Spolehlivý výkon obou prototypů Porsche 919 Hybrid a rychlé reakce týmu na aktuální vývoj závodu zajistili německému týmu nečekané body v otevíracím závodě sezóny 2017.
Predikce na začátku sezóny stavěly do role favorita japonský tým, ale vývoj závodu se odehrával poněkud jinak. Toyotu #7 zradila technika a soupeř na mokré trati havaroval. Cesta k pódiovému umístění pro oba vozy německého týmu byla volná. Porsche správně reagovalo na aktuální vývoj závodu a stále měnící se povětrnostní podmínky. Tato snaha vedla až k zisku průběžné vedoucí pozice. Poslední zastávka v boxech ale vedla k posunu zpět na druhé místo. Posádka #2 v posledních kolech závodu tvrdě bojovala, ale po 6 hodinách ji od vítězství v závodě dělilo jen něco málo přes 6 sekund.
Fritz Enzinger, vicepresident pro program LMP: „Pro diváky a i pro nás to byl velký thriller. Vzhledem k našemu rozhodnutí ohledně nasazení aerobalíčků jsme v tomto závodě nepatřili k favoritům. Proto jsme velmi rádi za naše dvojité pódium a za minimální ztrátu na vítěze. Naše verze pro nízký přítlak má za sebou velmi tvrdý test. Už se velmi těšíme na další závod do SPA-Francorchamps. Fanoušci tam od nás mohou očekávat daleko větší výkony. Moc děkuji celému týmu.“
Andreas Seidl, šéf týmu: „Dnešní druhé a třetí místo je pro nás stejně cenné, jako samotné vítězství. Jsme hrdí na výkony každého člena týmu, ať je ve Weissachu nebo zde na okruhu. Je neskutečné, čeho tým dosáhl. Navzdory našemu rozhodnutí o použité aeroverzi byly oba naše vozy 100% spolehlivé a nadmíru konkurenceschopné. A k tomu všech šest našich jezdců v těžkém závodě prokázalo svou vysokou úroveň. Gratulujeme Toyotě k zaslouženému vítězství.“
Neel Jani, Porsche 919 Hybrid #1: „Rozjížděl jsem závod a zpočátku se potýkal s jistou přetáčivostí. V prvním kole jsem měl hned dva vyhrocené momenty, protože zadní pneumatiky nebyly správně zahřáté. V souladu s původními předpověďmi se ukázalo, že Toyoty jsou rychlejší, ale zase ne o tolik. Důležité bylo poradit si správně s provozem na trati, já jsem měl dva problematické momenty, které mne stáli docela dost času. Ve druhém stintu, kdy byly pneumatiky už dost opotřebované, byl vůz naopak silně nedotáčivý, ale pořád to, oproti očekávání, nebylo tak hrozné.“
André Lotterer, Porsche 919 Hybrid #1: „Byl to můj první závod u Porsche a dopadlo to dobře. Neměl jsem žádné problémy a to se stále ještě učím, protože vůz vyžaduje zcela odlišný styl řízení. Celkově to bylo dobré, možná lepší, než jsme očekávali. Na Toyoty jsme neztráceli zase tolik.“
Nick Tandy, Porsche 919 Hybrid #1: „V autě jsem se cítil poměrně pohodlně a v úvodním stintu šlo všechno celkem dobře. Po tankování se trochu rozpršelo a musel jsem zastavit znovu na výměnu pneumatik. To nás stálo trochu času a propadli jsme se. Naštěstí se auto chovalo dobře za sucha i za mokra, kdy byly podmínky na trati opravdu těžké. Snažil jsem se udržet vůz na dráze a to se mi podařilo. V posledním stintu jsem měl pneumatiky už dost opotřebované a to mi nedovolilo zajet lepší časy, i když jsme měli stále dobrou rychlost. Budoucnost vidím optimisticky, protože oba vozy mají velmi dobrý set-up.“
Earl Bamber, Porsche 919 Hybrid #2: „Měl jsem dobrý stint, auto se dobře ovládalo. Přes obtížné podmínky se nám podařilo držet se na dohled od Toyoty. Naše konkurenceschopnost byla zde v Silverstone, i přes naši aerodynamickou nevýhodu, velmi vysoká.“
Timo Bernhard, Porsche 919 Hybrid #2: „V mém stintu uprostřed závodu nebylo vůbec snadné nalézt ten správný rytmus. Podařilo se mi držet se vedoucí Toyoty a správně jsme načasovali výměnu pneumatik ze suchých na přechodné, ale i tak to na dráze dost klouzalo. Následná změna zpátky na slicky zkrátila mou druhou část z 29 na pouhých 12 kol.“
Brendon Hartley, Porsche 919 Hybrid #2: „Bylo to docela akční, když jsem předjel Neela po vnějšku třetí zatáčky. Udělal mi místo a dobře to dopadlo. Pověsil jsem se na Toyoty, ale zároveň se snažil šetřit palivo, což by nám později mohlo poskytnout určitou výhodu. Do auta jsem se vrátil na poslední část závodu a bylo to hodně těsné. Možná těsnější, než si ostatní mysleli, ale zůstal jsem optimistou. Na konci jsme zariskovali, protože jsme neměnili pneumatiky, abychom tím pošetřili čas i za cenu toho, že auto nebude mít potřebný grip. Buemi byl velmi rychlý, i když se nám dařilo se jej držet. Nakonec je druhé místo pro nás velmi dobrý výsledek.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?