BMW se vyjádřilo, že podporuje myšlenku Gerharda Bergera na návrat zákaznických týmů do DTM. Pokud by vše nezáleželo jen na značkách, tak by to sérii mohlo poskytnou stabilnější základnu.
Gerhard Berger, šéf DTM, nedávno řekl, že by si přál v sérii vidět zákaznické týmy. Systém, který staví na továrních týmech je v jeho očích špatnou cestou. Jak se teď zdá, tento názor nesdílí jen Berger. "Mít výrobce je skvělé. Ale jednalo by se o stabilnější konstrukci, kdyby tu nebyli jen výrobci, ale také samostatně stojící privátní týmy," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru s německým 'Motorsport-Total.com'. Dle něj by bylo dobré mít více výrobců, kteří by svými produkty zásobovali privátní týmy, tím "by se přeneslo celé to zatížení na více ramen".
Tím Marquardt myslel, že by při jednáních o pravidlech nefigurovali společně s promotérem, společností ITR, a Deutschen Motorsport Bund (DMSB) jen samotní výrobci, ale také zákaznické týmy. "Tím by vznikl stabilní systém," pokračuje Marquardt. BMW je přitom v zákaznickém programu mezi GT vozy dost aktivní a dokáže si představit, že by v DTM "vyrazily privátní týmy s našimi auty opatřeny odpovídající podporou". Které týmy byl ale přicházely v potaz?
Berger se vyjádřil, že by vhodným kandidátem mohl být tým HWA. Ten by v roce 2019 mohl nasadit Mercedesy. Po odchodu Mercedesu z DTM na konci letošní sezony by totiž vozy ze Stuttgartu zůstaly bez využití. Tým Hanse Wernera Aufrechta je už roky zodpovědný za nasazování speciálů Mercedes do DTM. Berger by tak HWA rád viděl na startu sezony 2019 s Mercedesy.
Jsou tu ale i další kandidáti - tým Schnitzer. Stáj Charlyho Lamma byla mezi lety 2012 - 2016 jedním ze tří továrních týmů BMW. Od roku 2017 se tým prezentuje v GT závodech. Německý tým má dlouholetou tradici a dobré vztahy s BMW. "Postavit vlastní tým na nohy by mohl každý. Tým musí mít vlastní balík a pak musí spolupracovat s nějakým výrobcem a jeho podporou. Musí být zaručeno, že by to celé fungovalo jako systém. Cílem není udělat z továrního programu skrytý tovární program," zakončil Jens.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.