BMW se vyjádřilo, že podporuje myšlenku Gerharda Bergera na návrat zákaznických týmů do DTM. Pokud by vše nezáleželo jen na značkách, tak by to sérii mohlo poskytnou stabilnější základnu.
Gerhard Berger, šéf DTM, nedávno řekl, že by si přál v sérii vidět zákaznické týmy. Systém, který staví na továrních týmech je v jeho očích špatnou cestou. Jak se teď zdá, tento názor nesdílí jen Berger. "Mít výrobce je skvělé. Ale jednalo by se o stabilnější konstrukci, kdyby tu nebyli jen výrobci, ale také samostatně stojící privátní týmy," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru s německým 'Motorsport-Total.com'. Dle něj by bylo dobré mít více výrobců, kteří by svými produkty zásobovali privátní týmy, tím "by se přeneslo celé to zatížení na více ramen".
Tím Marquardt myslel, že by při jednáních o pravidlech nefigurovali společně s promotérem, společností ITR, a Deutschen Motorsport Bund (DMSB) jen samotní výrobci, ale také zákaznické týmy. "Tím by vznikl stabilní systém," pokračuje Marquardt. BMW je přitom v zákaznickém programu mezi GT vozy dost aktivní a dokáže si představit, že by v DTM "vyrazily privátní týmy s našimi auty opatřeny odpovídající podporou". Které týmy byl ale přicházely v potaz?
Berger se vyjádřil, že by vhodným kandidátem mohl být tým HWA. Ten by v roce 2019 mohl nasadit Mercedesy. Po odchodu Mercedesu z DTM na konci letošní sezony by totiž vozy ze Stuttgartu zůstaly bez využití. Tým Hanse Wernera Aufrechta je už roky zodpovědný za nasazování speciálů Mercedes do DTM. Berger by tak HWA rád viděl na startu sezony 2019 s Mercedesy.
Jsou tu ale i další kandidáti - tým Schnitzer. Stáj Charlyho Lamma byla mezi lety 2012 - 2016 jedním ze tří továrních týmů BMW. Od roku 2017 se tým prezentuje v GT závodech. Německý tým má dlouholetou tradici a dobré vztahy s BMW. "Postavit vlastní tým na nohy by mohl každý. Tým musí mít vlastní balík a pak musí spolupracovat s nějakým výrobcem a jeho podporou. Musí být zaručeno, že by to celé fungovalo jako systém. Cílem není udělat z továrního programu skrytý tovární program," zakončil Jens.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?