DTM zvažuje, že by letos vůbec poprvé ve své historii zorganizovalo noční závod. Mělo by se jednat o podnik v italském Misanu.
Italský okruh Misano je jednou ze dvou nových tratí v kalendáři DTM roku 2018. Tou druhou je britské Brands Hatch, na kterém se DTM v minulosti několikrát jelo. Teď se na svět dostaly informace, že promotér DTM, společnost ITR, pracuje s televizní společností Sat.1 na možnosti zorganizování minimálně jednoho večerního závodu pod světly reflektorů. Oficiální potvrzení tohoto plánu ale zatím nepřišlo.
Tiskový mluvčí ITR britskému Autosportu řekl: "Plánujeme zorganizovat závody v Misanu večer. To je základní myšlenka. Stále se na tom ale pracuje a nic tak nebylo finalizováno. Časy startů tak tudíž nebyly ještě zafixovány." Pokud by k tomu opravdu došlo, tak by se jednalo o první noční závod DTM. Ačkoliv by to nebylo poprvé, co by se vozy DTM prezentovaly za tmy - při kvalifikaci na Nürburgringu 2003 se totiž už za tmy jezdilo. Anebo vzpomeňme na vozy DTM v soukromých rukou jezdící na Podzimní ceně Brna za tmy, to je ale trochu jiná písnička.
Jezdec Mercedesu, Lucas Auer, se k této myšlence vyjádřil a jeho názor je pozitivní. "Už se zvláště těším na tu tamější atmosféru [na okruhu v Misanu], zvláště když to bude noční závod." Pokud by se navíc v Misanu jelo večer, tak by se DTM vyvarovalo přímé časové kolizi s Grand Prix Belgie F1, která se jede o stejném víkendu. Okruh v Misanu je navíc na pořádání večerního / nočního závodu připraven, když od roku 2016 hostí večerní závody Blancpain GT Series Sprint Cupu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?