Tovární Ford jede naposledy do Le Mans. Prozradil něco ze zákulisí

Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans
Speciální barevné provedení závodních vozů týmu Ford Chip Ganassi Racing oslavuje minulé i současné úspěchy značky v Le Mans, foto: Ford
Daniel Šupa 7. června 2019 00:00
Sdílej:

Bojové linie byly vyznačeny a Le Mans se chystá na historický souboj ve třídě GTE. Padesát let po vítězném tažení Fordu v Le Mans už nejde jen o souboj Ford vs. Ferrari. Je to Ford versus Ferrari, BMW, Aston Martin, Corvette a Porsche. Bude to souboj šesti titánů a tým Ford Chip Ganassi Racing je opět připraven dát do něj vše.

„Pro tým Ford je to poslední Le Mans, proto bude určitě hodně emotivní,“ řekl Mark Rushbrook, ředitel Ford Performance Motorsport. „V tomto programu jsme si dali za cíl vrátit se do Le Mans po padesáti letech po našem prvním vítězství a znovu stanout na nejvyšší příčce, což se nám podařilo na první pokus. Ať to letos dopadne jakkoliv, byla to úžasná jízda.“

Ford je jediná značka, která za poslední tři roky pokaždé dosáhla na stupně vítězů ve třídě GTE Pro. Tovární vozy pro letošní rok dostaly speciální zbarvení, které připomíná předchozí úspěchy Fordu v Le Mans, a za jejich volanty opět usednou osvědčené posádky.

Ford GT se startovním číslem 66 ponese černé zbarvení, které odráží barvy vítězného vozu z roku 1966. Pilotovat ho budou Stefan Mücke z Německa, Olivier Pla z Francie a Billy Johnson z USA.

Vítězný Ford GT40 z Le Mans 1967 připomene vůz č. 67, za jehož volantem se budou střídat Andy Priaulx, Harry Tincknell (oba z Velké Británie) a Jonathan Bomarito (USA).

Ford GT se startovním číslem 68 je nejaktuálnějším vítězem Le Mans, pod šachovnicovým praporkem projel jako první v roce 2016. Letos ponese stejné zbarvení jako tehdy a jeho posádku tvoří trojice Dirk Müller (Německo), Joey Hand (USA) a Sébastien Bourdais (Francie).

Ford GT č. 69 s posádkou ve složení Scott Dixon (Nový Zéland), Ryan Briscoe (Austrálie) a Richard Westbrook (Velká Británie) je inspirován Fordem GT40, který v roce 1966 dojel na druhém místě. Ford tehdy obsadil všechna tři místa na stupních vítězů.

Ford GT se startovním číslem 85 nasadí soukromý tým Keating Motorsports ve třídě GTE Am. Jeho grafické provedení bude mít stejný design jako na čtyřech továrních Fordech, ale ve výrazných barvách titulárního sponzora Wynn’s. Za jeho volantem se vystřídají Ben Keating z USA, Jeroen Bleekemolen z Nizozemska a Felipe Fraga z Brazílie.

87. ročník závodu 24 hodin Le Mans startuje v sobotu 15. června v 15.00.

TISKOVÁ ZPRÁVA FORDMEDIA.CZ

Stalo se
Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?

Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?