Bojové linie byly vyznačeny a Le Mans se chystá na historický souboj ve třídě GTE. Padesát let po vítězném tažení Fordu v Le Mans už nejde jen o souboj Ford vs. Ferrari. Je to Ford versus Ferrari, BMW, Aston Martin, Corvette a Porsche. Bude to souboj šesti titánů a tým Ford Chip Ganassi Racing je opět připraven dát do něj vše.
„Pro tým Ford je to poslední Le Mans, proto bude určitě hodně emotivní,“ řekl Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance Motorsport. „V tomto programu jsme si dali za cíl vrátit se do Le Mans po padesáti letech po našem prvním vítězství a znovu stanout na nejvyšší příčce, což se nám podařilo na první pokus. Ať to letos dopadne jakkoliv, byla to úžasná jízda.“
Ford je jediná značka, která za poslední tři roky pokaždé dosáhla na stupně vítězů ve třídě GTE Pro. Tovární vozy pro letošní rok dostaly speciální zbarvení, které připomíná předchozí úspěchy Fordu v Le Mans, a za jejich volanty opět usednou osvědčené posádky.
Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, které odráží barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.
Vítězný Ford GT40 z Le Mans 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se budou střídat Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).
Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).
Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.
Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako na čtyřech továrních Fordech, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn’s. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.
87. ročník závodu 24 hodin Le Mans startuje v sobotu 15. června v 15.00.
TISKOVÁ ZPRÁVA FORDMEDIA.CZ
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?