WEC - Silverstone: Porsche jen těsně uniklo překvapivé vítězství

Prototyp Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber
Prototyp Porsche 919 Hybrid posádky Timo Bernhard, Brendon Hartley, Earl Bamber, foto: Porsche
iMotorSport.cz 17. dubna 2017 19:30
Sdílej:

Spolehlivý výkon obou prototypů Porsche 919 Hybrid a rychlé reakce týmu na aktuální vývoj závodu zajistili německému týmu nečekané body v otevíracím závodě sezóny 2017.

Predikce na začátku sezóny stavěly do role favorita japonský tým, ale vývoj závodu se odehrával poněkud jinak. Toyotu #7 zradila technika a soupeř na mokré trati havaroval. Cesta k pódiovému umístění pro oba vozy německého týmu byla volná. Porsche správně reagovalo na aktuální vývoj závodu a stále měnící se povětrnostní podmínky. Tato snaha vedla až k zisku průběžné vedoucí pozice. Poslední zastávka v boxech ale vedla k posunu zpět na druhé místo. Posádka #2 v posledních kolech závodu tvrdě bojovala, ale po 6 hodinách ji od vítězství v závodě dělilo jen něco málo přes 6 sekund.

Fritz Enzinger, vicepresident pro program LMP: „Pro diváky a i pro nás to byl velký thriller. Vzhledem k našemu rozhodnutí ohledně nasazení aerobalíčků jsme v tomto závodě nepatřili k favoritům. Proto jsme velmi rádi za naše dvojité pódium a za minimální ztrátu na vítěze. Naše verze pro nízký přítlak má za sebou velmi tvrdý test. Už se velmi těšíme na další závod do SPA-Francorchamps. Fanoušci tam od nás mohou očekávat daleko větší výkony. Moc děkuji celému týmu.“

Andreas Seidl, šéf týmu: „Dnešní druhé a třetí místo je pro nás stejně cenné, jako samotné vítězství. Jsme hrdí na výkony každého člena týmu, ať je ve Weissachu nebo zde na okruhu. Je neskutečné, čeho tým dosáhl. Navzdory našemu rozhodnutí o použité aeroverzi  byly oba naše vozy 100% spolehlivé a nadmíru konkurenceschopné. A k tomu všech šest našich jezdců v těžkém závodě prokázalo svou vysokou úroveň. Gratulujeme Toyotě k zaslouženému vítězství.“

Neel Jani, Porsche 919 Hybrid #1: „Rozjížděl jsem závod a zpočátku se potýkal s jistou přetáčivostí. V prvním kole jsem měl hned dva vyhrocené momenty, protože zadní pneumatiky nebyly správně zahřáté. V souladu s původními předpověďmi se ukázalo, že Toyoty jsou rychlejší, ale zase ne o tolik. Důležité bylo poradit si správně s provozem na trati, já jsem měl dva problematické momenty, které mne stáli docela dost času. Ve druhém stintu, kdy byly pneumatiky už dost opotřebované, byl vůz naopak silně nedotáčivý, ale pořád to, oproti očekávání, nebylo tak hrozné.“

André Lotterer, Porsche 919 Hybrid #1: „Byl to můj první závod u Porsche a dopadlo to dobře. Neměl jsem žádné problémy a to se stále ještě učím, protože vůz vyžaduje zcela odlišný styl řízení. Celkově to bylo dobré, možná lepší, než jsme očekávali. Na Toyoty jsme neztráceli zase tolik.“

Nick Tandy, Porsche 919 Hybrid #1: „V autě jsem se cítil poměrně pohodlně a v úvodním stintu šlo všechno celkem dobře. Po tankování se trochu rozpršelo a musel jsem zastavit znovu na výměnu pneumatik. To nás stálo trochu času a propadli jsme se. Naštěstí se auto chovalo dobře za sucha i za mokra, kdy byly podmínky na trati opravdu těžké. Snažil jsem se udržet vůz na dráze a to se mi podařilo. V posledním stintu jsem měl pneumatiky už dost opotřebované a to mi nedovolilo zajet lepší časy, i když jsme měli stále dobrou rychlost. Budoucnost vidím optimisticky, protože oba vozy mají velmi dobrý set-up.“

Earl Bamber, Porsche 919 Hybrid #2: „Měl jsem dobrý stint, auto se dobře ovládalo. Přes obtížné podmínky se nám podařilo držet se na dohled od Toyoty. Naše konkurenceschopnost byla zde v Silverstone, i přes naši aerodynamickou nevýhodu, velmi vysoká.“

Timo Bernhard, Porsche 919 Hybrid #2: „V mém stintu uprostřed závodu nebylo vůbec snadné nalézt ten správný rytmus. Podařilo se mi držet se vedoucí Toyoty a správně jsme načasovali výměnu pneumatik ze suchých na přechodné, ale i tak to na dráze dost klouzalo. Následná změna zpátky na slicky zkrátila mou druhou část z 29 na pouhých 12 kol.“

Brendon Hartley, Porsche 919 Hybrid #2: „Bylo to docela akční, když jsem předjel Neela po vnějšku třetí zatáčky. Udělal mi místo a dobře to dopadlo. Pověsil jsem se na Toyoty, ale zároveň se snažil šetřit palivo, což by nám později mohlo poskytnout určitou výhodu. Do auta jsem se vrátil na poslední část závodu a bylo to hodně těsné. Možná těsnější, než si ostatní mysleli, ale zůstal jsem optimistou.  Na konci jsme zariskovali, protože jsme neměnili pneumatiky, abychom tím pošetřili čas i za cenu toho, že auto nebude mít potřebný grip. Buemi byl velmi rychlý, i když se nám dařilo se jej držet. Nakonec je druhé místo pro nás velmi dobrý výsledek.“

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.