Bojové linie byly vyznačeny a Le Mans se chystá na historický souboj ve třídě GTE. Padesát let po vítězném tažení Fordu v Le Mans už nejde jen o souboj Ford vs. Ferrari. Je to Ford versus Ferrari, BMW, Aston Martin, Corvette a Porsche. Bude to souboj šesti titánů a tým Ford Chip Ganassi Racing je opět připraven dát do něj vše.
„Pro tým Ford je to poslední Le Mans, proto bude určitě hodně emotivní,“ řekl Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance Motorsport. „V tomto programu jsme si dali za cíl vrátit se do Le Mans po padesáti letech po našem prvním vítězství a znovu stanout na nejvyšší příčce, což se nám podařilo na první pokus. Ať to letos dopadne jakkoliv, byla to úžasná jízda.“
Ford je jediná značka, která za poslední tři roky pokaždé dosáhla na stupně vítězů ve třídě GTE Pro. Tovární vozy pro letošní rok dostaly speciální zbarvení, které připomíná předchozí úspěchy Fordu v Le Mans, a za jejich volanty opět usednou osvědčené posádky.
Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, které odráží barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.
Vítězný Ford GT40 z Le Mans 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se budou střídat Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).
Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).
Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.
Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako na čtyřech továrních Fordech, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn’s. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.
87. ročník závodu 24 hodin Le Mans startuje v sobotu 15. června v 15.00.
TISKOVÁ ZPRÁVA FORDMEDIA.CZ
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.