Spolehlivý výkon obou prototypů Porsche 919 Hybrid a rychlé reakce týmu na aktuální vývoj závodu zajistili německému týmu nečekané body v otevíracím závodě sezóny 2017.
Predikce na začátku sezóny stavěly do role favorita japonský tým, ale vývoj závodu se odehrával poněkud jinak. Toyotu #7 zradila technika a soupeř na mokré trati havaroval. Cesta k pódiovému umístění pro oba vozy německého týmu byla volná. Porsche správně reagovalo na aktuální vývoj závodu a stále měnící se povětrnostní podmínky. Tato snaha vedla až k zisku průběžné vedoucí pozice. Poslední zastávka v boxech ale vedla k posunu zpět na druhé místo. Posádka #2 v posledních kolech závodu tvrdě bojovala, ale po 6 hodinách ji od vítězství v závodě dělilo jen něco málo přes 6 sekund.
Fritz Enzinger, vicepresident pro program LMP: „Pro diváky a i pro nás to byl velký thriller. Vzhledem k našemu rozhodnutí ohledně nasazení aerobalíčků jsme v tomto závodě nepatřili k favoritům. Proto jsme velmi rádi za naše dvojité pódium a za minimální ztrátu na vítěze. Naše verze pro nízký přítlak má za sebou velmi tvrdý test. Už se velmi těšíme na další závod do SPA-Francorchamps. Fanoušci tam od nás mohou očekávat daleko větší výkony. Moc děkuji celému týmu.“
Andreas Seidl, šéf týmu: „Dnešní druhé a třetí místo je pro nás stejně cenné, jako samotné vítězství. Jsme hrdí na výkony každého člena týmu, ať je ve Weissachu nebo zde na okruhu. Je neskutečné, čeho tým dosáhl. Navzdory našemu rozhodnutí o použité aeroverzi byly oba naše vozy 100% spolehlivé a nadmíru konkurenceschopné. A k tomu všech šest našich jezdců v těžkém závodě prokázalo svou vysokou úroveň. Gratulujeme Toyotě k zaslouženému vítězství.“
Neel Jani, Porsche 919 Hybrid #1: „Rozjížděl jsem závod a zpočátku se potýkal s jistou přetáčivostí. V prvním kole jsem měl hned dva vyhrocené momenty, protože zadní pneumatiky nebyly správně zahřáté. V souladu s původními předpověďmi se ukázalo, že Toyoty jsou rychlejší, ale zase ne o tolik. Důležité bylo poradit si správně s provozem na trati, já jsem měl dva problematické momenty, které mne stáli docela dost času. Ve druhém stintu, kdy byly pneumatiky už dost opotřebované, byl vůz naopak silně nedotáčivý, ale pořád to, oproti očekávání, nebylo tak hrozné.“
André Lotterer, Porsche 919 Hybrid #1: „Byl to můj první závod u Porsche a dopadlo to dobře. Neměl jsem žádné problémy a to se stále ještě učím, protože vůz vyžaduje zcela odlišný styl řízení. Celkově to bylo dobré, možná lepší, než jsme očekávali. Na Toyoty jsme neztráceli zase tolik.“
Nick Tandy, Porsche 919 Hybrid #1: „V autě jsem se cítil poměrně pohodlně a v úvodním stintu šlo všechno celkem dobře. Po tankování se trochu rozpršelo a musel jsem zastavit znovu na výměnu pneumatik. To nás stálo trochu času a propadli jsme se. Naštěstí se auto chovalo dobře za sucha i za mokra, kdy byly podmínky na trati opravdu těžké. Snažil jsem se udržet vůz na dráze a to se mi podařilo. V posledním stintu jsem měl pneumatiky už dost opotřebované a to mi nedovolilo zajet lepší časy, i když jsme měli stále dobrou rychlost. Budoucnost vidím optimisticky, protože oba vozy mají velmi dobrý set-up.“
Earl Bamber, Porsche 919 Hybrid #2: „Měl jsem dobrý stint, auto se dobře ovládalo. Přes obtížné podmínky se nám podařilo držet se na dohled od Toyoty. Naše konkurenceschopnost byla zde v Silverstone, i přes naši aerodynamickou nevýhodu, velmi vysoká.“
Timo Bernhard, Porsche 919 Hybrid #2: „V mém stintu uprostřed závodu nebylo vůbec snadné nalézt ten správný rytmus. Podařilo se mi držet se vedoucí Toyoty a správně jsme načasovali výměnu pneumatik ze suchých na přechodné, ale i tak to na dráze dost klouzalo. Následná změna zpátky na slicky zkrátila mou druhou část z 29 na pouhých 12 kol.“
Brendon Hartley, Porsche 919 Hybrid #2: „Bylo to docela akční, když jsem předjel Neela po vnějšku třetí zatáčky. Udělal mi místo a dobře to dopadlo. Pověsil jsem se na Toyoty, ale zároveň se snažil šetřit palivo, což by nám později mohlo poskytnout určitou výhodu. Do auta jsem se vrátil na poslední část závodu a bylo to hodně těsné. Možná těsnější, než si ostatní mysleli, ale zůstal jsem optimistou. Na konci jsme zariskovali, protože jsme neměnili pneumatiky, abychom tím pošetřili čas i za cenu toho, že auto nebude mít potřebný grip. Buemi byl velmi rychlý, i když se nám dařilo se jej držet. Nakonec je druhé místo pro nás velmi dobrý výsledek.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.