WEC - Silverstone: Porsche jen těsně uniklo překvapivé vítězství

Prototyp Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber
Prototyp Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber, foto: Porsche
iMotorSport.cz 17. dubna 2017 19:30
Sdílej:

Spolehlivý výkon obou prototypů Porsche 919 Hybrid a rychlé reakce týmu na aktuální vývoj závodu zajistili německému týmu nečekané body v otevíracím závodě sezóny 2017.

Predikce na začátku sezóny stavěly do role favorita japonský tým, ale vývoj závodu se odehrával poněkud jinak. Toyotu #7 zradila technika a soupeř na mokré trati havaroval. Cesta k pódiovému umístění pro oba vozy německého týmu byla volná. Porsche správně reagovalo na aktuální vývoj závodu a stále měnící se povětrnostní podmínky. Tato snaha vedla až k zisku průběžné vedoucí pozice. Poslední zastávka v boxech ale vedla k posunu zpět na druhé místo. Posádka #2 v posledních kolech závodu tvrdě bojovala, ale po 6 hodinách ji od vítězství v závodě dělilo jen něco málo přes 6 sekund.

Fritz Enzinger, vicepresident pro program LMP: „Pro diváky a i pro nás to byl velký thriller. Vzhledem k našemu rozhodnutí ohledně nasazení aerobalíčků jsme v tomto závodě nepatřili k favoritům. Proto jsme velmi rádi za naše dvojité pódium a za minimální ztrátu na vítěze. Naše verze pro nízký přítlak má za sebou velmi tvrdý test. Už se velmi těšíme na další závod do SPA-Francorchamps. Fanoušci tam od nás mohou očekávat daleko větší výkony. Moc děkuji celému týmu.“

Andreas Seidl, šéf týmu: „Dnešní druhé a třetí místo je pro nás stejně cenné, jako samotné vítězství. Jsme hrdí na výkony každého člena týmu, ať je ve Weissachu nebo zde na okruhu. Je neskutečné, čeho tým dosáhl. Navzdory našemu rozhodnutí o použité aeroverzi  byly oba naše vozy 100% spolehlivé a nadmíru konkurenceschopné. A k tomu všech šest našich jezdců v těžkém závodě prokázalo svou vysokou úroveň. Gratulujeme Toyotě k zaslouženému vítězství.“

Neel Jani, Porsche 919 Hybrid #1: „Rozjížděl jsem závod a zpočátku se potýkal s jistou přetáčivostí. V prvním kole jsem měl hned dva vyhrocené momenty, protože zadní pneumatiky nebyly správně zahřáté. V souladu s původními předpověďmi se ukázalo, že Toyoty jsou rychlejší, ale zase ne o tolik. Důležité bylo poradit si správně s provozem na trati, já jsem měl dva problematické momenty, které mne stáli docela dost času. Ve druhém stintu, kdy byly pneumatiky už dost opotřebované, byl vůz naopak silně nedotáčivý, ale pořád to, oproti očekávání, nebylo tak hrozné.“

André Lotterer, Porsche 919 Hybrid #1: „Byl to můj první závod u Porsche a dopadlo to dobře. Neměl jsem žádné problémy a to se stále ještě učím, protože vůz vyžaduje zcela odlišný styl řízení. Celkově to bylo dobré, možná lepší, než jsme očekávali. Na Toyoty jsme neztráceli zase tolik.“

Nick Tandy, Porsche 919 Hybrid #1: „V autě jsem se cítil poměrně pohodlně a v úvodním stintu šlo všechno celkem dobře. Po tankování se trochu rozpršelo a musel jsem zastavit znovu na výměnu pneumatik. To nás stálo trochu času a propadli jsme se. Naštěstí se auto chovalo dobře za sucha i za mokra, kdy byly podmínky na trati opravdu těžké. Snažil jsem se udržet vůz na dráze a to se mi podařilo. V posledním stintu jsem měl pneumatiky už dost opotřebované a to mi nedovolilo zajet lepší časy, i když jsme měli stále dobrou rychlost. Budoucnost vidím optimisticky, protože oba vozy mají velmi dobrý set-up.“

Earl Bamber, Porsche 919 Hybrid #2: „Měl jsem dobrý stint, auto se dobře ovládalo. Přes obtížné podmínky se nám podařilo držet se na dohled od Toyoty. Naše konkurenceschopnost byla zde v Silverstone, i přes naši aerodynamickou nevýhodu, velmi vysoká.“

Timo Bernhard, Porsche 919 Hybrid #2: „V mém stintu uprostřed závodu nebylo vůbec snadné nalézt ten správný rytmus. Podařilo se mi držet se vedoucí Toyoty a správně jsme načasovali výměnu pneumatik ze suchých na přechodné, ale i tak to na dráze dost klouzalo. Následná změna zpátky na slicky zkrátila mou druhou část z 29 na pouhých 12 kol.“

Brendon Hartley, Porsche 919 Hybrid #2: „Bylo to docela akční, když jsem předjel Neela po vnějšku třetí zatáčky. Udělal mi místo a dobře to dopadlo. Pověsil jsem se na Toyoty, ale zároveň se snažil šetřit palivo, což by nám později mohlo poskytnout určitou výhodu. Do auta jsem se vrátil na poslední část závodu a bylo to hodně těsné. Možná těsnější, než si ostatní mysleli, ale zůstal jsem optimistou.  Na konci jsme zariskovali, protože jsme neměnili pneumatiky, abychom tím pošetřili čas i za cenu toho, že auto nebude mít potřebný grip. Buemi byl velmi rychlý, i když se nám dařilo se jej držet. Nakonec je druhé místo pro nás velmi dobrý výsledek.“

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.