Polský jezdec Robert Kubica měl již tento víkend debutovat v prototypu LMP1 v Mistrovství světa vytrvalostních závodů. Na poslední chvíli si ale svůj návrat na okruhy rozmyslel.
Bývalý pilot formule 1, jehož skvěle rozjetou kariéru zastavila nehoda v rallye na začátku roku 2011, si nakonec plnohodnotné angažmá s týmem ByKolles rozmyslel. Kubica měl absolvovat všech devět závodů seriálu včetně čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.
Kubica ještě před pár týdny dorazil na Monzu na kolektivní testy v Monze, ale nyní, jen tři dny před začátkem prvního tréninku, oznámil na sociálních médiích, že za ByKolles startovat nebude.
„Po testech jsem se rozhodl přerušit můj závodní program s ByKolles v kategorii LMP1. Proto se nezúčastním úvodního závodu WEC a ani těch následujících. Bylo to pro mě těžké rozhodnutí, protože tím ztrácím možnost stát se součástí špičkového šampionátu. Snad to není definitivní sbohem,“ prohlásil dvaatřicetiletý Kubica.
Nutno podotknout, že na kolektivních testech na Monze řešil ByKolles řadu potíží a první den absolvoval prototyp ENSO CLM P1/01 jen šest kol s Oliverem Webbem za volantem. Druhého dne nevyjel vůz vůbec.
Potvrzenou posádkou pro Silverstone je Oliver Webb a James Rossiter. Kubicu by měl alespoň pro anglickou šestihodinovku nahradit Dominik Kraihamer.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.