BMW podporuje myšlenku Bergera na zákaznické týmy v DTM

BMW by myšlenku zákaznických týmů podpořilo
BMW by myšlenku zákaznických týmů podpořilo, foto: dtm.de - HOCH ZWEI
-haj , iMotorSport.cz 4. května 2018 21:55
Sdílej:

BMW se vyjádřilo, že podporuje myšlenku Gerharda Bergera na návrat zákaznických týmů do DTM. Pokud by vše nezáleželo jen na značkách, tak by to sérii mohlo poskytnou stabilnější základnu.

Gerhard Berger, šéf DTM, nedávno řekl, že by si přál v sérii vidět zákaznické týmy. Systém, který staví na továrních týmech je v jeho očích špatnou cestou. Jak se teď zdá, tento názor nesdílí jen Berger. "Mít výrobce je skvělé. Ale jednalo by se o stabilnější konstrukci, kdyby tu nebyli jen výrobci, ale také samostatně stojící privátní týmy," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru s německým 'Motorsport-Total.com'. Dle něj by bylo dobré mít více výrobců, kteří by svými produkty zásobovali privátní týmy, tím "by se přeneslo celé to zatížení na více ramen". 

Tím Marquardt myslel, že by při jednáních o pravidlech nefigurovali společně s promotérem, společností ITR, a Deutschen Motorsport Bund (DMSB) jen samotní výrobci, ale také zákaznické týmy. "Tím by vznikl stabilní systém," pokračuje Marquardt. BMW je přitom v zákaznickém programu mezi GT vozy dost aktivní a dokáže si představit, že by v DTM "vyrazily privátní týmy s našimi auty opatřeny odpovídající podporou". Které týmy byl ale přicházely v potaz?

Berger se vyjádřil, že by vhodným kandidátem mohl být tým HWA. Ten by v roce 2019 mohl nasadit Mercedesy. Po odchodu Mercedesu z DTM na konci letošní sezony by totiž vozy ze Stuttgartu zůstaly bez využití. Tým Hanse Wernera Aufrechta je už roky zodpovědný za nasazování speciálů Mercedes do DTM. Berger by tak HWA rád viděl na startu sezony 2019 s Mercedesy.

Jsou tu ale i další kandidáti - tým Schnitzer. Stáj Charlyho Lamma byla mezi lety 2012 - 2016 jedním ze tří továrních týmů BMW. Od roku 2017 se tým prezentuje v GT závodech. Německý tým má dlouholetou tradici a dobré vztahy s BMW. "Postavit vlastní tým na nohy by mohl každý. Tým musí mít vlastní balík a pak musí spolupracovat s nějakým výrobcem a jeho podporou. Musí být zaručeno, že by to celé fungovalo jako systém. Cílem není udělat z továrního programu skrytý tovární program," zakončil Jens.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?