Lamborghini zatím platí v Blancpain GT Series Sprint Cupu za papírově nejrychlejší vůz. Jak v Misanu, tak i Brands Hatch zvítězil vůz s nasupeným býkem ve znaku v kvalifikaci. Tu britskou ovládl Mirko Bortolotti.
A italský tovární jezdec Lamborghini si vskutku pohrál se zbytkem pole na legendární anglické trati. Vždyť nejbližší pronásledovatel, druhý Mies, ztratil na Bortolottiho celou půl sekundu.
Třetí místo vybojoval pro tým Rowe Racing Jesse Krohn s BMW M6 GT3. Toho ve druhé řadě doplní další "rozzuřený býk" s posádkou Companc-Siedler.
Z páté pozice odstartuje dvojice Romain Monti a Christopher Haase, za nimiž bude nejrychlejší z Mercedesů, a to vůz týmu AKKA-ASP s posádkou Serralles-Juncadella. Rychlost vozů Lamborghini potvrdila sedmým místem posádka Venturini-Mapelli.
Vcelku se dařilo i oběma posádkám českého týmu ISR Racing, jelikož se obě probojovaly do třetí části kvalifikace. Ceccon se Stipplerem odstartují z patnácté pozice, zatímco Schmidovi se Salaquardou patří pozice sedmnáctá.
Obrovskou vyrovnanost startovního pole pak potvrzuje i ztráta Salaquardy se Schmidem, která tvořila pouhou vteřinu.
Kvalifikační závod startuje ve 13:00 našeho času a hlavní bitva odstartuje v 17:15. Oba závody můžete sledovat živě na tomto odkazu.
Výsledky 3. části kvalifikace
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.