Polský jezdec Robert Kubica měl již tento víkend debutovat v prototypu LMP1 v Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Na poslední chvíli si ale svůj návrat na okruhy rozmyslel.
Bývalý pilot formule 1, jehož skvěle rozjetou kariéru zastavila nehoda v rallye na začátku roku 2011, si nakonec plnohodnotné angažmá s týmem ByKolles rozmyslel. Kubica měl absolvovat všech devět závodů seriálu včetně čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Kubica ještě před pár týdny dorazil na Monzu na kolektivní testy v Monze, ale nyní, jen tři dny před začátkem prvního tréninku, oznámil na sociálních médiích, že za ByKolles startovat nebude.
„Po testech jsem se rozhodl přerušit můj závodní program s ByKolles v kategorii LMP1. Proto se nezúčastním úvodního závodu WEC a ani těch následujících. Bylo to pro mě těžké rozhodnutí, protože tím ztrácím možnost stát se součástí špičkového šampionátu. Snad to není definitivní sbohem,“ prohlásil dvaatřicetiletý Kubica.
Nutno podotknout, že na kolektivních testech na Monze řešil ByKolles řadu potíží a první den absolvoval prototyp ENSO CLM P1/01 jen šest kol s Oliverem Webbem za volantem. Druhého dne nevyjel vůz vůbec.
Potvrzenou posádkou pro Silverstone je Oliver Webb a James Rossiter. Kubicu by měl alespoň pro anglickou šestihodinovku nahradit Dominik Kraihamer.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?