DTM zvažuje, že by letos vůbec poprvé ve své historii zorganizovalo noční závod. Mělo by se jednat o podnik v italském Misanu.
Italský okruh Misano je jednou ze dvou nových tratí v kalendáři DTM roku 2018. Tou druhou je britské Brands Hatch, na kterém se DTM v minulosti několikrát jelo. Teď se na svět dostaly informace, že promotér DTM, společnost ITR, pracuje s televizní společností Sat.1 na možnosti zorganizování minimálně jednoho večerního závodu pod světly reflektorů. Oficiální potvrzení tohoto plánu ale zatím nepřišlo.
Tiskový mluvčí ITR britskému Autosportu řekl: "Plánujeme zorganizovat závody v Misanu večer. To je základní myšlenka. Stále se na tom ale pracuje a nic tak nebylo finalizováno. Časy startů tak tudíž nebyly ještě zafixovány." Pokud by k tomu opravdu došlo, tak by se jednalo o první noční závod DTM. Ačkoliv by to nebylo poprvé, co by se vozy DTM prezentovaly za tmy - při kvalifikaci na Nürburgringu 2003 se totiž už za tmy jezdilo. Anebo vzpomeňme na vozy DTM v soukromých rukou jezdící na Podzimní ceně Brna za tmy, to je ale trochu jiná písnička.
Jezdec Mercedesu, Lucas Auer, se k této myšlence vyjádřil a jeho názor je pozitivní. "Už se zvláště těším na tu tamější atmosféru [na okruhu v Misanu], zvláště když to bude noční závod." Pokud by se navíc v Misanu jelo večer, tak by se DTM vyvarovalo přímé časové kolizi s Grand Prix Belgie F1, která se jede o stejném víkendu. Okruh v Misanu je navíc na pořádání večerního / nočního závodu připraven, když od roku 2016 hostí večerní závody Blancpain GT Series Sprint Cupu.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?