BMW se vyjádřilo, že podporuje myšlenku Gerharda Bergera na návrat zákaznických týmů do DTM. Pokud by vše nezáleželo jen na značkách, tak by to sérii mohlo poskytnou stabilnější základnu.
Gerhard Berger, šéf DTM, nedávno řekl, že by si přál v sérii vidět zákaznické týmy. Systém, který staví na továrních týmech je v jeho očích špatnou cestou. Jak se teď zdá, tento názor nesdílí jen Berger. "Mít výrobce je skvělé. Ale jednalo by se o stabilnější konstrukci, kdyby tu nebyli jen výrobci, ale také samostatně stojící privátní týmy," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru s německým 'Motorsport-Total.com'. Dle něj by bylo dobré mít více výrobců, kteří by svými produkty zásobovali privátní týmy, tím "by se přeneslo celé to zatížení na více ramen".
Tím Marquardt myslel, že by při jednáních o pravidlech nefigurovali společně s promotérem, společností ITR, a Deutschen Motorsport Bund (DMSB) jen samotní výrobci, ale také zákaznické týmy. "Tím by vznikl stabilní systém," pokračuje Marquardt. BMW je přitom v zákaznickém programu mezi GT vozy dost aktivní a dokáže si představit, že by v DTM "vyrazily privátní týmy s našimi auty opatřeny odpovídající podporou". Které týmy byl ale přicházely v potaz?
Berger se vyjádřil, že by vhodným kandidátem mohl být tým HWA. Ten by v roce 2019 mohl nasadit Mercedesy. Po odchodu Mercedesu z DTM na konci letošní sezony by totiž vozy ze Stuttgartu zůstaly bez využití. Tým Hanse Wernera Aufrechta je už roky zodpovědný za nasazování speciálů Mercedes do DTM. Berger by tak HWA rád viděl na startu sezony 2019 s Mercedesy.
Jsou tu ale i další kandidáti - tým Schnitzer. Stáj Charlyho Lamma byla mezi lety 2012 - 2016 jedním ze tří továrních týmů BMW. Od roku 2017 se tým prezentuje v GT závodech. Německý tým má dlouholetou tradici a dobré vztahy s BMW. "Postavit vlastní tým na nohy by mohl každý. Tým musí mít vlastní balík a pak musí spolupracovat s nějakým výrobcem a jeho podporou. Musí být zaručeno, že by to celé fungovalo jako systém. Cílem není udělat z továrního programu skrytý tovární program," zakončil Jens.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.