DTM zvažuje, že by letos vůbec poprvé ve své historii zorganizovalo noční závod. Mělo by se jednat o podnik v italském Misanu.
Italský okruh Misano je jednou ze dvou nových tratí v kalendáři DTM roku 2018. Tou druhou je britské Brands Hatch, na kterém se DTM v minulosti několikrát jelo. Teď se na svět dostaly informace, že promotér DTM, společnost ITR, pracuje s televizní společností Sat.1 na možnosti zorganizování minimálně jednoho večerního závodu pod světly reflektorů. Oficiální potvrzení tohoto plánu ale zatím nepřišlo.
Tiskový mluvčí ITR britskému Autosportu řekl: "Plánujeme zorganizovat závody v Misanu večer. To je základní myšlenka. Stále se na tom ale pracuje a nic tak nebylo finalizováno. Časy startů tak tudíž nebyly ještě zafixovány." Pokud by k tomu opravdu došlo, tak by se jednalo o první noční závod DTM. Ačkoliv by to nebylo poprvé, co by se vozy DTM prezentovaly za tmy - při kvalifikaci na Nürburgringu 2003 se totiž už za tmy jezdilo. Anebo vzpomeňme na vozy DTM v soukromých rukou jezdící na Podzimní ceně Brna za tmy, to je ale trochu jiná písnička.
Jezdec Mercedesu, Lucas Auer, se k této myšlence vyjádřil a jeho názor je pozitivní. "Už se zvláště těším na tu tamější atmosféru [na okruhu v Misanu], zvláště když to bude noční závod." Pokud by se navíc v Misanu jelo večer, tak by se DTM vyvarovalo přímé časové kolizi s Grand Prix Belgie F1, která se jede o stejném víkendu. Okruh v Misanu je navíc na pořádání večerního / nočního závodu připraven, když od roku 2016 hostí večerní závody Blancpain GT Series Sprint Cupu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?