DTM zvažuje, že by letos vůbec poprvé ve své historii zorganizovalo noční závod. Mělo by se jednat o podnik v italském Misanu.
Italský okruh Misano je jednou ze dvou nových tratí v kalendáři DTM roku 2018. Tou druhou je britské Brands Hatch, na kterém se DTM v minulosti několikrát jelo. Teď se na svět dostaly informace, že promotér DTM, společnost ITR, pracuje s televizní společností Sat.1 na možnosti zorganizování minimálně jednoho večerního závodu pod světly reflektorů. Oficiální potvrzení tohoto plánu ale zatím nepřišlo.
Tiskový mluvčí ITR britskému Autosportu řekl: "Plánujeme zorganizovat závody v Misanu večer. To je základní myšlenka. Stále se na tom ale pracuje a nic tak nebylo finalizováno. Časy startů tak tudíž nebyly ještě zafixovány." Pokud by k tomu opravdu došlo, tak by se jednalo o první noční závod DTM. Ačkoliv by to nebylo poprvé, co by se vozy DTM prezentovaly za tmy - při kvalifikaci na Nürburgringu 2003 se totiž už za tmy jezdilo. Anebo vzpomeňme na vozy DTM v soukromých rukou jezdící na Podzimní ceně Brna za tmy, to je ale trochu jiná písnička.
Jezdec Mercedesu, Lucas Auer, se k této myšlence vyjádřil a jeho názor je pozitivní. "Už se zvláště těším na tu tamější atmosféru [na okruhu v Misanu], zvláště když to bude noční závod." Pokud by se navíc v Misanu jelo večer, tak by se DTM vyvarovalo přímé časové kolizi s Grand Prix Belgie F1, která se jede o stejném víkendu. Okruh v Misanu je navíc na pořádání večerního / nočního závodu připraven, když od roku 2016 hostí večerní závody Blancpain GT Series Sprint Cupu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.