dokázal vypořádat s těmi nejnáročnějšími podniky motoristického sportu.
Fernando bude pokračovat 20. - 23. srpna v jihoafrické poušti a poté se od 13. do 14. září poprvé (mimo soutěž) zúčastní letošního ročníku závodu Harrismith 400 v Jihoafrické republice, který je pátým kolem jihoafrické série (SACCS).
Vozy Toyota si na Rallye Dakar nacházejí stabilní oblibu u soukromých i továrních týmů. Například v ročníku 2019 budou tvořit více než čtvrtinu z celkového počtu nasazených vozů v kategorii automobilů. Toyota Hilux v rukou Nassera Al-Attiyaha z Kataru, někdejšího olympionika a současné legendy rallyových podniků, vybojovala pro tým TOYOTA GAZOO Racing v letošním Rallye Dakar první celkové vítězství.
Ročník 2020 opět načne v historii Rallye Dakar novou kapitolu, protože se podnik poprvé od svého vzniku v roce 1978 a po úspěšné dekádě v Latinské Americe přesouvá do Saudské Arábie.
Glyn Hall, šéf týmu: „Letos v březnu jsme v Jihoafrické republice absolvovali úspěšné dvoudenní hodnocení s Fernandem v naší vítězné Toyotě Hilux z Dakaru, což se ukázalo jako cenná tréninková zkušenost. Fernando si testování dokonale užil, a kromě toho jsme byli svědky toho, jak se po každém usednutí za volant dokázal přizpůsobit a zlepšit. Bylo zřejmé, že Fernando dorazil na testování řádně připravený a zároveň pohotový nasát vše, co jsme mu ukázali. Rallyové podniky jsou pro Fernanda novinkou, ale jsem si jist, že má dovednosti a vervu se s touto výzvou úspěšně poprat. Jako úřadující šampioni z Dakaru s dlouhou historií v rallyových podnicích jsme přesvědčeni o tom, že se nám bude s Fernandem dobře spolupracovat a v několika příštích měsících mu dodáme potřebnou sebejistotu pro ostré rallyové závody.“
Fernando Alonso: „Od listopadu 2017, kdy jsem Toyotu řídil poprvé, jsme toho společně dosáhli nesmírně mnoho, včetně dvou vítězství v Le Mans za sebou, zisku titulu mistra světa v rámci týmů, resp. titulu pro závodní jezdce – společně s mými stájovými kolegy Sébastienem a Kazukim. Počátkem letošního roku jsem si trochu vyzkoušel terénní jízdy a odnesl jsem si z toho dobré pocity, na které chci navázat. Bylo mi jasné, že to bude naprosto odlišná zkušenost se strmou křivkou učení, ale v Hiluxu jsem se prostě cítil skvěle, ohromně rychle jsem nabyl jistotu za volantem a zlepšoval jsem se s každou jízdou. Moc se těším na několik příštích měsíců tréninku, kdy se budu seznamovat s Hiluxem a spolupracovat s týmem. Vždy jsem usiloval o hledání nových výzev v různých disciplínách a nyní jsem ve skvělém týmu, abych to mohl uskutečnit.“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.