BMW se vyjádřilo, že podporuje myšlenku Gerharda Bergera na návrat zákaznických týmů do DTM. Pokud by vše nezáleželo jen na značkách, tak by to sérii mohlo poskytnou stabilnější základnu.
Gerhard Berger, šéf DTM, nedávno řekl, že by si přál v sérii vidět zákaznické týmy. Systém, který staví na továrních týmech je v jeho očích špatnou cestou. Jak se teď zdá, tento názor nesdílí jen Berger. "Mít výrobce je skvělé. Ale jednalo by se o stabilnější konstrukci, kdyby tu nebyli jen výrobci, ale také samostatně stojící privátní týmy," říká šéf BMW pro motorsport, Jens Marquardt, v rozhovoru s německým 'Motorsport-Total.com'. Dle něj by bylo dobré mít více výrobců, kteří by svými produkty zásobovali privátní týmy, tím "by se přeneslo celé to zatížení na více ramen".
Tím Marquardt myslel, že by při jednáních o pravidlech nefigurovali společně s promotérem, společností ITR, a Deutschen Motorsport Bund (DMSB) jen samotní výrobci, ale také zákaznické týmy. "Tím by vznikl stabilní systém," pokračuje Marquardt. BMW je přitom v zákaznickém programu mezi GT vozy dost aktivní a dokáže si představit, že by v DTM "vyrazily privátní týmy s našimi auty opatřeny odpovídající podporou". Které týmy byl ale přicházely v potaz?
Berger se vyjádřil, že by vhodným kandidátem mohl být tým HWA. Ten by v roce 2019 mohl nasadit Mercedesy. Po odchodu Mercedesu z DTM na konci letošní sezony by totiž vozy ze Stuttgartu zůstaly bez využití. Tým Hanse Wernera Aufrechta je už roky zodpovědný za nasazování speciálů Mercedes do DTM. Berger by tak HWA rád viděl na startu sezony 2019 s Mercedesy.
Jsou tu ale i další kandidáti - tým Schnitzer. Stáj Charlyho Lamma byla mezi lety 2012 - 2016 jedním ze tří továrních týmů BMW. Od roku 2017 se tým prezentuje v GT závodech. Německý tým má dlouholetou tradici a dobré vztahy s BMW. "Postavit vlastní tým na nohy by mohl každý. Tým musí mít vlastní balík a pak musí spolupracovat s nějakým výrobcem a jeho podporou. Musí být zaručeno, že by to celé fungovalo jako systém. Cílem není udělat z továrního programu skrytý tovární program," zakončil Jens.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?